Menu

Cel mai bun proiect de inovație

Inovatie

Obiect/creație/inițiativă creativă, originală, care aduce beneficii comunității, indiferent de domeniu.

Cuprins

Mentoratul – Maier Arnold.

Cluj Makers – Rugina Roxana.

Prispa, Evohouse, Centrul Social Boldești Scăieni, Scena Verde, Refugiul Montan Călțun – Șoflete Marius Eremia.

Sistem pentru studiul cromatografic destinat imbunatatirii proceselor de marketing – Andruşcă Alexandru Petru.

Ziarul „Vocea elevilor brașoveni” – Iana Filip-Petru.

EXPLORATOR PI – NEACȘU ALIN CRISTIAN..

Alarma inteligenta pentru centrale termice – Pop Adrian.

New York Crew – Sabin-Emilian Prunau.

Europa de mâine – Dreptul tinerilor la viitor! – Platformă de învățare de tip blended – learning, DLV – Sotirescu Eliza Marinela.


Mentoratul – Maier Arnold

Copilăria este cea mai frumoasă perioadă din viaţa fiecăruia, reprezentând vârsta inocenţei şi a candorii. Jocul şi joaca sunt elemente caracteristice copilăriei. Ele îi dau farmec, reprezentând o modalitate prin care copiii pot descoperi lumea înconjurătoare şi totodată minunatele lucruri pe care copilăria le poate oferi. Copilăria înseamnă zile de sărbătoare şi soare, dar şi prieteni, înţelegere, acceptare… Având în vedere faptul că unitatea noastră scolară este frecventată de copii de vârste foarte diferite de la 6 la 18 ani, ne- am gândit să-i cunoaştem pe cei mari, iar colegii nostri mai mari să ne sprijine în integrarea noastră în viata scolară. Pentru descoperirea farmecului activitătii comune a copiilor de vărste diferite, pentru a ne înmulţi amintirile şi prietenii, am organizat acest parteneriat.


Cluj Makers – Rugina Roxana

Markerspace-ul este un spațiu creativ de lucru care oferă acces pe bază de membership la o gamă largă de unelte și echipamente pentru fabricație digitală și prototipare rapidă. Scopul pe termen lung al acestui proiect este crearea de oportunități pentru îmbunătățirea nivelului de trai, local și global (incubator) și închegarea unei comunități puternice de creatori de produse locale.

Cluj Makers este un colectiv de 16 de tineri provenind din medii și domenii diverse precum electronică, IT, automatizare, design, arhitectură și grafică care s-au asociat și au creat comunitatea ClujMakers, punând resurse la comun pentru a dezvolta un atelier multi-disciplinar. Acesta este primul “makerspace” din Cluj și al treilea din România. Domeniile de interes care se intersectează în spațiul acesta sunt diverse: fotografie, robotică, comunicare, tehnologia informației, educație, electronică și electrotehnică, design de produs, design grafic, arhitectură sau amenajări interioare. Site-ul nostru: clujmakers.com


Prispa, Evohouse, Centrul Social Boldești Scăieni, Scena Verde, Refugiul Montan Călțun – Șoflete Marius Eremia

Casa PRISPA – prima casă solară construită de o echipă de studenți din România care a participat la competiția internațională Solar Decathlon Europe de arhitectură și tehnologii solare, câștigând 3 premii. Este prima casă din România 100% independentă energetic. Inovație = casă care funcționează exclusiv cu energie solară

  1. Evohouse (in Cluj Napoca) = prima casă eco-pasivă certificată de Passivhaus Institut – Germania, construită intergral cu studenți de la arhitectură, în 2014, ca program de educare alternativă. Inovație pe plan local = prima casă din România realizată la cele mai inalte standarde de eficiență energetică
  2. Centrul Social Boldești Scăieni (Ploiești)= prima școală din România realizată 100% din baloți de paie și cu impact 0 asupra mediului. Inovație = utilizarea baloților de paie și a materialelor naturale/tradiționale pentru a construii o clădire publică în parametrii de performață tehnologică ridicată
  3. Scena Verde = proiect cultural construit pe lacul din Gheorgheni integral din pet-uri. Inovație = utilizarea materialelor reciclate în construcția unui pavilion plutitor 5. Refugiul Montan Călțun = realizat în munții Făgăraș, lângă lacul Călțun, transportat cu elicopterul in 2014. Inovație = singurul refugiu din România realizat din materiale ecologice (lemn) și impact mic asupra mediului

