Menu

Cel mai bun proiect pentru mediu

Mediu

Inițiativă/proiect/activitate care are rezultate în domeniul protecției și/sau a salvării elementelor din mediul înconjurător.

Cuprins

Be Green, Not Grey – Claudia Apostu.

PLANTARE PUIETI GRINDU – Smintina Iulian.

”O ȘCOALĂ VERDE PENTRU COMUNITATE” – Sotirescu Eliza Marinela.

Natura te iubeste, intelege-o si tu – Sofroniei George Cristian.

MEDIUL DE NOTA 10 (zece)Prof. Marinică Sandu, Prof. Dr. Gabriela Zbughin, Prof. Violeta Dănilă, Mihai Adelina Mariana, Prodan Sara Kati

CLUBUL VERDE – MOLDOVAN REBECA.

Strajerii Naturii – Ioana Madalina Obreja.

Reabilitarea parcului central Molnar Jozsias – Atilla Ráduly (Asociatia Zold Nap).

Food Waste Combat – Asociatia JCI Active Citizens Cluj


 

Be Green, Not Grey – Claudia Apostu

Dezvoltarea durabila este un concept destul de greu de definit. In general cand vorbim de dezvoltare durabila avem in vedere trei componente: mediul, societatea si economia. In momentul de fata cele trei domenii sunt interdependente, astfel ca nu putem atinge o stare de bine in una dintre cele trei arii fara a tine cont de celelalte.

Sustenabilitatea este o paradigma in care viitorul este gandit ca un echilibru intre mediu, societate si economie in scopul de a dezvolta si imbunatatii calitatea vietii.Tinand cont de particularitatile noastra ca natiune, de cultura si de obiceiurile tarii noastre de specificul local, acestea ne ajuta sa apropiem notiunea de dezvoltare durabila, sa o personalizam“ in functie de necesitatile locale si sa o implementam. Proiectul educațional “BE GREEN, NOT GREY” este un model de schimbare în educație, care promovează valorile UE, implicarea civică, presupune schimbarea mentalității și abordarea unui nou mod de viață. Acest tip de educație trebuie asumat atât de elevi cât și de profesori, de la toate disciplinele, dar și în colaborare cu autoritățile locale și societatea civilă. Proiectul are ca scop promovarea valorilor europene, dezvoltarea de abilitati de viata in randul tinerilor, ca o strategie de dezvoltare durabila a societatii, formarea unei echipe de elevi care să promoveze voluntariatul in municipiul Moineşti. Imbinand serviciul in folosul comunitatii cu invatarea si distractia, vor realiza o schimbare socială pozitivă, tinerii devenind astfel cetateni activi, lideri sau antreprenori sociali, responsabili si increzatori in fortele proprii, pregatiti sa se imbunatateasca atat pe sine cat si societatea.

Inspirati de motto-ul voluntarilor UE pentru ajutor umanitar “We care, we act”, proiectul s-a centrat pe problemele locale si pe dezvoltarea competentelor tinerilor in 4 domenii cheie: cetatenie activa, angajabilitate, antreprenoriat social si leadership. Totodată, competențele formate trebuie să faciliteze adaptarea tinerilor la complexul de constrângeri și provocări sociale, de mediu, economice și culturale specifice societății în care trăiesc. Educația pentru dezvoltarea durabilă le permite să înțeleagă problemele societatii și să identifice soluții personale și colective sustenabile, adaptate la contextul actual și viitor.


PLANTARE PUIETI GRINDU – Smintina Iulian

Proiectul, dupa cum este si denumit, a constat in plantarea de puieti in zona localitatii Grindu, jud. Tulcea. Aceasta actiune s-a derulat in timpul saptamanii „Scoala altfel” 2015, cu colaborarea Ocolului Silvic Macin.


”O ȘCOALĂ VERDE PENTRU COMUNITATE” – Sotirescu Eliza Marinela

Sub deviza ”Verdele este mai mult decât o culoare, este un mod de viață”, patru tineri voluntari ai Liceului Pedagogic ”Mircea Scarlat” Alexandria, coordonati de profesor Eliza Sotirescu au implementat în perioada 01.10. 2014 – 31.08.2015 proiectul ”O școală verde pentru comunitate” urmărind realizarea de activităţi instructiv-educative, cu scopul de a informa elevii, cadrele didactice, părinţii şi comunitatea locală în legătură cu problemele actuale de ecologie, dar şi de a dezvolta în rândul tinerilor responsabilitatea faţă de comunitate şi mediul în care aceştia trăiesc şi învaţă.

