Menu

Cel mai bun proiect umanitar

Inițierea și derularea unei acțiuni (proiect/activitate/eveniment) în folosul umanității, având drept grup țintă o categorie socială vulnerabilă.

Cuprins

Totul pentru Alida – Oros Lorena.

Zambete colorate – Tarlescu Ioana.

Ajungem Mari – Ștefănescu Iarina.

Oameni Mari pentru Viitor – Kelemen Alexandru.

O viata cu teatru, o viata mai buna – Ditu Razvan George.

Sport pentru autism – Pocol Alexandra Monica.

ROLLING BEARDS – Hoza Cornel Marian.

BEARD ON! FOR BARBOSI! – Hoza Cornel Marian.

BEARD ON! FOR EDUARD! – Hoza Cornel Marian.

BEARDS IN SCHOOLS – Hoza Cornel Marian.

Inima de turta dulce – Sofroniei Anamaria Teodora.

Susține-le pașii – George Mosoia.

Egalitate de șanse pentru o mai viață mai bună în orașul meu – Octavian, Liana, Anca, Paula Bora, Toderean, Chira, Manasturean.

SUFLET PENTRU SUFLET – Mares Camelia Raluca.

MIÉRT (Conferința Tineretului Maghiar din România) – Petra Kádár.

Clubul IMPACT NOUA GENERATIE DIN CNDS – IMPACTUL CULORILOR IN SUFLET DE COPIL.

Daria Elena Negrea.

Fondul Jazz in the Park – Alin Vaida.

Migrant in Romania – Natalia Ermicioi.

Doneaza sange! Fii erou! – Robert Simon.

Multimedia – Pregătire pentru Viață – Ruxandra Oprica.

O lume minunată … pentru copii – Emanuel Şimko.


TOTUL PENTRU ALIDA – OROS LORENA

La inițiativa Consiliului Școlar al Elevilor de la Colegiul Național ”Octavian Goga” Marghita, la sfârșitul anului școlar 2013-2014 a avut loc proiectul caritabil ”Totul pentru Alida”. Acesta a constat într-o strângere de fonduri prin organizarea unui eveniment într-un spațiu public, constând în desfășurarea diferitelor activități, precum: -vânzarea de produse de patiserie, dulciuri(mere caramelizate, înghețată), popcorn, răcoritoare -echitație(copiii au avut ocazia să călărească ponei și cai) -tombolă(elevii colegiului s-au oferit să contribuie cu materiale) -pictură pe față(cei mai talentați elevi din școală s-au oferit voluntar pentru a-i picta pe cei mai mici dintre noi) -desene pe asfalt În urma desfășurării activităților enumerate mai sus, s-au strâns donații în valoare de peste 20.000 de lei. Pe tot parcursul evenimentului a avut loc și un spectacol cu artiști locali care au întreținut atmosfera. Tot cu scopul de a înveseli lumea și de a atrage cât mai mulți participanți la eveniment, domnul director al Colegiului Național ”Octavian Goga” s-a costumat într-o mascotă.


Zambete colorate – Tarlescu Ioana

Impreuna cu alti tineri care se implica in ajutorarea copiilor din familii monoparentale, fara locuinta, crescuti de bunici. Popularizeaza cazurile, apoi strang lucruri si produse alimentare.


Ajungem Mari – Ștefănescu Iarina

Ajungem Mari, este un proiect care sustine educatia copiilor din centre de plasament si medii defavorizate. Prin proiecte de voluntariat si orientare profesionala, workshop-uri, ateliere creative si activitati socio-recreative, programul isi propune sa le dea copiilor incredere in ei si sa le formeze abilitati pentru a deveni adulti responsabili si independenti.


Oameni Mari pentru Viitor – Kelemen Alexandru

Problema identificată este aceea a lipsei implicării directe a membrilor comunității în viața socială a acesteia. Zi de zi observăm că această inactivitate are două mari cauze principale: lipsa unui context favorabil și lipsa unui model viabil, practic de implicare comunitară.

Proiectul în sine încearcă să creeze aceste două premise şi în acelaşi timp să promoveze un model de bune practici în domeniul responsabilității comunitare din mun. Petroșani. El va crea un mijloc prin care mai mulți tineri și factori decizionali pot influența în mod pozitiv, real, şi vizibil una din probleme sociale cu care se confruntă comunitatea de contact. La acest nivel, proiectul este unul inovator care, pe de o parte investește un grup de tineri (grupul de organizare) cu capacitate de decizie, atribuții de organizare și influențare a viitorului comunitar .Pe de altă parte aduce la cunoștința tuturor membrilor comunității petroșenene că reprezintă o forță ce, pusă la un loc poate crea oportunități mai bune pentru viitorul comunității, pentru categoriile sociale defavorizate.

Dacă grupuri de iniţiativă ce dezvoltă mini-proiecte de nișă (cu tematică ecologică, sportivă sau de sănătate) există, un proiect cu o adresabilitate comunitară, creat de oameni pentru oameni nu a fost organizat. Acest proiect are o finalitate cu însemnătate socială, în sensul în care beneficiarii direcți vor putea vedea rezultatul muncii depuse.


O viata cu teatru, o viata mai buna – Ditu Razvan George

Proiectul „O viata cu teatru, o viata mai buna”s-a nascut din dorinta de a schimba mentalitatea oamenilor cu privire la orfani si la impactul tinerilor in comunitate. In acest sens, cu ajutorul finantarii de 3000 de lei primite de la YouthBank Bucuresti, am reusit sa punem pe piciore acest proiect. In acel moment nu eram membru YouthBank, asa ca mi-a fost foarte dificil sa duc pana la capat proiectul, insa am avut tot sprijinul YouthBank, al familiei si al organizatiei gazda ART Fusion. Timp de 2 luni am facut repetitii aproape zilnic cu 4 copii alesi din Centrul de primire Pinocchio, in vederea jucarii unei versiuni simplificate a povestii „Ursul pacalit de vulpe”. Cu ajutorul actorului Paul Ionescu, am reusit sa punem piesa pe picioare, si sa ii invatam rolurile fonetic pe copii (nu stiau sa scrie sau sa citeasca) si sa avem doua reprezentatii, in sala de festivitati a Colegiului National Sf. Sava, si la sala studio a teatrului Tandarica, sali ce au fost in ambele dati, pline. Din donatii am strans peste 2000 de lei, bani cu care am ajutat centrul. Cum ne-am dorit sa continuam sa lucram cu centrul, periodic facem vizite si organizam campanii de strangeri de donatii. Ultima vizita a fost pe 1 iunie anul acesta si am donat o cantitate considerabila si haine si jucarii.