Sistem pentru studiul cromatografic destinat imbunatatirii proceselor de marketing – Andruşcă Alexandru Petru

Sistem pentru studiul cromatografic destinat imbunatatirii proceselor de marketing 3. DESCRIEREA invenţiei/creaţiei (maximum 1000 caractere): Pentru o mai bună înţelegere a invenţiei sau creaţiei dvs, vă rugăm să ataşaţi orice alte prezentări, fotografii, detalii etc. Intensitatea luminoasă este fluxul luminos emis într-o anumită direcție de o sursă luminoasă punctuală, raportat la unitatea de unghi solid în care emite sursa.

Puterea radiată emisă de o sursă de lumină și percepută de ochiul uman se numește flux luminos, Φ. Unitatea de măsura este lumen-ul [lm]. Puterea radiată vizibilă a unei surse de lumină nu este exprimată în Watt ci în lumeni deoarece sensibilitatea ochiului uman diferă în funcție de lungimea de undă. Iluminarea, E, indică gradul la care o anumită suprafață este iluminată. Aceasta reprezintă raportul dintre fluxul luminos și suprafața de iluminat. Unitatea de masură este lux [lx]. Un nivel de iluminare de 1 [lx] apare atunci când un flux luminos de 1 [lm] se distribuie uniform pe o suprafață de 1 [m2]. În practică este puțin probabil că fluxul luminos va fi atât de uniform distribuit pe toată suprafața de iluminat încât toate punctele de pe acea suprafață să aibă aceeași valoare a iluminării de 1 [lx]. Eficacitatea luminoasă, η, indică eficiența cu care puterea electrică consumată este convertită în lumină. Temperatura de culoare a unei surse de lumină este definită ca temperatura la care trebuie încălzit corpul negru pentru a emite un spectru luminos cât mai apropiat de cel al sursei de lumină. Odată cu creșterea temperaturii corpului negru radiația acestuia corp negru va crește, respectiv va crește și componenta albastră a spectrului și scade componenta roșie a spectrului. În general lumina artificială trebuie să permită ochiului uman să perceapă corect culorile, la fel cum se întâmplă cu lumina naturală de zi. Aici intervine mărimea Indicele de redare a culorilor specific surselor de lumină. Acest indice este o măsură de corespondență între culoarea naturală a unui obiect și modul în care acesta apare iluminat de o anumită sursă de lumină.

Acronimul LED inseamna Dioda Emitatoare de Lumina (Light Emitting Diode). Sunt utilizate ca indicatori în cadrul dispozitivelor electronice, dar din ce in ce mai mult au inceput să fie utilizate în aplicații de putere ca surse de iluminare sau ca mediu de dispunere electronică a mesajelor informative ori publicitare. Comparația surselor de lumină Este eronat să se considere culoarea ca o calitate invariabilă a unui obiect sau material. In realitate, perceperea de către organul vederii a obiectelor care nu constituie surse primare delumină are un caracter concomitent obiectiv şi subiectiv, datorându-se fluxului luminos trimis de acestea, prin reflexie sau prin transmisie, în direcţia ochiului. Deoarece factorii de reflexie/transmisie sunt, în general, mărimi selective în direcţia ochiului vor fi trimise cu preponderenţă radiaţiile cu anumite lungimi de undă specifice obiectului, care ar trebui să se regăsească, în proporţie convenabilă, în spectrul sursei care îliluminează, întrucât culoarea percepută corespunde lungimii de undă a radiaţiei incidente pe retină. Prin urmare, factorii care afectează crearea senzaţiei de culoare sunt: compoziţia spectrală a luminii primite de obiecte de la sursele de lumină primare, proprietăţile (selective) reflectante sau de transmisie ale obiectelor şi, în final, organul vederii. Aptitudinea radiaţiei luminoase a surselor de lumină de a conferi culori obiectelor iluminate este cunoscută sub numele de redarea culorilor. Mai precis, redarea culorilor este o expresie generală care indică efectul unei surse de lumină asupra aspectului de culoare al obiecteloriluminate, acest aspect fiind comparat, conştient sau inconştient, cu cel al aceloraşi obiecte iluminate de către o sursă de referinţă, adică de o sursă despre care se crede că permite percepereaobiectelor respective în culoarea lor adevărată. De exemplu, un obiect considerat roşu poate apare roşu numai dacă lumina incidentă conţine suficientă radiaţie în domeniul roşu, pentru ca obiectul să o poată reflecta, datorită faptului că obiectul posedă un factor de reflexie selectiv ridicat în domeniul roşu. Ingeneral, se admite ca naturală culoarea unui corp la lumina zilei, culoarea fiind redată mai mult sau mai puţin precis, dar relativ diferit, de diverse alte surse de lumină.