Promotorii au fost sprijiniti in derularea proiectului de 24 de colegi care si-au manifestat interesul de a participa ca voluntari, punandu-si la dispozitie creativitatea si implicarea, astfel incat prin activitatile realizate Liceul Pedagogic ”Mircea Scarlat” Alexandria sa devină un model de ”școala verde europeana”. Prin toate activitatile pe care le-am întreprins ne-am propus sa schimbam mediul in care invățăm și stilul de viață în care trăim , să extindem spațiul verde din curtea școlii, astfel încît verdele ”să devină un mod de viață”. Tinerii Liceului Pedagogic ,,Mircea Scarlat’’ pretuiesc viața, iar proiectul promovează conceptul de dezvoltare durabila in contextul reducerii intervenției agresive a omului asupra mediului , a echitatii intre generatii. Ei si-au dezvoltat abilitatile de a realiza proiecte durabile si cu impact de durată in viata comunitatii. De asemenea, ei si-au dezvoltat abilitatile de comunicare si lucru in echipa.

Scopul principal al proiectului nostru este de a oferi liceenilor cunoștințe de bază de mediu și să le dezvolte abilități durabile necesare pentru viața într-un mediu curat. Proiectul promovează conceptul de a învăța să înveți element-cheie al educației pentru mediu. Acest principiu subliniază că educația în mediul școlar are un rol mult mai important, nu numai în furnizarea de cunoștințe pentru elevi, ci mai mult în abilitatea de a învăța, pentru a înțelege, de a găsi răspunsuri la întrebări și probleme care ar putea apărea pe probleme de mediu. Obiectivele proiectului au fost propuse şi stabilite de echipa de proiect şi de elevii voluntari care şi-au adus contribuţia şi au pus umărul la implementarea activităţilor . Proiectul şi-a propus: Formarea la elevi a unei atitudini de respect faţă de mediu, creşterea dorinţei elevilor de a ocroti şi respecta natura, cât şi implicarea acestora dar şi a comunităţii în activităţi concrete de protejare a mediului înconjurător necesare unei vieţi sănătoase; Constientizarea problemelor de mediu din liceul nostru şi împrejurimile ei;Formarea unei atitudini pozitive şi responsabile faţă de mediul înconjurător; Implicarea elevilor in activitati de ecologizare a claselor,scolii, spatiilor scolare; Instruirea ecologica si desfasurarea de activitati ecologice impreuna cu comunitatea locala; Revitalizarea vieţii şcolare; Cultivarea spiritului de voluntariat în rândul liceenilor. 

Mijloacele proiectului: Înființarea la nivelul liceului a Atelierului Verde, locație în care voluntarii proiectului au avut acces la resursele centrului, calculatoare conectate la Internet, imprimanta si în care au desfășurat activitățile premergătoare la debutul proiectului; Mediatizarea activităţilor proiectului şi organizarea de seminarii în parteneriat cu Agenția de Protecție a Mediului Teleorman și în şcoală prin intermediul Radioului şcolar, afişe; Fluturasi, pliante, postere, un banner, revista, clipuri video, fotografii, albume foto; Realizarea de tricouri inscripționate cu logo-ul proiectului, numele acestuia, DVD inscriptionat cu activitatile proiectului. Implicarea voluntarilor, profesorilor, părinţilor, mass-media locală: Gazeta de Teleorman, Teleorman24, postul MediaSud TV; Realizare codului ECO la nivelul liceului; Activitati de popularizare in mass-media locala si nationala (Gazeta de Teleorman, Teleorman24, Adevarul, postul local de televiziune Media Sud TV). Acesta a fost mijlocul nostru de a ne promova activitatile derulate in proiect și de a informa tinerii despre ajutorul pe care ni-l pot solicita. Autofinanţare din surse proprii; Data/perioada derulării proiectului: 01.10.2014-31.08.2015 Unde s-a implementat proiectul: Proiectul s-a implementat în Liceul Pedagogic ,,Mircea Scarlat’’ Alexandria, și a avut ca grup țintă elevii liceului nostru și ai altor licee partenere, profesori, părinți, instituţii partenere, comunitatea locală.