 Desigur, am intampinat mai multe probleme de-a lungul proiectului. In primul rand, initial trebuiau sa joace 5 copii, insa unul dintre ei s-a retras pe ultima suta de metrii, si l-am inlocuit cu fratele meu. O alta problema a fost reprezentata de neintelegerile periodice din cadrul echipei, insa am reusit sa trecem peste si sa continuam cu succes proiectul. Initial acesta trebuia sa se termine pe 2 iunie 2013, insa din dorinta de a continua interctiunea cu copiii am continuat cu vizite si activitati pe care inca le desfasuram periodic.


Sport pentru autism – Pocol Alexandra Monica

Proiectul „Sport pentru autism” a demarat în anul 2013, din dorința studenților la Universitatea de Medicină şi Farmacie „Iuliu Hațieganu” Cluj Napoca de a ajuta la recuperarea copiilor cu autism. Proiectul se bazează pe realizarea unor şedințe de terapie cu copiii cu tulburări din spectrul autist, terapie numită „3C” = „Conştientizare, Concentrare, Coordonare”, special creată pentru aceştia de către domnul Paul Cojocaru, instructor de Qwan Ki Do (arte marțiale vietnameze). Aceasta este o terapie practică ce se realizează prin exerciții fizice specifice, care urmăresc conştientizarea propriului corp şi dobândirea unor abilități psihomotrice de bază. Tehnica este de a porni de la mişcări simple, efectuate repetitiv, până când copilul le conştientizează şi le poate reproduce după propria voință.

Cheia succesului o constituie menținerea copilului cu atenția concentrată într-un anumit context (al exercițiului) cât mai mult timp cu putință. Atenția copilului va fi orientată către activitatea fizică pe care o realizează, consecința fiind apariția conştientizării, concentrării în continuare pe activitate şi a coordonării – executarea finală corectă a mişcării. În terapia 3C, stimularea atenției este complexă: vizuală (copilul vede partenerul şi instructorul executând mişcarea), auditivă (există comenzi verbale), tactilă (prin promptare) şi evident stimularea sistemului muscular inerentă activității fizice. Practic, proiectul nostru constă în efectuarea a două şedințe de terapie pe săptămână, de câte o oră, la două centre din Cluj Napoca (Centrul de Autism Transilvania şi Şcoala Specială pentru deficienți de auz nr. 2), în zilele de vineri şi sâmbătă. La fiecare şedință este prezent un instructor – care va executa exercițiile corect şi va număra mişcările – şi un număr de voluntari egal cu numărul copiilor, fiecare voluntar fiind aşezat lângă copil, asigurând, când este nevoie, promptarea şi colaborând cu copilul la unele exerciții. O şedință de terapie începe întotdeauna cu o încălzire, urmată de exerciții cu obiecte – popice, bastoane, cercuri -, un traseu, reprezentat de un itinerar cu obstacole pe care copilul trebuie să îl parcurgă ajutat şi ghidat de partener, urmând încheierea, care constă din exerciții de respirație – inspirații şi expirații ample, însoțite de mişcări ale brațelor.

De asemenea, proiectul nostru organizează un workshop de Terapia 3C, care îl are ca şi coordonator pe domnul Paul Cojocaru şi la care iau parte atât voluntarii, cât şi copiii, alături de părinții acestora. În cadrul workshopului, domnul Paul Cojocaru realizează o şedință teoretică, pentru părinți şi voluntari, în cadrul căreia detaliază aspectele proiectului, ale terapiei şi răspunde la orice întrebare legată de acestea, urmând ca în a doua parte, cea practică, să coordoneze o şedință de terapie, cu copii şi voluntarii, în care efectuează exerciții noi şi instruieşte voluntarii.


ROLLING BEARDS – Hoza Cornel Marian

Rolling Beards este a 7-a campanie a asociației Beard Brothers prin care ne dorim sa adunam fondurilor necesare unei tinere echipe de patinaj artistic pe role din Cluj pentru a ajunge la campionatul mondial din Geneva (WIFSA World Open) din acest an. Fetele au nevoie de aproximativ 7000 EUR pentru a ajunge anul acesta la WIFSA World Open, un campionat mondial de patinaj artistic care se desfășoară în Geneva, între 26-28 iunie. În suma de 7000 EUR intră costurile de transport, cazare și bineînțeles, echipament. https://www.youtube.com/watch?v=biTONQmYVlk


BEARD ON! FOR BARBOSI! – Hoza Cornel Marian

Campania a inceput dupa identificarea a 6 familii nevoiase din satul Barbosi, 27 de suflete (adulti si copii) care au ca sursa de venit doar alocatia copiilor, nu au locuinte, nu au apa curenta, dar au probleme de sanatate. Prin aceasta campanie am incercat sa strangem un minim necesar pentru ca aceste familii sa poata supravietui (alimente, haine, jucarii, produse de igiena).