 Adaptarea cromatică a organului vizual joacă un rol important în perceperea culorilor. Ochiul se autoreglează la culoarea luminii şi are o tendinţă de a o estima ca alb. Se spune că lumina soarelui este albă şi totuşi ea va apare galbenă dacă se compară cu lumina cerului boreal. Un obiect considerat alb privit izolat poate apare colorat de îndată ce un obiect ”mai alb” va intraîn câmpul vizual. Dacă un observator, aflat de un anumit timp la lumina zilei, reţine mental aspectul unui obiect colorat apoi intră într-o cameră iluminată cu lămpi cu incandescenţă şi, după un anumit timp, priveşte din nou acelaşi obiect, diferenţa de aspect va fi mai mică decât dacă două obiecte identice ar fi privite simultan în cele două situaţii de iluminare. Acesta este fenomenul pe care se bazeaza standul propus si experimentele realizate. Proiectoarele cu LED de tip RGB folosite au următoarele specificații: tensiune 220 V, putere 10 W, dimensiuni 114*86*88 mm, greutate 0. 4 KG, Unghi 120 CONCLUZII • Iluminarea produselor pe standuri reprezintă un factor important în ceea ce privește decizia de a cumpăra sau nu un produs. Lumina poate influenţa decisiv decizia cumpărătorului pentru că ea poate schimba major aspectul unui produs perisabil. • Dezvoltarea în ultima perioadă a tehnologiilor de iluminat bazate pe LED permite obţinerea unor beneficii în ceea ce priveşte modul de prezentare al produselor pe piaţă, cu preţuri minime, schimbându-se astfel tendinţele în marketing şi publicitate.

  • Standul realizat permite studiul modului în care aspectul unui produs poate fi schimbat prin modificarea culorii sau intensităţii fluxului luminos incident.
  • Determinările realizate arată faptul că printr-o iluminarecorespunzătoare poate fi schimbat aspectul oricărui produs si se poate estompa până la dispariţie orice defect al acestuia (lovituri, aspect nedorit etc.).
  • Standul poate fi folosit în orice încăpere, locație, și nu necesită cunoștințe în domeniu pentru utilizare, acesta funcționând cu ajutorul unei simple telecomenzi care poate fi folosită chiar și de un copil.
  • Studiile realizate permit extrapolarea metodei in zone exterioare, unde nu există acces la reţeaua electrică. Un exemplu ar fi pieţele agroalimentare unde lumina solară filtrată de suprafete semitransparente verzi sau roşii folosite ca acoperiş pot îmbunătăţi aspectul produselor expuse.
  • Standul poate fi îmbunătăţit prin folosirea unor lampi a căror culoare şi intensitate luminoasă să poată fi reglată fin, folosind sisteme de contol digitale şi prin utilizarea unor senzori de intensitate luminoasă cu o bandă largă de frecvenţe de măsură.
  • Studiul poate fi continuat prin analiza modului în care poate fi schimbat, prin iluminat, aspectul unor produse nealimantare, putand fi utilizat si pentru studii in domeniul stiintelor vietii.

Ziarul „Vocea elevilor brașoveni” – Iana Filip-Petru

Ziarul ,,Vocea elevilor brașoveni” a fost prima publicație din România realizată de un Consiliu Județean al Elevilor, alături de Instituția Prefectului Județului Brașov, care a avut ca scop diseminarea informației educaționale relevante și corecte, în rândul elevilor din cele 40 de instituții de învățământ liceal din județul Brașov. Publicația ,,Vocea elevilor brașoveni” și-a dorit încă de la prima apariție din luna februarie, să promoveze și să evidențieze importanța unui învățământ performant și eficient, axat pe valori și susținut de administrația publică locală, la care fiecare elev sau cadru didactic să își aducă aportul.

Pe lângă proiectele, activitățile și oportunitățile educaționale pe care Inspectoratul Școlar al Județului Brașov și Consiliul Județean al Elevilor le adresează elevilor, ziarul ,,Vocea elevilor brașoveni” a reușit să implice cu succes profesori și elevi, care, dornici să își expună puncte de vedere sau să prezinte anumite aspect ale învățământului brașovean, au contribuit la editarea și publicarea materialelor.