Etapele proiectului: Proiectul și-a propus urmatoarele etape: Etapa de documentare Ø documentarea cu privire la nevoia reala de schimbare a mediului în care liceenii învață, Ø stabilirea echipei, Ø încheierea de parteneriate, Ø alegerea titlului proiectului, Ø crearea paginilor de popularizare, Ø promovarea proiectului în comunitatea școlară Etapa de informare (aplicare chestionar, constituirea unui Atelier Verde în cadrul liceului, desfăşurarea unei campanii dedicate protecției mediului atât la nivelul instituţiei, cât şi la nivelul comunităţii prin activități de reducere a poluării, de colectare selectivă a deșeurilor etc.) Etapa de implementare (implementarea activităților ecologice din calendarul proiectului). Etapa de evaluare şi de realizare a produselor finale (chestionare, suport video/ film, afiş, portofoliu). Evenimentele sau activităţile care au avut loc pe parcursul acestui proiect: Liceul Pedagogic ”Mircea Scarlat” Alexandria, in calitate de promotor al proiectului ”O școală verde pentru comunitate” a desfășurat în perioada 01.10.2014-31.08.2015, activitatile derulate conform graficului de activități ale proiectului. Prima activitate a constat in stabilirea echipei de proiect, formată din elevii Găvănescu Ionela Cristina, Medințu Ruxandra, Sin Iulian Marian, Sindilă Iuliana și profesorul coordonator Sotirescu Eliza Marinela, alegerea titlului, formularea scopului si a obiectivelor proiectului, realizarea diagramei Gantt cu activitățile pe care le-am implementat ulterior.

 A doua activitate a reprezentat-o desemnarea atributiilor si a responsabilitatilor membrilor echipei de proiect, in functie de abilitatile si experienta fiecarui responsabil de activitate din proiect. Implementarea activitatilor propriu-zise din proiect inceput cu lansarea concursului pentru alegerea logo-ului proiectului. Prezentarea concursului pentru alegerea Logo-ul proiectului la nivelul scolii. La aceasta activitate elevii implicati in proiect au creat mai multe logo-uri punandu-si in valoare imaginatia și creativitatea. Toate logo-urile au fost incarcate pe pagina de facebook a proiectului https://www.facebook.com/groups/602200746572940/?fref=ts si au putut fi vizualizate si votate de elevii liceului. In urma voturilor, logo-ul realizat de elevul Sin Iulian a fost desemnat logo-ul proiectului, ca element de particularizare a proiectului. Urmatoarea activitate a constat in informarea comunitatii locale cu privire la proiectul ”O scoală verde pentru comunitate” care vizeaza constientizarea importantei pastrarii unui mediu curat prin scrierea unui articol in ziarele locale Teleorman24, Liber in Teleorman despre proiectul „școlile verzi”. http://liberinteleorman.ro/liceul-pedagogic-mircea-scarlat-din-alexandria/ ”Ziua Verde a eco-şcolilor ” – activitate de ecologizare și înfrumusețare a zonelor verzi, acțiune ce s-a desfășurat pe 29.10.2014 si a avut ca scop plantarea copacilor in curtea scolii in vederea cresterii spatiului verde si asigurarea unui microclimat cat mai curat si oxigenat. Activitatea a avut ca partener și Centrul Carpato-Danubian de Geoecologie organizaţie neguvernamentalǎ ce furnizează programe educaţionale de calitate, în scopul unui mediu sustenabil. La această activitate au participat un număr mare de clase din liceul nostru, inscrisi ca voluntari coordonati de profesorii diriginti. Organizatorii au informat elevii despre modul de desfasurare al activitatii si importanta acesteia pentru sanatatea noastra si a familiilor noastre. Elevii claselor implicate au sadit materialul procurat prin proiect (arbusti achizitionati prin proiect), iar impreuna cu profesorii au ales spatiul din curtea scolii, unde doresc sa planteze copacul. Activitatea a avut impact atat asupra elevilor liceului nostru, dar si asupra familiilor acestora deoarece parintii au fost alaturi de elevi prin implicarea in diverse activitati cu caracter ecologic. Elevii s-au dovedit interesati de activitate, au participat cu placere chiar au pornit de la ideea ,, in viata e important sa sadesti un pom, sa faci o casa….’’, deocamdata sadim copacul. Ziua Verde a Eco-Școlilor din România a fost marcată ca un act de participare comună a copiilor și tinerilor români la o acțiune benefică pentru mediu. În acest an fiecare clasă a plantat câte un pom fructifer în fața internatului liceului. Acțiunea se înscrie intr-un amplu calendar al activităților ecologice la care participă elevii și profesorii Liceului Pedagogic ”Mircea Scarlat” Alexandria, promotori ȋn dezvoltarea spaţiilor verzi de care avem atâta nevoie, dar și participanți ca voluntari la activități ecologice în folosul comunității. Activitatea a fost promovata si de presa locala prin articol in ziarul local Teleorman24.http://www.teleorman24.ro/index.php/educatie/item/4596-ziua-verde-a-eco-scolilor-din-romania. ”Ziua Internationala a Zonelor Urbane” a fost marcata printr-o activitate de tip dezbatere si prezentari Power Point la Liceul Pedagogic “Mircea Scarlat” Alexandria, Ziua Internationala a Zonelor Urbane in cadrul proiectului nostru. Activitatea s-a desfasurat in parteneriatu cu Agentia de Protectie a Mediului, Teleorman.