Donatiile stranse au fost distribuite familiilor in 3 ture:

1.https://www.facebook.com/media/set/?set=a.255762167923113.1073741841.238255503007113&type=3

2.https://www.facebook.com/media/set/?set=a.276869879145675.1073741857.238255503007113&type=3

3.cu ajutorul angajatilor companiei MSG (in luna decembrie 2014): https://www.facebook.com/media/set/?set=a.390713424427986.1073741900.238255503007113


BEARD ON! FOR EDUARD! – Hoza Cornel Marian

Eduard Tudurache este un baietel de 6 ani pasionat de arte martiale, in special de Aikido, reusind pana in acest moment sa ajunga la centura galbena, ii mai place inotul si este un bun pianist in acelasi timp! El a fost diagnosticat cu SARCOM EWING o tumora osoasa foarte agresiva. Protocolul tratamentului presupune 6 sedinte de chimioterapie, o operatie care va trebui efectuata in strainatate, urmata de inca 8 sedinte de chimioterapie.

Costurile operatiei sunt de 20100 euro. Campania s-a desfasurat in perioada 24 Aprilie – 1 Iunie 2014, iar in aceasta perioada am organizat 7 evenimente pentru colectarea de fonduri, culminand cu doua petreceri: in Cluj unde am avut prezenta si sustinerea artistilor de la Subcarpati, Planet H, Blazon, Genamaica, Bigtonez si Natif. in Bucuresti: Trupa Coma, Costa Del Dub, Agora, Basska si DJ Horia. Pe langa strangerea de fonduri, campania a avut si o manifestare de constientizare, in care membrii Beard Brothers s-au ras in cap in public.

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.286960301469966.1073741861.238255503007113&type=3

Beard On!


BEARDS IN SCHOOLS – Hoza Cornel Marian

Cu aceasta campanie am dorit sa subliniem importanta educatiei si sa-i ajutam cu tot ce se poate pe cei dornici sa invete, dar care au probleme materiale ce-i impiedica sa aiba si cele mai de baza mijloace pentru a o face. Campania a luat o asa amploare incat am reusit sa achizitionam un microbuz pentru Gradinita Speciala Cluj.


Inima de turta dulce – Sofroniei Anamaria Teodora

Proiectul „Inima de turta dulce” promoveaza desfasurarea unor activitati de colectare de produse de imbracaminte, alimente precum si desfasurarea de activitati de lucru in ateliere si de recreere cu copii institutionalizati in Centre de Plasament. Echipa care sustine acest proiect este o echipa de tineri care incearca sa ofere zambete si atmosfera calda de familie unor copii care sunt privati de astfel de bucurii. Fiecare gest mic pe care il facem, chiar doar sa ajutam un copil sa zambeasca, contribuie la o schimbare a acestei lumi in care traim, si pe care nu de multe ori o acuzam ca nu este asa cum ne dorim noi sa fie.

Proiectul s- a desfasurat in perioada noiembrie 2014 – august 2015 pentru copii din Centrul de Plasament Sfantul Iosif Bucuresti. Impreuna cu tinerii din Asociatia Ecologica Arcul Carpatin au colaborat si elevi din Colegiul National Ion Neculce Bucuresti precum si studenti din Universitatea Tehnica Bucuresti. S-a organizat o actiune de strangere de hainute pentru copii din centru, dar s-au realizat si pachete cadou pentru fiecare copil. Cadourile au fost aduse de „Mos Craciun” si impartite copiilor intr-un cadru festiv in care impreuna cu elevii Scolii Generale „Petre Ispirescu” Bucuresti indrumati de doamna invatatoare Coverca Simona si membrii ai asociatiei Arcul Carpatin am cantat si am recitat poezii specifice sarbatorilor de iarna. S-au achizitionat si donat centrului materiale pentru atelierul Quilling ( capsatoare model colturi, ace quilling, hartie colorata quilling, etc) si impreuna cu voluntarii proiectului au fost realizate ateliere de lucru in timpul carora copii au efectuat felicitari, martisoare pentru luna martie si felicitari pentru Sfintele Sarbatori de Paste, pe care membrii asociatiei le-au distibuit, iar banii stransi au fost donati centrului de copii.

In perioada urmatoare au fost aduse copiilor din centru prin colaborarea cu Magazinele Kaufland produse alimentare si de igiena proprie realizand pentru fiecare copil din centru truse personale de igiena , care au fost necesare in tabara de care s-au bucurat copii in perioada de vara.


Susține-le pașii – George Mosoia

Pentru a oferi servicii cât mai eficiente, Grădinița Specială Malteză și Asociația Dog Assist și-au unit forțele pentru a dezvolta un program de recuperare eficient, având însă în vedere și creșterea calităţii vieţii beneficiarilor. Astfel, săptămânal, copiii benficiază de ședințe de terapie asistată de animale. Planul de intervenție realizat de specialistul kinetoterapeut a fost adaptat pentru a include elemente de terapie asistată de animale. Conform literaturii de specialitate, terapia asistată de animale (TAA) s-a dovedit a fi eficientă în cazul persoanelor cu dizabilităţi neuromotorii şi cognitiv-comportamentale.

TAA funcționează ca și liantul dintre terapeut și beneficiar, acesta din urmă devenind mai motivat și mai implicat în realizarea activităţilor propuse pentru recuperare. În același timp, s-a dovedit că TAA ajută la îmbunătățirea motricității fine și grosiere, a echilibrului și a posturii corporale, iar beneficiile sale nu se opresc aici. În cadrul programului, copiii primesc vizita lui Bes, un labrador de 4 ani și George, conductorul său canin. Împreună, ei sunt o echipă de terapie asistată de animale atestată și rolul lor este să sprijine pașii și eforturile copiilor, aducându-le, în schimb, zâmbetul pe buze. Și reușesc acest lucru de fiecare dată. În ciuda eforturilor, uneori și a durerii, copiii bucuroși pentru că sunt alături de Bes. Aceștia i-au compus inclusiv un cântecel lui Bes și îl așteaptă nerăbdători.