Totodată, ziarul reprezintă un exemplu de bună practică, datorită colaborării și susținerii pe care Consiliul Județean al Elevilor Brașov o are din partea Instituției Prefectului Județului Brașov, colaborare care încă din 2012 a reușit să își lase amprenta asupra performanței sistemului de învățământ brașovean. Important de menționat este faptul că ziarul a apărut de 3 ori în semestrul 2 al anului școlar 2014-2015 și a avut un tiraj de 5000 de exemplare, care au fost distribuite de directorii unităților de învățământ sau de Consiliile Școlare ale Elevilor în toate cele 40 de licee din Județul Brașov. Astfel, întreaga populație școlară, familiile și cadrele didactice, au participat împreună la editarea acestui ziar, participând în acest sens la viața publică din județul nostru.


EXPLORATOR PI – NEACȘU ALIN CRISTIAN

Proiectul “Explorator PI” este un robot programat să funcționeze prin intermediul unei aplicații informatice, care se conectează la robot prin WI-FI sau prin cablu de rețea și care poate fi utilzat in explorarea unor medii necunoscute si ostile in care omul nu poate ajunge.”Robotul se numeşte Explorator PI, este un robot explorator care explorează locuri necunoscute, medii ostile pentru om. Are funcţia de a filma, de a prinde obiecte, un giroscop pentru a a afla poziţia lui în orice moment.

Are două moduri: modul turbo şi modul simplu. În cazul în care rămâne blocat se activează modul turbo şi va avea o puterea de două ori mai mare. Robotul este alcătuit dintr-o placa de baza Raspberry PI, Camera Rasberry, 3 acumulatori de 3,7 V, 2 senzori de distanta cu ultarsunete, driver motoare, cutie de viteze cu doua motoare, Servomotoare. Robotul este controlat prin intermediul unei aplicatii care se conecteaza la ele prin WI-FI sau prin cablu de retea. Senzorul de distanta ne ajuta sa apreciem distanta dintre robot si obiectele din jur pe timp de noapte. Camera se roteste la 180 de grade pe orizontala si verticala si captureaza imagini HD, pe care le transmite in aplicatie in timp real. Aplicatia web este realizata in HTML CSS si javascript pe partea de client si webserver apache care ruleaza script-uri Python si PHP. Pentru controlarea pinilor GPIO este folosita libraria WEBIOPI care face legatura intre interfata si pini placii de baza. http://stiri.tvr.ro/explorator-pi–robotul-care-salveaza-vieti-in-caz-de-dezastre–inventat-de-un-elev-din-alexandria_64178.html


Alarma inteligenta pentru centrale termice – Pop Adrian

Creația tehnică urmărește completarea instalațiilor de protecție ale centralelor termice cu combustibil solid, cu un sistem tehnic care poate fi atașat în mod neinvaziv, fără modificări aduse circuitelor electrice sau termice.(probleme de garantie) În mod special, sistemul tehnic analizează funcționarea continuă a pompei, prin citirea amprentei acustice, condiție esențială pentru evacuarea căldurii din centrală. Instalațiile de protecție ale centralei (dacă există) intră în funcțiune de regulă numai după supraîncalzirea centralei.


New York Crew – Sabin-Emilian Prunau

New York Crew este o comunitate internaționala de membri dezvoltatori de proiecte și sportivi, care luptă ȋmpreună pentru promovarea sporturile extreme, a unui stil de viață sănătos, a culturii urbane și a inovației prin intermediul sportului. New York Crew are voluntari in mai multe tari ale lumii. New York Crew este o organizaţie non-profit bazata pe internet(Ib-NGO, fiind un concept inventat de noi ce urmeaza a fi patentat la nivel european), orientată exclusiv spre binele comunităţii, cu membri capabili, pasionați și activi, ce urmăresc influențarea pozitivă a societăţii prin intermediul sporturilor alternative si a culturii urbane.

Ȋn consecință, ne propunem să educăm tinerii spre a-și petrece timpul ȋntr-un mod productiv, să promovăm activitatea fizică ȋntr-un mod diferit și, nu ȋn ultimul rȃnd, să creăm și să dezvoltăm oportunități ȋn domeniul sportului. Scopul New York Crew este dezvoltarea personală și atingerea unui potențial maxim prin activități sportive, conform bine-cunoscutei zicale “Minte sănătoasă ȋn corp sănătos”, dar si crearea unei platforme internationale de lucru intre tinerii pasionati de astfel de activitati.


