Menu

Cel mai bun proiect de educație civică

Educatie

Inițiativă menită să crească nivelul de cunoștințe, participare și implicare civică a tinerilor.

Cuprins

Solidart Changemakers Festival – Movila Dragos.

Weekend-ul Bobocilor – Maier Arnold.

Say It, Play It, Think It FORWARD. The Blueprint for a Movement – Tanase Andra.

Tineri de azi, liderii de maine – Smarandache Lorena.

Împreună pentru sănătate – Neagoe Ioana Teodora.

WorkCamp 2015 – Bulzan Ramona.

Don’t Hate. DEBATE! – Club IMPACT Naţional Iaşi Lidia Bondiuc, Manager de Proiect, Funatia Noi Orizonturi

The Perspective of the Dice – IMPACT Perfect Lis club de initiativa comunitara,proiect nominalizat de Lidia State.

Club de jurnalism on-line YOUth on-line – Mufturel Augustin Mihai

V.I.S. pentru N.O.I. – Ristoiu Ruxandra.

Consiliul Judetean al Tinerilor – prin dialog structurat – Ciharean Iulia.

Tutori pentru o noua generatie – Ana-Maria Petrica.

Road Safety – Anamaria Izabela Ionda.

Un nu raspicat uitarii sa spunem! – Dragos Lucian Curelea.


Solidart Changemakers Festival – Movila Dragos

Proiectul a fost unul complex si axat pe mai multe directii pentru a oferi o imagine cat mai completa a ceea ce inseamna antreprenoriatul social si cine sunt oamenii care schimba lucrurile in Romania. Festivalul a cuprins un targ al intreprinderilor sociale la care au participat 27 de start-up-uri si intreprinderi, o conferinta nationala a managerilor de intreprinderi si start-up-uri sociale, doua workshop-uri, o expozitie, panouri informative, o proiectie de film, concursuri si standuri de consultanta in domeniul antreprenoriatului social.


Weekend-ul Bobocilor – Maier Arnold

Problematica educaţiei dobândeşte în societatea contemporană noi conotaţii, date mai ales de schimbările fără precedent din toate domeniile vieţii sociale. Accentul trece de pe informativ pe formativ. Educaţia depăşeşte limitele exigenţelor şi valorilor naţionale şi tinde spre universalitate, spre patrimoniul valoric comun al umanităţii.

Un curriculum unitar nu mai poate răspunde singur diversităţii umane, iar dezideratul educaţiei permanente tinde să devină o realitate de necontestat. Astfel, fără a nega importanţa educaţiei de tip curricular, devine tot mai evident faptul că educaţia extracurrriculară, adică cea realizată dincolo de procesul de învăţământ, îşi are rolul şi locul bine stabilit în formarea personalităţii tinerilor.

Liceenii uită să se joace şi consideră mult mai comodă alegerea altor forme de divertisment în detrimentul mişcării în aer liber sau a jocurilor în care pot interacţiona cu alţi copii. Acest lucru nu este lipsit de urmări negative în dezvoltarea lor emoţională, mai ales în condiţiile în care, în România, emisiunile TV cu greu pot fi considerate educative. “De-a v-ati ascunselea”, “Jocul de-a prinselea”, “Vânătorii și rațele”,“Șotronul”, etc., sunt jocuri simple, la îndemâna oricui și nici nu e nevoie de prea mulți copii ca să le joace, aceste jocuri dezvoltă multe abilităţi la elevi. Acest proiect educaţional se doreşte a fi un portal spre sufletul fiecăruia, o şansă de a ne arăta frumuseţea interioară, de a ne exprima pe noi înşine.