Egalitate de șanse pentru o mai viață mai bună în orașul meu – Octavian, Liana, Anca, Paula Bora, Toderean, Chira, Manasturean

Pornind de la premisa că dreptul la educație este garantat de Constituție, fiecărui copil trebuie să i se respecte acest drept, indiferent de diferente, deficiente, sau mediul din care provine. Într-o societate bazată pe respectarea drepturilor omului şi susţinerea diversităţii, educația trebuie să ocupe un loc extrem de important, iar scăderea discriminării de orice fel va avea loc numai prin promovarea unei educații favorabile egalităţii de şanse şi dezvoltării personale. Etapele proiectului:

  1. În orașul nostru și în satele din zonă sunt foarte multe familii defavorizate și mulți copii nu pot merge regulat la școală din cauza lipsurilor materiale. De asemenea,am fost solicitați de domnișoara psiholog Laura Bocșa, care se ocupă de copilul Yanis Viman să participăm în diferite activități pentru a-l ajuta pe Yanis să faca progrese pentru a se integra cât mai bine și mai repede în colectivitate. Având în vedere experiența acumulată de câțiva ani de când suntem implicați în aceste proiecte, ne-am gandit să o valorificam în folosul întregii comunități, pentru a-i conștientiza pe tineri și pe cei mai în varstă deopotrivă de importanța nondiscriminării, a egalității de șanse, a dreptului tuturor copiilor la educație, indiferent de mediul din care provin sau de orice fel de deficienșe și de integrare în societate. Astfel, Octavian Bora, resposabilul IMPACT, Liana Toderean, președinta CSE LAPI și responsabilă cu imaginea a aceluiași proiect, Anca Chira,responsabila SNAC și Paula Mănășturean, am decis să formăm o echipă și să demarăm acest proiect. Am invitat la o întâlnire pe toti doritorii care vor sa ni se alăture și am constatat că o mulțime de elevi ai școlii s-au oferit voluntari. Am stabilit activitățile care urmau a fi organizate și evenimentele organizate de alte instituții, fundații sau ONG-uri la care vom participa.

Am căutat un titlu care să se potrivească cât mai bine cu scopul acțiunilor noastre și astfel am denumit proiectul nostru „Egalitate de șanse pentru o mai viață mai bună în orașul meu”. Cum o viață mai bună? Simplu: dacă de la o vârstă timpurie copiii înțeleg că educația este pentru ei șansa unei vieți mai bune, cu siguranță vor privi școala cu mult mai multă seriozitate și cu cât vor crește, vor înțelege că numai printr-o educație solidă o societate devine mai evoluată și un mediu mai sănătos și prietenos de viață. Cu cât sunt mai educați, cu atât percep mai bine faptul că indiferent cât suntem de diferiți, șansele la o viață de calitate sunt egale și vor înțelege valorile care trebuie să-i ghideze în viață. Fiecare dintre noi se naște cu o anumită moștenire genetică și cu anumite particularități, ceea ce ne face să fim diferiți, dar în același timp fiecare individ are ceva bun care trebuie identificat și exploatat în favoarea sa și a comunității în care trăiește. Dacă oamenii înțeleg că diversitatea presupune acceptarea ei și toleranță, adică egalitate de șanse tuturor, atunci calitatea vieții va crește și societatea va deveni un loc mult mai prietenos de trăit.

  1. După ce am văzut că avem susținere atât din partea elevilor voluntari cât și din partea conducerii școlii, a diriginților și a unui număr destul de mare de profesori, am trecut la stabilirea tipurilor deactivități, a calendarului proiectului, a responsabilităților și a echipelor de lucru.
  2. Desfășurarea proiectului
  3. Evaluarea proiectului și rezultatele obținute, feedback din partea comunității Activităţile care au avut loc pe parcursul acestui proiect: Din luna octombrie 2014 am început activitățile de informare și promovare a proiectului atât în rândul membrilor Clubului Phoenix IMPACT LAPI cât și SNAC și am repartizat sarcinile de lucru pe echipe. Elevii voluntari SNAC au început activitățile cu elevii de la Școala Specială, în baza unui orar stabilit de beneficiari. Astfel în fiecare zi, după orele de curs, elevii voluntari s-au implicat în munca efectivă cu elevii, unii cu cei care aveau nevoie de ajutor și supraveghere la teme, alții auparticipat la activități cu preșcolarii. Aceasta activitate a continuat pe parcursul întregului an școlar, iar legăturile afective care s-au creat între voluntari și copiii de la Școala Specială au fost încărcate emoțional de ambele părți. În primele două săptămâni din luna noiembrie am organizat două ateliere de informare și pregătire a unei mari activități, Biblioteca vie, un tip de activitate care s-a experimentat la nivel de țară în 9 orașe, printre care și orașul nostru. Am facut demersuri către Primaria municipiului Dej și am obținut aprobarea domnului primar ca această activitate să se desfașoare în Sala Mare a Primăriei, astfel putând să participe un număr cât mai mare de cetățeni ai Dejului, de toate vârstele și din toate categoriile sociale. Prin această acțiune ne-am dorit să îi invităm pe dejeni sădescopere ce este diversitatea și ce înseamnă discriminarea. Cărțile au prins viață, fiind de fapt persoane din comunitate, care fie se ocupă de anumite categorii sociale discriminate sau au ele însele o problemă de discriminare. Aceste cărți vii discută cu cititorii, împărtășind povești de viață și experiențe prin care au trecut. A fost o pentru toți participanții o lecție de viață, am învățat că putem comunica mai bine dacă suntem deschiși la a asculta problemele celor din jur și că putem împreună găsi soluții la foarte multe probleme. Au participat persoane cu deficiențe fizice, cu nevoi speciale, oameni din familii defavorizate, elevi cu probleme în familie, iar noi, cititorii, am putut identifica cu această ocazie anumite cazuri speciale pe care le-am abordat ulterior și am încercat să le acordăm sprijin. Acțiunea aceasta a avut un ecou foarte mare în comunitatea locală, a fost mediatizată în presa locală și ne-am bucurat de un real succes. În Săptămâna legumelor și frunctelor donate, am lansat în școală o campanie de colectare de fructe pe care le-am donat elevilor de la Școala Specială. În decembrie am organizat 2 ateliere de pregătire a elevilor voluntari din școală și am participat la Târgul caritabil de Moș Nicolae.