Europa de mâine – Dreptul tinerilor la viitor! – Platformă de învățare de tip blended – learning, DLV – Sotirescu Eliza Marinela

Tinerii dețin cheia dinamismului și prosperității României și a Europei de mâine. Cu toate acestea, tinerii au fost deosebit de afectați de criză. În prezent, în Europa, aproape 6 milioane de persoane sub 25 ani nu au loc de muncă și 7,5 milioane de persoane cu vârste cuprinse între 15 şi 24 de ani nici nu lucrează şi nici nu urmează studii sau cursuri de formare profesională. În unele țări, mai mult de jumătate din tinerii care doresc să lucreze nu au un loc de muncă. Acești tineri constituie atât o resursă neexploatată uriașă, pe care Europa nu-și poate permite să o risipească.

O echipă formată din 4 elevi ai Liceului Pedagogic “Mircea Scarlat” Alexandria a desfăşurat o analiză de nevoi soldată pe un chestionar, ce conține o baterie de 11 itemi, aplicat pe un eșantion de 100 de tineri, chestionar disponibil și în mediul on-line, din care au reieșit următoarele concluzii: tinerii au nevoie de mult mai multe campanii de informare în ceea ce privește importanța educației, formării profesionale și a acțiunilor de combatere a șomajului la nivel național și european 74% din persoanele ce au răspuns la intrebările chestionarului cred că șomajul este o problemă gravă pentru tinerii europeni, de asemnea, 89% cred că U.E. îi va ajuta, deși doar 35% știu suficiente informații despre instituțiile Uniunii Europene. 80% din tineri consideră necesară existența unui program de formare “Dreptul tinerilor la viitor!” În urma acestor rezultate, cei 4 tineri de la Liceul Pedagogic “Mircea Scarlat” Alexandria au pus bazele programului “Europa de mâine – Dreptul tinerilor la viitor!”, invitând grupul ţintă să participle la un curs de formare concentrat pe pregătirea coerentă în domeniul educației și formării profesionale a tinerilor, necesară inserției pe piața muncii și combaterea șomajului în rândul tinerilor şi au abordat noua metodă de formare de tip blended – learning prin creearea unei platformei de învăţare DLV în mediul on – line.

Scopul proiectului: Proiectul îşi propune informarea şi conştientizarea tinerilor în ceea ce priveşte: • dreptul lor la educaţie şi formare profesională, căci învățând o a doua sau a treia limbă nu numai că ar putea descoperi mai ușor alte țări, locuitorii acestora și diferite moduri de viață, ci vor putea, de asemenea, să înveţe, să se formeze sau să facă voluntariat în străinătate și să îşi îmbunătățească șansele de a se angaja într-un post corespunzător și bine plătit • situaţia şomajului şi acţiunile de combatere a acestuia la nivel european şi importanţa implicării în acţiunile de voluntariat • cunoaşterea cadrului legislative • formarea acestora ca antreprenori de succes ai Europei de mâine. Plecând de la premiza că stă în destinul nostru să modelăm viitorul în bine sau în rău şi că poţi întotdeauna face mai mult decât ai crezut, proiectul are ca scop dezvoltarea competenţelor de comunicare, competențe sociale de integrare pe piața muncii, competențe antreprenoriale “clasice”, competențe de orientare în carieră, cât şi dezvoltarea competenţelor digitale în sfera “on-line” și valorizarea puterii de inovare a tinerilor. Astfel, proiectul urmăreşte încurajarea elevilor să aibă inițiativă, să-şi valorifice creativitatea și spritul antreprenorial prin deschiderea de noi oportunități în ceea ce privește cetățenia activă şi implicarea în dezvoltarea şi îmbunătăţirea domeniului forţei de muncă. Obiectivele proiectului: informarea şi conştientizarea tinerilor în ceea ce priveşte dreptul lor la educaţie şi formare profesională familiarizarea acestora cu acţiunile de sprijin ale statului asupra exercitării acestui drept încurajarea tinerilor pentru aplicarea ofertelor Uniunii Europene privind inserţia pe piaţa muncii deschiderea unor noi orizonturi prin concentrarea asupra condiţiei tânărului antreprenor dezvoltarea competenţelor digitale în sfera on-line îmbunătăţirea competenţelor de compunicare şi de orientare în carieră realizarea unei evaluări finale sub forma simulării unui interviu de angajare, scrierea unui plan de proiect antreprenorial bazat pe o idee proprie, inovatoare realizarea unui film de promovare a necesităţii participării la un curs de formare “Dreptul tinerilor la viitor!” incluzând schimbările pe care le aduce parcurgerea acestuia în viaţa şi mentalitatea tânărului.