Scopul principal al activitatii desfasurate a fost cunoasterea si analiza calitatii mediului in orasul Alexandria. Problemele dezbatute pe parcursul activitatii au fost: identificarea principalelelor zone cu probleme din orasul Alexandria, analiza caliatii mediului localitatii Alexandria, probleme ce pot aparea in zonele urbane si oportunitatile pe care aceste zone le ofera ca instrument in dezvoltarea durabila. Actiunea se inscrie in calendarul activitatilor ecologice la care participa elevii si profesori Liceului Pedagogic “Mircea Scarlat” Alexandria, adevarati ambasadori in promovarea dezvoltarii durabile si a problematicii de mediu. Activitatea a fost promovata si in presa locala, in ziarul Teleorman24-http://www.teleorman24.ro/index.php/eveniment/item/4671-ziua-internationala-a-zonelor-urbane-sarbatorita-la-liceul-pedagogic-mircea-scarlat-din-alexandria. ”Chestionarul despre reciclarea în școală” este o alta activitatea din graficul proiectului. Echipa de proiect profesori si elevi au elaborat un chestionar ce a continut un set de 10 intrebari despre modul in care se colecteaza deseurile si se recicleaza acestea in scoala noastra. Chestionarele au fost aplicate la toate clasele din liceu. Interpretarea rezultatelor chestionarului a condus la ideea ca este nevoie de formarea la elevi de comportamente si atitudini responsabile fata de natura, iar reciclarea privita ca o activitate ce inseamna protectia mediului și reprocesarea deseurilor in produse noi In urma aplicarii chestionarului și a rezultatelor obtinute am demarat ”Campania mai multe coșuri de reciclare ”, campanie ce s-a desfasura pe intreaga durata a proiectului, prin care fiecare sala de clasa colecteaza selectiv deseurile, achizitionand containere de reciclare diferite pentru plastic, hartie, sticla. In urma colectarii selective am reciclat si confectionat produse noi, materializate intr-o expozitie cu produse din materiale reciclabile confectionate de elevii din proiect. Expoziție de fotografie – activitate prin care am realizat expozitia fotografica cu poze din activitatile ecologice desfasurate de la inceput in cadrul proiectului . Expozitia foto a fost expusa la panoul proiectului si a putut fi vazuta de elevii, cadrele didactice, parinti si comunitatea locala. ECO-POSTER este activitatea prin care echipa de proiect formata din elevii voluntari si profesorul coordonator a realizat afisul proiectului, particularizandu-l cu elemente locale de identificare și care a fost expus la panoul proiectului. Radio Pedagogic – In cadrul postului de radio din liceu echipa de proiect profesori si elevi au participat la o emisiune locala in care au prezentat proiectul, obiectivele acestuia si activitatile desfasurate, precum si valoarea adaugata realizata prin partciparea la un proiect european si atingerea dimensiunii europene a acestuia. Film de scurt metraj ” Scoala mea verde”, dovezi ecologice din liceul noastre„ realizat de elevii implicati in activitatile ecologice din proiect reprezentand suma activitatilor derulate pana in momentul realizarii lui. Organizarea unei campanii term lung „Curăță școală și salvează orașul” – împreună cu organizațiile ecologice locale, consiliul local și departamentul local de învățământ. Inițierea unor acțiuni de probă de mediu în fiecare școală pentru a fi Eco-friendly. Ateliere de lucru cu privire la importanța apei – „Apa din jurul nostru”, – se constată diferite metode de economisire a apei în liceul nostru. Parada de costume ECO realizată de elevii voluntari din liceu. Impactul proiectului: Pentru a evalua impactul pe care proiectul implementat de echipa Liceului Pedagogic am realizat și un chestionar, care a fost aplicat liceenilor și care aputut fi accesat de pe site-ul liceului. Întocmirea portofoliului proiectului ce conține dovezi de la toate activitățile susținute (raport, afis, pliante, clipuri video, chestionare, filmul proiectului ”Școala mea verde” album foto). Tinerii ambiţioşi şi perseverenţi din Liceul Pedagogic „Mircea Scarlat” au finalizat proiectul. Au reusit să descopere împreună lucruri noi şi interesante despre protectia mediului, legislația europeană cu privire la dezvoltarea durabilă, au devenit conștienți de dimensiunea culturală, demersurile lor pe problemele de mediu și bogăția Europei, în contrast cu alte părți ale lumii. Elevii și profesorii cu toată comunitatea școlară și autoritățile locale au devenit i mai conștienți de dimensiunea culturală a mediului și a valorilor mari ale lumii.