Tot în luna decembrie am lansat o campanie de colectare de jucării pentru copiii din familii defavorizate, o parte le-am dus la Școala Specială și o parte la Centrul Familia și copilul. În ianuarie și februarie am organizat workshopuri pe teme legate de drepturile copilului, toleranță, egalitate de șanse și nondiscriminare, mediere a conflictului, probleme ale tinerilor. De asemenea am organizat ateliere de lucru pentru pregătirea Târgului Mărțișorului, organizat de Primărie pentru sensibilizarea comunității. Am mobilizat un număr mare de elevi ai școlii care au realizat mărțișoare și felicitări hand-made pentru a fi vândute la acest târg. Banii obținuți pe vânzarea mărțișoarelor au fost donați tot în scop caritabil, pentru un elev bolnav din comunitatea locală. În luna martie am lucrat pentru pregătirea unui spectacol cultural intitulat „Diferiți dar egali”, la care au participat elevi, părinți, oficiali locali. Spectacolul a cuprins și o parada modei, cu costume confecționate din materiale reciclabile create de un grup de eleve ale Clubului Phoenix IMPACT LAPI, mesajul transmis find diveristatea și egaliatea de șanse. De aici ne-a venit și ideea crearii unui videoclip, care a câștigat preimul I la faza națională a Concursului RoTopCoder, http://www.rotopcoder.ro/rezultate-rotopcoder-2015.html și a fost selectat pentru a fi prezentat la Festivalul Internațional de Film Adobe Youth Voices, din cadrul Conferinței Internaționale iEARN. (International Education and Resource Network www.iearn.org).http://www.iearn.org/news/article/2015-iearn-adobe-youth-voices-media-festival-brasilia-brazil

Videoclip:https://www.youtube.com/watch?v=5P18tPZPi5I&list=PLcHPeaUojtfLjbeaY1MhPIzJXR7byrW7M&index=26

În luna mai am pregătit și organizat o campanie stradală, ca parte a unei campanii mai mari a proiecutlui IMPACT, Fii parte la diversitate, al cărei scop a fost conștientizarea de către membrii comunității locale a importanței diversității. În toată această perioadă din octombrie până în iunie, elevii voluntari din cadrul proiectului SNAC și-au desfășurat activitatea cu elevii de la Scoala Specială. O mare provocare pentru noi a fost solicitarea cu privire la Yanis Viman, un copil din comunitatea noastra care sufera de autism și care are nevoie să își lărgească grupul de persoane cu care interacționează. Fiecare întâlnire a fost pregatită amănunțit, s-au simulat situații de viață reală, la care Yanis trebuie să le facă față. Această colaborare s-a dovedit a-i fi de mare folos lui Yanis și progresele făcute de el sunt vizibile. În vacanța de vară ne-am stabilit activități luând în considerare diferite evenimente care au loc în comunitatea noastră. Astfel, am particpat la acțiunile organizate de Fundația Someș Dej în cadrul proiectului Toți copiii azi zâmbesc, ceea ce a însemnat să ne întâlnim cu copii din familii de favorizate din jurul Dejului și să ii ajutăm să-și fixeze cunoștințele învățate peste an la diferite materii. Am organizat în colaborare cu Asociația Jasminne copii cu autism Dej Campania Zâmbet și soare, la care au participat copii cu autism din oraș alături de alți copii. După începutul anului școlar ne-am întâlnit și am discutat rezultatele acțiunilor noastre, am făcut o analiză a părților bune și a celor mai slabe și pe baza feedbackului primit de la colegii și profesorii din școală, de asemenea de la părinți și de la cei care au beneficiat de acțiunile noastre, am concluzionat că proiectul a avut succes și va continua și în anul școlar 2015-2016.


SUFLET PENTRU SUFLET – Mares Camelia Raluca

Proiectul umanitar ”Suflet pentru Suflet” s-a desfăşurat pe perioada anilor şcolari 2013-2015. Proiectul ”Suflet pentru suflet” a pornit odată cu aflarea unei poveşti cutremurătoare a unei femei, ce fost supusă împreună cu cei doi copii ai săi, violenţei domestice. Însă solidaritatea celor din jur a depăşit aşteptările coordonatorilor şi proiectul umanitar şi-a extins grupul ţintă la 3 centre de plasament din Constanţa (un centru de primire în regim de urgenţă cu o secţie specială dedicată mamei şi copilului amabdanoţi, un centru de zi pentru copii şi un centru pentru persoane cu dizabilităţi) şi a 5 familii aflate în situaţii de risc cu scopul de ai sprijini atât moral cât şi financiar.

Proiectul SPS a încurajat alegerea voluntariatului ca activitate de petrecere a timpului liber şi de dezvoltare personlă. Astfel încât atât copiii claselor primare, gimnaziale şi chiar preprimare alături de liceeni, profesori, firme şi voluntarii organizaţiilor non-guvernamentale (aproximativ 600 de persoane implicate) s-au putut implica în acţiuniile umanitare ale proiectului. Activităţiile principale ale proiectului s-au desfăşurat pe mai multe planuri: activităţi de strângere de fonduri, activităţi de pregătire şi de dezvoltare a abilităţiilor artistice şi culinare, activităţi de dezvoltare personală, educative şi de animaţie pentru copiii din centrele de plasament şi activităţi de mediatizare şi promovare. Pentru a strânge fonduri, am implicat orice membru al comunităţii şi am organizat: târguri tematice de produse confecţionate manual în cadrul atelierelor de creaţie susţinute de artişti plastici sau de voluntari talentaţi; târguri de prăjituri pentru care s-au organizat ateliere de gătit unde copiii şi-au dezvoltat abilităţi culinare; licitaţii caritabile unde profesorii liceelor au donat un produs personal pe care elevii l-au licitat; activităţi de animaţie unde părinţii copiilor au donat bani pentru prestaţia animatorilor către scopul proiectului; baluri caritabile pentru adolescenţi; campaniile ”Scrisoare către Iepuraş” şi ”Scrisoare către Moş Crăciun” unde copiii centrelor de plasament şi-au exprimat dorinţele prin scrierea unei scrisori iar persoanele dornice au achiziţionat produsele cerute. Activităţiile din centrele de plasament au adus cel mai mare căştig pentru copii. Săpămânal volunarii organizaţiilor de tineret au desfăşurat cu aceştia zile de joacă, ateliere de creaţie, de dezvoltare personală, petreceri, etc.