Mijloacele prin care am reușit să implementăm proiectul şi modalităţile de implicare au fost: Amenajarea specială a unei săli de curs în cadrul liceului pentru desfășurarea programului de formare a tinerilor, cu calculatoare conectate la Internet, imprimantă, videoproiector și materiale legislative și informaționale corespunzătoare și premergătoare la debutul proiectului; Mediatizarea activităţilor proiectului şi organizarea de seminarii în parteneriat cu AJOFM Teleorman și Consiliul Local al Tinerilor Alexandria prin intermediul presei la nivel județean, radioul școlar, afișe și campanii de recrutare și informare a beneificiarilor proiectului Fluturași, pliante, postere, fotografii, distribuiri ale acestora pe site-urile de socializare Realizarea de tricouri inscripționate cu logo-ul proiectului, numele acestuia Crearea unei platforme de învățare în sfera on-line, ce include suportul de curs în formatul de tip blended-learning Implicarea voluntarilor, profesorilor, mass-media locală: Gazeta de Teleorman, Teleorman24; Utilizarea materialelor suport și a cunoștințelor survenite de la Parlamentul European de la Bruxelles și Strasbourg Autofinanțare Data/perioada derulării proiectului: 6 iulie 2015 – continuă Unde s-a implementat proiectul: Proiectul s-a implementat în Liceul Pedagogic ,,Mircea Scarlat’’ Alexandria, având ca grup țintă atât elevii liceului nostru, cât și ai altor licee, profesori, părinți, instituţii partenere, comunitatea locală.

Etapele proiectului: Proiectul și-a propus urmatoarele etape: t Etapa de documentare (documentarea pe site-ul oficial al concursului, analiza ideilor inovatoare ale membrilor echipei, stabilirea temei, titlului proiectului, a grupului țintă și a scopului, încheierea de parteneriate). t Etapa de informare (realizarea analizei de nevoi, identificarea problemelor la nivel local, amenajarea sălii de curs, desfăşurarea unei campanii informative atât la nivelul instituţiei, cât şi la nivelul comunităţii prin distribuire de fluturaşi, pliante, site-uri de socializarea, realizarea unui suport de curs adecvat) t Etapa de implementare (realizarea platformei de învățare blended-learning, derularea programului de formare față în față bazat pe suportul de curs, activităţi de impact la nivelul instituţiei/al comunităţii locale, crearea paginilor de popularizare, promovarea proiectului). t Etapa de evaluare şi de realizare a produselor finale (chestionare, interpretări rezultate quizz-uri, suport video/film, afiş, portofoliu, simularea unor interviuri de angajare, scrierea unor planuri de afaceri) Evenimentele sau activităţile care au avut loc pe parcursul acestui proiect:

1.Etapa de documentare În cadrul etapei de documentare am desfășurat următoarele activități: Ø În data de 6 iulie 2015 cei 4 promotori ai prezentului proiect descoperă și analizeză nevoia tinerilor de a fi instruiți cu privire la drepturile pe care pot și trebuie să le exercite cu scopul de a-și crea un drum sigur spre viitorul european. Astfel, se hotărăște inițierea proiectului „Europa de mâine – Dreptul tinerilor la viitor!” pledând pentru necesitatea conștientizării importanței pe care o are șomajul în rândul tinerilor și accesarea măsurilor de combatere a acestuia atât la nivel național, cât și european, măsuri oferite de Uniunea Europeană. Ø Incheierea parteneriatelor cu liceele de cooperare și cu unul din beneficiarii indirecți ai proiectului – Agenția de Ocupare a Forței de Muncă, pentru a crea un impact durabil al proiectului in comunitate si in randul tinerilor. Ø Activități de documentare și aprofundare a informațiilor despre metodele de predare a cursurilor de formare, despre cadrele legislative, măsurile europene asupra șomajului în rândul tinerilor, rolul antreprenorului în societatea modernă, importanța participării la acțiunile de voluntariat ca cetățean european. Ø Activități de popularizare a proiectului în mediul on-line pe rețelele de socializare. Ø Activități de popularizare în mass-media (Gazeta de Teleorman, Teleorman24) cu scopul de a informa tinerii despre ajutorul pe care ni-l pot solicita.