Noi credem că elevii vor înțelege moștenirea culturală și naturală a lumii. A fost o realizare de care suntem mandri sa formam o echipa atat de sudata, cu colegi entuziasti, motivati si plini de imaginatie! Plecam mai departe cu un bagaj incărcat de cunoştinte, încrezători în forţele proprii şi stă în puterea noastră să dăm o șansă planetei, casa noastra in care ne-am nascut si unde ne petrecem intreaga noastra viata. și să devenim raționali în folosirea resurselor acesteia. Costurile proiectului: 1000 lei proveniți din autofinanțare 5DE CE ESTE PROIECTUL UTIL PENTRU SOCIETATE Suntem, pe zi ce trece mai schimbaţi…obosim mai repede, ne îmbolnăvim mai uşor…stresul este ceva cu care ne naştem; devenim, de fapt, rezultatul acţiunilor noastre. Descoperim…zboruri spre alte lumi…devieri ale civilizaţiei…natură ”rănită ” de mâna şi mintea omului… Planeta verde a devenit o întindere locuită de oameni, o întindere până mai ieri imaculată care azi se zbate sub povara nepăsării noastre. Scăderea fără precedent a suprafeţelor verzi, împădurite atât la nivel mondial cât şi la nivelul local, creşterea gradului de agresivitate la nivelul mediului prin acţiunile umane multiple, industrializarea, deversarea deşeurilor, mărirea suprafeţelor agricole, sunt motive serioase pentru implementarea unor proiecte de protejare a „plămânilor Planetei” – pădurile, zone verzi din ecosistemele urbane. Proiectul este realizat astfel încât să formeze atât la nivelul elevilor cât şi la nivelul adulţilor o concepţie sănătoasă asupra vieţii, corespunzând realităţii imediate şi de perspectivă. In desfăşurarea acestui proiect, am avut ca scop principal să îi facem pe elevi mai conştienţi de faptul că un mediu înconjurător sănătos şi cât mai puţin poluat depinde de fiecare dintre noi, şi mai ales că fiecare dintre noi poate să îşi aducă contribuţia într-un mod distractiv. Activităţile propuse urmăresc stimularea unui comportament ecologic în spiritul normelor europene; transformarea comportamentelor cotidiene ale elevilor în stiluri de viaţă ecologice, economice, sănătoase şi durabile prin întreţinerea unui ambient curat; dezvoltarea capacităţii de comunicare şi de asumare a responsabilităţii faţă de propria persoană, comunitate, ambient şi natură. Prin proiectul derulat ne-am propus să găsim soluţii optime pentru conştientizarea elevilor în prevenirea şi rezolvarea problemelor de mediu, asimilarea unor deprinderi de viaţă care reduc impactul negativ asupra mediului, precum şi promovarea unor atitudini pozitive de ocrotire a mediului înconjurător.