În perioada sărbătorilor de Craciun, Paşte, a zilelor de 1 martie, 1 iunie, 8 martie s-au organizat baluri, petreceri şi s-au susţinut spectacole de teatru de păpuşi. Elevilor claselor a VIII-a din centrele de plasament, care susţineau examenul naţional au fost pregătiţi de elevii voluntari şi de un profesor voluntar la matematică şi limba română Rezultatele au fost deosibite. De la medii de 7, copiii defavorizaţi au ajuns la media 9 şi au reuşit să promoveze Examenul Naţional. Copiii centrelor de plasament s-au dezvoltat personal, activităţiile desfăşurate cu ei contribuind la creşterea încrederii în forţele proprii, închegarea de prietenii, relaţionarea cu alte persoane, dezvoltarea creativităţii Voluntariatul s-a făcut plăcut şi în rândul tinerilor centrelor de plasament, căci de 1 martie au confecţionat mărţişoare cu scopul de a le împărţi beneficiarilor centrului pentru persoane vârstnice. Şi-au exprimat dorinţa de a fi voluntari, conştientizând astfel că ajutorul trebuie să vină şi din interior nu doar din exterior, să adopte atitudinea civică faţă de comunitate şi faţă de colegii lor din centrul de plasament, de a se ajuta reciproc.. Astfel vor conştientiza că adevărata bucurie este atunci când dăruieşti nu doar când primeşti. Pentru a promova şi mediatiza activităţiile proiectului am realizat revista proiectului şi un spot publicitar, am folosit afişe, pliante, roll-up. Am apărut la emisiunea locală ”Bărcuţa cu poveşti” şi am dat un interviu pentru Radio Constanţa. În total s-au implicat 5 licee, 2 şcoli constănţene, 3 ONG-uri şi 6 instituţii private în desfăşurarea activităţiilor.

Pentru buna desfăşurare a proiectului am constituit o echipă de lucru astfel: fiecare instituţie parteneră a asigurat o persoană responsabilă pentru a: coordona echipa insituţiei sale, a forma şi recrutat voluntari împărţind roluri pentru: organizarea activităţiilor obligatorii a proiectului, mediatizarea acţiunilor proiectului, responsabili de prezenţă, gestionarea banilor, numirea unui coordonator pentru fiecăre activitate desfăşurată în instituţia lor, responsabil cu imagine, etc. Astfel fiecare instituţie dispunea de un coordonator care distribuia responsabilităţiile în echipa lui. Coordonatorul general al proiectului organiza şedinţe, întâlniri de lucru cu coordonatorii fiecărei instituţii urmând ca aceştia să disemineze informaţia în echipa lor. S-au folosit metode non-formale şi formale de evaluare a: modului de lucru în echipa de lucru a proiectului, a activităţiilor, a beneficiarilor, a partenerilor, etc. Am primit feed-back din partea voluntarilor, beneficiarilor, partenerilor, etc.


MIÉRT (Conferința Tineretului Maghiar din România) – Petra Kádár

Între perioada 08-12 iulie 2015 Asociația MIÉRT a organizat cea de a XII–ea ediție a Taberei UE la Izvorul Mureșului în județul Harghita. În acest an, asociația și-a propus orientarea asupra categoriilor sociale vulneranile și de minoritate în vederea soluționării problematicii acestor comunități. Am atins teme legate de comunitatea rromă, am analizat situația tinerilor cu dizabilități. Totodată am avut dezbateri pe tema migrației și am dicutat cu tineri despre homosexualitate într-un context social.


Clubul IMPACT NOUA GENERATIE DIN CNDS – IMPACTUL CULORILOR IN SUFLET DE COPIL

Proiectul intitulat IMPACTUL CULORILOR IN SUFLET DE COPIL a fost initiat de clubul IMPACT din colegiul nostru, club ai carui membri si-au dorit sa ajute copiii din centrul de ingrijire CASA DIANA, amenajandu-le un spatiu pentru petrecerea timpului liber si o gradina de legume. Activitatile prevazute in proiect s-au realizat cu implicarea celor 21 de copii si tineri. La amenajarea curtii si a gradinii au contribuit peste 50 de voluntari, elevi ai colegiului, parinti, personal didactic si personal administrativ. Scopul proiectului este amenajarea unui spatiu pentru petrecerea timpului liber si a unei gradini de legume impreuna cu cei 21 de copii din centru.


Daria Elena Negrea

Daria Negrea este o tânără foarte implicată în comunitate, un exemplu de activism social pentru cei de vârsta ei. În perioada martie 2012- până în prezent a participat la mai multe spectacole caritabile, ediţiile a II-a, a III-a şi a V-a ale proiectului „Cântăm pentru viaţă”,proiect în care, toate fondurile obţinute din vânzarea de bilete şi donaţii sunt folosite pentru cumpărarea de trusouri pentru nou-născuţii din familiile cu dificultăţi socio-economice, având în vedere că din 2009 nu se mai acordă ajutorul de la stat denumit „trusou”.