  1. Etapa de informare În cadrul etapei de informare am realizat următoarele: Ø Analiza de nevoi a fost făcută pe baza unui chestionar, ce conține o baterie e 11 itemi, aplicat pe un eșantion de 100 de tineri, chestionar disponibil și în mediul on-line; Ø Amenajarea specială a unei săli de curs în cadrul liceului pentru desfășurarea programului de formare a tinerilor, cu calculatoare conectate la Internet, imprimantă și videoproiector; Ø Desfăşurarea unei campanii informative atât la nivelul instituţiei, cât şi la nivelul comunităţii prin distribuire de fluturaşi, pliante, susținerea unor prezentări în format PowerPoint a obiectivelor și scopul proiectului, jocuri de rol și de imaginație, creativitate. Ø În perioada 12 – 22aprilie 2015 formatorii cursului prezent au participat la o vizită la Parlamentul European de la Strasbourg, în urma premierii în cadrul unui alt proiect organizat de Consiliul Județean Teleorman. Cu acest prilej, elevii s-au documentat cu privire la măsurile inițiate de Uniunea Europeană în ceea ce privește șomajul în rândul tinerilor, dar și a condiției de inserție pe piața muncii. Ø Realizarea suportului de curs ce constă în 4 module cu câte 2 lecții finalizate cu teste sumative.
  2. Etapa de implementare Ø În implementarea proiectului „ Europa de mâine – Dreptul tinerilor la viitor!” tinerii de la Liceul Pedagogic „Mircea Scarlat” Alexandria au venit cu o inovație în ceea ce privește metoda de predare a cursului de formare, și anume realizarea platformei de învățare de tip blended – learning, DLV. DLV (abreviere de la Dreptul la Viitor) este un software gratuit de învăţare, cunoscut de asemenea și ca un Sistem de Management al Cursului, Sistem de Management al Învățării sau ca un Spațiu de Învățare Virtual. Din mai 2015 servește 30 de utilizatori în 4 module care cuprind câte 2 lecţii fiecare şi teste sumative, de abilităţi sau chestionare focusate pe interacțiune și construirea colaborativă a conținutului educațional, care este în continuă dezvoltare şi să dezvolte competenţele digitale. Dezvoltatorii pot extinde construcția modulară a platformei DLV prin crearea de noi plugin-uri care au funcții specifice. Utilizatorii DLV pot folosi PHP pentru a dezvolta și contribui cu module noi. Platforma este construită pe baza altei platforme numită WordPress. Informațiile merg într-o singurăbază de date. Atât utilizatorii, cât şi vizitatorii se pot adresa grupului DLV de programatori-formatori pentru înscrierea la cursuri, întrebări, mesaje, propuneri sau mai multe informaţii. Dezvoltarea DLV continuă ca un proiect de software liber, gratuit și open-source, sprijinit de un grup de programatori și de o comunitate locală de utilizatori, bazându-se pe contribuțiile postate online pe site-ul comunitar DLV, care încurajează exercitarea dreptului tinerilor la educaţie şi formare profesională. Ø Derularea programului de formare față în față este bazat pe suportul de curs adresat liceenilor cu vârstă cuprinsă între 14-19 ani interacționând cu informația atât prin formarea față în față, cât și cu învățarea de tip blended – learning. O sesiune de curs constă în 24 ore fața în fața și 12 ore on-line în prezența tutorilor (nr. total de ore de formare) cuprinzând acțiuni cheie şi valorizarea puterii de inovare a tinerilor. Ø S-au realizat, de asemeneaa, activităţi de impact la nivelul instituţiei/al comunităţii locale și de promovare a proiectului prezentând o rată de sustenabilitate ridicată.