  1. REZULTATELE PROIECTULUI: Ø S-au realizat pliante, banner, tricouri, produse ce au contribuit la buna vizibilitate a proiectului în comunitate, am promovat sloganul ”reciclează selectiv și creativ” Ø 24 de elevi au participat la Campaniile ”Campania mai multe coșuri de reciclare ”, „Curăță școală și salvează orașul” Ø Echipa de proiect și voluntarii au participat la activități de ecologizare alături de Agenția de Protecția Mediului Teleorman, contribuind la promovarea unui mediu curat și sănătos. Ø S-a realizat logo-ul proiectului, imnul proiectului și realizare codului ECO la nivelul liceului; Ø Film de scurt metraj ” Scoala mea verde”, DVD cu activitățile proiectului. 7. ARGUMENTE CARE VĂ DIFERENȚIAZĂ PROIECTUL: Proiectul nostru ” O școală verde pentru comunitate” se diferențiază în primul rând prin: Tematica abordată dezvoltarea durabilă, problemele cu care se confruntă mediul înconjurător, spațiul verde al Liceul Pedagogic ”Mircea Scarlat” a devenit mai prietenos, a prins viața și verdele a devenit un stil de viață pentru liceenii noștri Originalitaea și creativitatea echipei de proiect de care au dat dovadă în activitățile proiectului. Infiintarea Atelierului Verde în cadrul Liceului Pedagogic „Mircea Scarlat”, Produsele finale realizate în cadrulproiectului: pliant, afișe, broșură, banner, filmul proiectului, logo, Revista Școala Verde, produse din materiale reciclabile pe care le-am vandut si cu venitul obținut am achiziționat material săditor (pomi și flori) pentru reamenajarea spațiului verde etc. 8. ECHIPA PROIECTULUI ȘI ROLUL VOLUNTARILOR IMPLICAȚI Coordonator: prof. Eliza Marinela Sotirescu Elevi: Medințu Marilena Ruxandra – cls. a XI-a D Găvănescu Ionela Cristina– cls. a X-a G Sin Iulian Marian – cls. a X-a G Sindilă Iuliana, elevă în cls. a X-a G Liderul echipei a fost eleva Medințu Marilena Ruxandra – cls. a XI-a D, care a fost responsabilă cu managementul proiectului: gestionarea desfășurării activităților proiectului, a realizat planul de implementare al proiectului pe etape. Găvănescu Ionela Cristina și Sin Iulian, eleve în cls. a X-a G au selectat cei 20 de voluntari participanți în proiect și care s-au implicat activ în toate activitățile proiectului, și cu realizarea produselor finale ale proiectului: Școala Verde Magazin, tricouri, pliante, flyere, banner, DVD-ul proiectului, filmele realizate la fiecare activitate de proiect. Sindilă Iuliana, elevă în cls. a X-a G, a proiectat strategia de implementare a proiectului, fiind totodată și persoana de legătură cu mass-media locală. Echipa de proiect, împreună cu ceilalți 20 de voluntari au participat activ la toate activitățile proiectului, reușind sa atingem obiectivele propuse, împreună cu partnerul nostru de proiect Agenția de Protecția Mediului Teleorman.

Natura te iubeste, intelege-o si tu – Sofroniei George Cristian

Proiectul „Natura te iubeste, intelege-o si tu” editia a – II –a a promovat desfasurarea unor activitati sportive in aer liber in natura, la munte, prin practicarea sporturilor montane (orientare pe harta, drumetie, drumetie cu obstacole, alpinism).Tinerii au fost organizati in echipe, fiecare echipa alegandu-si un nume si realizand un steag reprezentativ. Provocarile taberi au fost: „Cel mai bun orientarist”; „Cea mai buna echipa”; „Cel mai reusit steag”; „Cel mai bun articol de revista” ( acesta a fost publicat in revista Romania Pitoreasca Nr3/2015); „Cel mai reusit bivuac”; „Cel mai activ participant”, tinerii bucurandu-se de fiecare proiect, tratandu-le insa cu multa seriozitate.