Ediţia a IV-a a acestui proiect, a fost una specială, dedicată Organizaţiei Salvaţi Copiii Hunedoara, unde fondurile obţinute au fost donate pentru a ajuta la cumpărarea unui incubator special pentru nou-născuţii prematuri. De asemenea, a mai participat la doua ediţii ale proiectului „”Colind pentru bunicii nimănui, spectacol caritabil de colinde ale cărui încasări au fost donate Centrului de Îngrijire Bătrâni Petroşani. Daria s-a implicat în toate etapele acestor proiecte, în scrierea şi implementarea lor, în mediatizarea lor, în vinderea de bilete, în momente artistice, în cumpărarea de trusouri şi în donarea lor.


Fondul Jazz in the Park – Alin Vaida

Proiectul nominalizat la aceasta categorie este `Fondul Jazz in the Park`, implementat in cadrul festivalului clujean cu acelasi nume. Pentru a explica mecanismul fondului, voi incepe cu descrierea festivalului. Jazz in the Park este un festival care promoveaza muzica de calitate in spatiile verzi din oras, integrandu-le in circuitul de evenimente al orasului. Proiectul a debutat in 2013 in Cluj-Napoca, in Parcul Central din oras si a fost primul eveniment de anvergura organizat vreodata in aceasta locatie, unde inainte nu era permis accesul cu animale de companie sau statul pe iarba. Festivalul a schimbat aceste reguli.

Festivalul are accesul liber, tocmai pentru a incuraja dezvoltarea auditientei si participarea unui numar cat mai mare de persoane. Incepand cu editia a III-a, implementata in 27 iunie – 5 iulie 2015, am introdus un concept unic in Romania, anume biletul obligatoriu. Practic, noi nu avem nicio asteptare de la participanti, dar cei care doreau puteau sa isi cumpere acest bilet neobligatoriu, contra sumei de 10 lei. Banii stransi au intrat in fondul Jazz in the Park, din care am finantat patru proiecte de interventie culturala in spatiul urban si am acordat trei burse unor tineri muzicieni din Cluj-Napoca. Proiectele si bursierii au fost alesi pe baza unui concurs jurizat de echipa interna.

Practic, prin acest fond, am devenit primul festival cu adevarat comunitar din Romania. O sarbatoare care invita toata comunitatea locala si care stimuleaza participantii sa se implice printr-o donatie, care apoi aduce mai multe beneficii orasului. Un festival, care nu isi incaseaza biletele, ci le da inapoi comunitatii.


Migrant in Romania – Natalia Ermicioi

În ultimii ani, situația imigranților din România a fost pusă din ce în ce mai mult în lumină și din ce în ce mai multe proiecte s-au creat cu scopul de stimula implicarea imigranților în societățile adoptive. Cluj-Napoca, fiind un oraș universitar, inevitabil a devenit un focar și în ceea ce privește imigranții. De obicei, studenții străini, veniți la studii la Cluj-Napoca, în special din țările terțe, aleg să rămână la Cluj din diferite motive: fie se căsătoresc cu cetățeni români, fie își găsesc un loc de muncă, fie se îndrăgostesc de orașul nostru și nu mai doresc să plece. Există, dar mai rar în Cluj-Napoca și migranții economici, care vin în căutarea de condiții mai bune de viață, dar astfel de situație este mai rar întâlnită la Cluj. Astfel, se creează așa numitele „comunități de imigranți”, care au un număr cumprins între 2 și 200-300 de reprezentanți și au nevoie de așa numiții „mediatori interculturali” și/sau „peer advicer-i”, care sunt reprezentanți ai comunităților respective, dar care locuiesc și s-au integrat foarte bine în societățile adoptive și reprezintă o punte între reprezentanții tradiționali sau istorici ai comunității și comunitățile de imigranți. În anul Capitalei Europene a Tineretului 2015, am pus în valoare mai mult implicarea imigranților în societatea clujeană datorită proiectelor în lanț, dar și în paralel pe care le-am implementat și continuăm să le implementăm.

În anul 2009 am început proiectul Migrant în România, implementat și la Cluj (http://www.migrant.ro/proiect), unde eu am devenit unul dintre Mediatorii Interculturali de la Cluj. Am continuat în anul 2015 cu proiectul ACCES, pe care îl voi prezenta în detaliu în această aplicație și ca urmare a celor 2 proiecte, am creat în cadrul Capitalei Europene a Tineretului 2015, prin intermediul Federației SHARE Cluj-Napoca, proiectul-platformă Cluj Multicultural, oraș cosmopolit – prima platformă online din Cluj-Napoca dedicată Institutelor şi Centrelor Culturale locale, comunităților de străini și minorităților etnice din Cluj, studenților străini care s-au stabilit la Cluj-Napoca pe termen scurt, mediu şi lung, dar şi altor entități a căror activitate atinge subiectul multiculturalității: www.clujmulticultural.ro.

Proiectul ACCESS, organizat de către Organizația Internațională pentru Migrație prin intermediul celor 4 Peer Adviseri din Cluj-Napoca și în colaborare cu partenerii instituționali din Cluj-Napoca dorește să promoveze participarea integrala și includerea socială a persoanelor tinere prin:

Dezvoltarea capacităților tinerilor migranți privind participarea politică;

Activitățile încurajează și permit tinerilor dobândirea de cunoștințe și abilități precum și formarea de conexiuni cu scopul de-ai stimula pe ei și cetățenia activă a colegilor lor, participarea politică și identitate europeană în interiorul, dar și în afara proiectului.

Consolidarea municipalităților pentru a depune eforturi în vederea implicării mai profunde a tinerilor migranți.

Această componentă va oferii oportunități municipalităților pentru a-și evalua și îmbunătăți politicile și practicile implicând toți tinerii în procesele decizionale la nivel local, acesta fiind în general cel mai accesibil nivel de angajament.