  3. Etapa de evaluare Etapa de evaluare a cursului de formare se realizează în 3 modalități: t Evaluarea de parcurs – evaluare orală – joc de rol, prezentarea unor teme / activităţi, evaluare on-line prin teste; t Evaluarea finală – evaluare de tip colocviu – susținerea unei teme din portofoliul de evaluare finală și chestionar on-line pe platforma de învățare t Evaluare definitorie – evaluare de tip practic – participarea la simulări de interviuri de angajare, scrierea unor planuri de afaceri, etc.) Impactul proiectului: Apreciereaimpactului direct asupra participanților se face în baza informațiilor colectate din rapoarte, confirmate în foarte mare măsură de concluziile chestionarului online. Cel mai des întâlnite aprecieri cu privire la efectele asupra tinerilor sunt: – recunoașterea și exercitarea drepturilor – asimilarea de cunoștințe și abilități în domeniul antreprenorial și de voluntariat, – conștientizarea necesității de putea comunica într-o limb străină pentru o inserție rapidă pe piața muncii (cele mai uzitate: engleza, germana, maghiara, franceza), – intelegerea mai bună a termenilor din sfera digitală, – promovarea cooperării europene în ceea ce privește combaterea șomajului, – dezvoltare personală (abilități de comunicare eficientă, lucru în echipă), – importanța împărtășirii de experiențe, soluții pe diverse probleme, pagini web elaborate în proiecte. Prin prisma acestor efecte la nivelul participanților, este evidentă contribuția acestui proiect, în primul rând, la realizarea promovării cetățeniei active europene și în încurajarea tinerilor de a explora oportunităților de realizare pe plan profesional oferite de Uniunea Europeană. Costurile proiectului: 500 lei
  4. DE CE ESTE PROIECTUL UTIL PENTRU SOCIETATE Motivul utilității proiectului este redat de setea tinerei generații de a se realiza pe plan profesional, sete impusă atât de societate, cât și de necesitatea asigurării unui trai decent. Prin prezentul proiect, tinerii dobândesc o conştiinţă europeană în formare și primesc informații utileprivind clădirea unui viitor pe o piață a muncii europene, liberă și competitivă având oportunitatea de a-și dezvolta competențele antreprenoriale, digitale, de comunicare și relaționare, devenind baza unității de dezvoltare economică de viitor.
  5. REZULTATELE PROIECTULUI: Ø S-au realizat pliante ce conţin informaţii despre drepturile tinerilor, măsuri și soluții de combatere a șomajului în rândul tinerilor, oportunitățile antreprenorului și importanța voluntariatului Ø Formarea a 25 de elevi ce au participat la prima sesiune a cursului prezent prin dezvoltarea competențelor de comunicare şi relaţionare, sociale și de integrare pe piața muncii, antreprenoriale, de orientare în carieră, de dezvoltare personală prin activități de voluntariat, dar și competențe digitale Ø Echipa de proiect și voluntarii au participat la o întâlnire cu directorul AJOFM Teleorman, care le-a prezentat oportunitățile și modalitațile de angajare pe piața muncii prin intermediul ofertelor Uniunii Europene Ø Deținerea unui portal curs funcțional cu un nivel de accesibilitate deschis
  6. ARGUMENTE CARE VĂ DIFERENȚIAZĂ PROIECTUL: Proiectul nostru ”Europa de mâine – Dreptul tinerilor la viitor ! ” se diferențiază, în primul rând prin: Ø Ideea inovativă a echipei de proiect de a crea un mediu de învățare on-line disponibil 24/24h Ø Tematica abordată rezultată în urma realizării unei analize de nevoi Ø Originalitaea și creativitatea echipei de proiect de care au dat dovadă în activitățile proiectului. ØRealizarea unui program de curs despre drepturile tinerilor și formarea profesională la nivelul comunității Ø Produsele finale realizate în cadrul proiectului: pliant, afișe, broșură, film etc. 8. ECHIPA PROIECTULUI ȘI ROLUL VOLUNTARILOR IMPLICAȚI Coordonator: – profesor Eliza Marinela Sotirescu Elevi: Liderul echipei a fost elevul Neacșu Alin Cristian – clasa a XII–a G, responsabil cu realizarea tehnică a portalului de curs, cu mentenanța și cu actualizarea permanentă a acestuia. Medințu Marilena Ruxandra – clasa a XI-a D, responsabilă cu managementul proiectului: gestionarea desfășurării activităților proiectului, a realizat planul de implementare al proiectului pe etape. Găvănescu Ionela Cristina, elevă în cls. a X-a G a selectat cei 25 de voluntari participanți la cursurile de formare din cadrul proiectului și care s-a implicat activ în toate activități. Peia Maria Cătălina – clasa a X – G -persoana de legătură cu mass-media locală.