Impreuna cu membrii asociatiei si sub indrumarea lor s-au realizat simulari practice de acordare a primului ajutor in caz de accident pe munte si nu numai, folosind echipament adecvat. S-a organizat o activitate de ecologizare a zonei Pensiunii Alpina Casi din Paltinis, ajutand tinerii sa inteleaga importanta pastrarii integritatii naturii, in urma careia acestia au adunat un numar impresionant de saci cu deseuri aruncate de localnici sau turistii in zona. S-a pus accent pe importanta pastrarii sanatatii mediului, proiectul aratand o alta alternativa in a petrece timpul liber. Impreuna cu gazdele noastre am reusit sa tragem un semnal de alarma in acest sens, ajutand natura, vietuitoarele dar si pe oameni sa vietuieasca intr-un mediul cat mai placut, fara deseuri. S-a sustinut o prezentare privind efectele nefaste a consumului de alcool, tutun si droguri asupra tinerilor, accetuand importanta pastrarii sanatatii aratand o alta alternativa in a petrece timpul liber – drumetii montane. Finalizarea activitatii s-a realizat prin acordarea de diplome si premii tinerilor care au excelat in executarea activitatilor din cadrul proiectului si care s-au implicat direct in desfasurarea lor.


MEDIUL DE NOTA 10 (zece) Prof. Marinică Sandu, Prof. Dr. Gabriela Zbughin, Prof. Violeta Dănilă, Mihai Adelina Mariana, Prodan Sara Kati

  1. Pregătirea elevilor în vederea formării unui comportament ecologic adecvat şi a unei etice ecologice care să permită reducerea deteriorării mediului şi refacerea unor ecosisteme deteriorate.
  2. Sensibilizarea, conştientizarea şi participarea tinerilor în domeniul protecţiei mediului înconjurător şi la rezolvarea antagonismului din ce în ce mai dramatic dintre om şi natură.
  3. Sprijinirea înţelegerii relaţiei om-natură, a nevoii de a proteja natura, de a lupta împotriva oricărui gen de poluare a ei şi de a o conserva pentru a putea beneficia de avantajele şi frumuseţile ei şi generaţiile viitoare.
  4. Dezvoltare unei mentalităţi adecvate şi schimbarea atitudinii şi comportamentului faţă de mediu în vederea asigurării perenităţii cadrului natural.
  5. Prezentarea unor materiale care să arate impactul omului asupra naturii şi antrenarea elevilor în aplicaţii practice în scopul rezolvării unor “situaţii problemă” din mediul înconjurător privind unele specii de plante şi animale pe cale de dispariţie.
  6. Iniţierea tinerilor în mediatizarea şi popularizarea acţiunilor de mediu atât pozitive cât şi negative pentru reabilitarea unor spaţii verzi, conservarea şi sporirea biodivesităţii în municipiul Botoşani.
  7. Încurajarea creativităţii elevilor, a capacităţii de investigaţie şi a abilităţilor practice privind realizarea unui decor peisagistic armonios pentru viaţa şi activitatea omului.

CLUBUL VERDE – MOLDOVAN REBECA

„Natura, muntii, sunt singurele locuri unde nu este nevoie de programãri, audiente, unde putem intra oricând si care nu cer decât respect, ocrotire, iubire. În schimb oferã o multime de lucruri : resurse de trai , liniste , sãnãtate , tot ce e nevoie pentru o viatã sãnãtoasã si îndelungatã.”

Activităţile desfăşurate de “Clubul Verde” au demonstrat că liceeni sunt din ce in ce mai dornici să se implice în proiecte extraşcolare şi să împletească distracţia cu acţiunile ecologice.

 Scopul: „Clubul verde” participă la constientizarea generatiei tinere de importanta protejãrii mediului înconjurãtor si a necesitãtii participãrii acesteia la actiuni de ecologizare si de monitorizare a mediului.


Strajerii Naturii – Ioana Madalina Obreja

Proiectul „Străjerii naturii” s-a derulat în perioada mai – octombrie 2015 și a avut scopul de a educa şi conştientiza tinerii privind protecţia mediului. Grupul ţintă căruia i s-a adresat proiectul a fost reprezentat de 1500 elevi cu vârsta cuprinsă între 12-18 ani din orașul Tg. Neamţ şi din comunele de la poalele Cetăţii Neamțului: Răuceşti, Brusturi, Drăganeşti, Timişești. Proiectul a avut efecte directe şi indirecte asupra mai multor categorii de beneficiari, identificați în funcție de gradul în care au beneficiat de avantajele determinate de activitatea de educare şi constientizare privind mediul înconjurător.

Beneficiari direcţi: 400 tineri, participanţi activi la activităţile proiectului – cate 80 tineri din fiecare localitate; Necesitatea derulării acestui proiect la nivelul comunităţii Tg. Neamt și în localitățile limitrofe, rezidă din faptul că an după an se constată o degradare crescândă a mediului înconjurător prin acţiuni necontrolate ale cetăţenilor: defrişarea masivă, exploatarea solului până la epuizare, păşunatul excesiv, depozitarea deşeurilor menajere în locuri nepermise (pe cursuri de apă, pe terenuri improprii, deversarea apei menajere în locuri neadecvate).