Creșterea gradului de conștientizare și stabilirea de conexiuni. Bazându-se pe activitățile de mai sus și rezultatele acestora, proiectul va crește gradul de conștientizare asupra importanței participării politice și cetățeniei active a tinerilor migranți printre părțile interesate relevante și publicul larg.

Eu am plăcerea de a fi unul dintre cei 4 Peer Adviseri și împreună cu cei 3 colegi am reușit să punem problema imigrării și necesitatea implicării tinerilor imigranți în societatea clujeană pe ordinea de zi a autorităților competente și totodată am reușit să creăm o legătură mai strânsă între comunitățile de imigranți și comunitatea clujeană.


Doneaza sange! Fii erou! – Robert Simon

Proiectul „Donează sânge! Fii erou!” aduce împreună un grup de tineri, majoritatea studenţi la Medicină Generală, dar nu numai, pe care îi uneşte efortul depus pentru a ajuta la depăşirea deficitului de sânge din clinicile universitare clujene prin organizarea periodică de campanii de donare de sânge (minim 2 pe an). O campanie se desfăşoară pe parcursul a 5 zile, iar în cadrul acesteia dorim să atragem un număr cât mai mare de donatori şi să popularizăm conceptul de donare de sânge benevolă în cadrul populaţiei.

Conceptul a luat naştere în anul 2001 când un coleg de-al nostru avea nevoie de donatori şi astfel s-au mobilizat colegii lui de la medicină să organizeze campanii de donare de sânge pentru a ameliora deficitul de sânge cu care se confruntă clinicile. Din 2004 campaniile s-au organizat sub umbrela noului proiect marca OSM Cluj (Organizația Studenților Mediciniști din Cluj) „Donează! Sângele tău poate salva vieţi” (numele de atunci a proiectului) sub coordonarea lui Cătălin Mariş. În cei 12 ani de existenţa, de la botezul oficial din 2004 şi până în prezent, campaniile au fost organizate de mai multe generaţii de coordonatori: Cătălin Mariş, Ana-Maria Boangiu, Radu Elisei, Ionuţ Gana, Laurenţiu Crăciunaş, Alina Rizea, Ovidiu Hosu, Roberta Florescu, Ilinca Nădăşan, Cristian Iacob, Robert Simon şi lista va continua. Prin organizarea periodică de campanii de donare de sânge ne-am propus să senzibilizăm populaţia cu privire la actul donării de sânge, să creștem nivelul de conștientizare despre efectele grave care rezultă din lipsa acută de sânge, şi în acelaşi timp să mobilizăm cât mai mulţi semeni să răspundă apelului nostru şi să vină să doneze sânge într-un număr cât mai mare în timpul campaniilor organizate de noi dar şi în afară acestora.

Efortul nostru este constant de-a lungul anului și înafara campaniilor, pe lângă pregătirea constantă încercăm să facem cunoscut în cadrul populației clujene importanța actului donării, sângele fiind folosit atât în cazuri acute (operații pentru politraumatisme etc.) cât și în cazuri cronice (pacienți cu anumite boli hematologice). Prin munca noastră încercăm să ducem Clujul la un nivel europen în ceea ce privește procentul de donatori din populație astfel să devenim din nou un oraș pilot în România și un model demn de urmat nu doar prin faptul că acest proiect s-a desfășurat pentru prima oară în mediul universitar medical clujean și că în ceea ce privește numărul de donatori prezenți la campanie în decursul celor 5 zile a fost de 734, reprezentând cel mai mare număr de donatori înregistrat la același proiect care se desfășoară și în alte orașe din România (București, Iasi, Timișoara etc.).


Multimedia – Pregătire pentru Viață – Ruxandra Oprica

Multimedia – Pregătire pentru Viață oferă resursele și instrumentele necesare în domeniul comunicației pentru 30 de tineri romi și neromi din municipiul Săcele, care printr-un training multimedia (IT, photo,video) vor avea posibilitatea să își îmbunătățească abilitățile și să devină modele pozitive pentru întreaga comunitate.
Proiectul a demarat la Săcele în decembrie 2013, iar în urma rezultatelor de succes obținute a continuat și anul următor, transformându-se într-un program permanent de dezvoltare personală și profesională pentru tinerii din Săcele.
Proiectul “Multimedia – Pregătire pentru Viață” este susținut de Fundația ERSTE și implementat de Rețeaua CAN Brașov în parteneriat cu Fundația FAST, Inspectoratul Școlar Județean Brașov, Liceul Tehnologic “Victor Jinga”, Liceul Teoretic “George Moroianu”, Liceul “Zajzoni Rab Istvan” și Krogan Inventiv SRL.
Materiale foto si video se regasesc pe site-ul nostru – multimedia.canbv.ro (nu am reusit sa incarcam o arhiva cu acestea direct la finalul formularului).


O lume minunată … pentru copii – Emanuel Şimko

Membri ai clubului de tineret IMPACT Leonida în zilele de 19 – 22 noiembrie 2013 am făcut voluntariat la Spitalul de Urgenţă din Petroşani, creând o lume minunată ….pentru copii. Cum şi de ce?

Toate au pornit de la ideea unei colege care stătuse internată o săptămână la Spitalul de Urgenţă Petroşani şi ne-a povestit cât este de dezolant totul acolo.

Aşa că am aplicat la un concurs de proiecte în folosul comunităţii organizat de Fundaţia noi Orizonturi şi am câştigat suma de 300 de lei .

Am fost la Spitalul de Urgenţă Petroşani şi cerând aprobarea conducerii , am vizitat secţia de pediatrie.

Văzând cum stau lucrurile, am format două echipe şi am zugrăvit un salon din secţia de pediatrie a Spitalului de Urgenţă din Petroşani şi apoi am pictat pe pereţi personaje celebre : Albă ca Zăpada şi cei şapte pitici, Tom şi Jerry, Duhul din lampa lui Aladin, Fred şi Barney, totul pentru a crea un mediu în care copiii bolnavi să se simtă bine.