Toate aceste acţiuni necontrolate şi iresponsabile pot duce la crearea unor dezechilibre în natură care, mai devreme sau mai târziu, pot provoca adevărate dezastre ecologice. Proiectul a oferit posibilitatea de a desfăşura activităţi de educaţie ecologică prin care să cultivăm interesul şi dragostea tinerilor pentru lumea înconjurătoare, pentru protejarea mediului. Totodată a urmărit responsabilizarea elevilor faţă de importanţa protejării mediului înconjurător, conturarea deprinderilor şi a atitudinilor de a preţui şi respecta mediul prin comportamente civilizate, dar şi sensibilizarea cetăţenilor privind importanţa mediului înconjurător. Implicarea elevilor în viaţa comunităţilor din care aparţin, prin activităţile ecologice ce se s-au derulat, a urmărit formarea unui comportament ecoprotectiv, care cu siguranţă va folosi în definitivarea personalității și conștiinței viitorilor cetățeni..


Reabilitarea parcului central Molnar Jozsias – Atilla Ráduly (Asociatia Zold Nap)

Scopul proiectului Reabilitarea parcului central Molnar Jozsias a constat prin reabilitarea în special al părții posterioare a parcului din localitatea Târgu Secuiesc. Astfel am reușit ca la finalizarea proiectului să avem un parc, care oferă mai multe soluții de petrecere a timpului în aer liber, întrun mediu mai relaxant și mai estetic. Numeroasele flori și arbuști urcători pereni plantate asigură părții posterioare a parcului un aspect estetic care va fi și mai de invidiat în anii următori, când plantele curgătoare vor domina întregul gard de beton. Am reușit să asigurăm un loc, un spațiu verde și un miniamfiteatru.

în care nu numai școlarii au posibilitatea de a ține orele în exterior, dar și cei care trec prin parc pot poposi și pot viziona panoul ilustrat cu păsările parcului. Încă din momentul montării trecând prin parc putem observa utilitatea miniamfiteatrului, buștenii fiind plin de oameni, mai ales famiile aleg să

poposească acolo.

Obiectivele de îndeplinit erau următoarele : să creștem numărul de persoane ce vizitează parcul: obiectiv realizat, dar care va fi mai vizibil pe parcursul anului școlar când copiii vor lua în folosință în cadrul diverselor ore școlare, și în lunile următoare când și organizația va desfășura noi activități în aer liber prin diferite rapoarte am evaluat că schimbarea parcului, prin lucrările de reabilitare a fost acceptat și lăudat de către locuitori, aceștia manifestânduse însă grija ca lucrările să rămâne intacte și să nu fie victima vandalizărilor. Astfel am concluzionat că am reușit să înbunătățim accesul la evenimentele și activitățiile realizate în aer liber al localnicilor. Prin diversele ateliere, concursuri de orientare în alergare, am reușit să conștientizăm mai mulți tineri asupra importanței protejării habitatului parcului, precum și a amplasamentelor din parc.

Am identificat 19 specii de pomi pe care leam marcat pe o hartă. Am identificat mai multe specii de păsări în parc. Pentru identificarea acestora voluntarii asociației au stat ore întregi disde dimineață în parc, pentru a le fotografia, și după să le identificăm împreună în diversele ateliere realizate.

Și nu în ultimul rând am publicat un editorial intitulat Orizd, a tied! (Ai grijă de ea, E a ta!) despre istoria parcului, care reprezintă o publicație care lipsa de demult din istoria orașului nostru.


Food Waste Combat – Asociatia JCI Active Citizens Cluj

Acest proiect este realizat in concordanta cu perspectivele Uniunii Europene. Mai precis, anul 2014 a fost declarat de UE drept an al luptei impotriva risipei de alimente, iar pana in 2015 se doreste o reducere cu 50 % a deseurilor alimentare.

Scopul proiectului este constientizarea populatiei din Cluj Napoca asupra risipei alimentare pentru a produce o schimbare de mentalitate a comunitatii in ceea ce priveste protectia mediului, optimizarea resurselor, cresterea calitatii.