Say It, Play It, Think It FORWARD. The Blueprint for a Movement – Tanase Andra

Mai multe: https://www.facebook.com/ForwardChallenge/?fref=ts Ce? Proiectul “Gandeste, Spune, Da MAI DEPARTE” aduce in comunitatea clujeana, sub forma unei provocari, o activitate inedita de constientizare, educatie, dezvoltare personala si implicare. Pentru ce? Temele abordate, obiectivele de dezvoltare sustenabila ale mileniului, EDUCATIA, EGALITATEA DE GEN, PACEA, ERADICAREA SARACIEI, MEDIUL INCONJURATOR si DEZVOLTAREA DURABILA, PARTICIPARE si PARTENERIATE, SANATATE etc. Pentru a explora ce obligatii si posibilitati avem ca si cetateni ai Romaniei si ai lumii. Pentru ca toate aceste elemente sa fie parte din normalitatea cotidiana a fiecarui cetatean al planetei.

De ce? Pentru ca putem face mult mai mult. Pentru ca activitatile noastre locale au impact global. Pentru ca are sens. Pentru ca e cool. Pentru ca putine activitati ofera o satisfactie personala si profesionala mai mare. Pentru ca o Capitala a Tineretului trebuie sa dovedeasca interes si actiune. Pentru ca schimbarea poate sa inceapa doar cu noi. Cum? Mai intai am creat o echipa de Challengeri Organizationali sau Mentori. Acestia sunt membrii in scolietatea civila din Cluj si pot sustine atat initiativa cat si pe challengerii tineri. Apoi, in perioada 2 Octombrie – 4 Noiembrie 2015 echipele de challengeri (26 inscrise) au rezolva 10 provocari aducand in Cluj-Napoca pulsul dezvoltari internationale si al ODSurilor.

Cele 10 provocari au fost: – elaborarea unui infografic pe tema ODSurilor – realizarea si interpretarea unui sondaj de opinie pe tema ODSurilor – predarea unei ore – realizarea unei zile de voluntariat – obtinerea unei declaratii din partea unei celebritati – inventarea unui joc – organizarea unui eveniment public – gandirea unui proiect si organizarea unui eveniment de fundraising pentru el – o aparitie in media Challengerii au avut ocazia sa se consulte cu echipa organizatoare si mentorii si vor avea parte de o evaluare a rezultatelor si o Gala de Premiere in data 6 noiembrie. Cine? S-au inscris elevi si studenti, in echipe de cate aproximativ 5 participanti. Ei au avut curioziatea despre lume si dorinta de implicare in comunitate, au vrut sa cunosti sentimentul de implicare, de lucru in echipa si de satisfactie, au vrut sa se dezvolti personal si au dovedit ca pot face diferenta! Dorim ca cei implicati sa se Gandeasca mai adanc la acest proiect, sa Spuna despre proiect si mai ales sa Dea MAI DEPARTE ideea proiectului celor care are putea sa se implice pe viitor! Noi am fi incantati sa iti spunem mai multe despre proiect!


Tineri de azi, liderii de maine – Smarandache Lorena

Proiectul „Tinerii de azi, liderii de maine” vizeaza crearea unui cadru de dezvoltare continuă a organizaţiilor de tineret din Timis pentru a răspunde nevoilor tinerilor din comunitate. Activitatile proiectului sunt concretizate sub forma unei scoli de varain cadrul careia se vor desfasura cursuri de formare in domeniile: „Scrierea şi managementul proiectelor”, „Managementul voluntarilor”, „Managementul organizaţional”, , De asemenea, prin intermediul metodei de educatie nonformala Cafenea publică, se va aborda tema „Organizaţiile de tineret în contextul societăţii actuale”. Proiectul se va desfasuta in perioada iulie-septembrie 2015 in Timis a Romaniei.


Împreună pentru sănătate – Neagoe Ioana Teodora

Împreună Pentru Sănătate este unul dintre proiectele reprezentative ale Organizaţiei Studenţilor Mediciniști din Cluj, fiind integrat în departamentul de Sănătate Publică, Standing Committee on Public Health (SCOPH).

Prin intermediul acţiunilor pe care cei peste 80 de voluntari activi ai IPS le iniţiază şi le desfăşoară în fiecare an universitar, IPS a devenit o structură importantă în procesul de informare a populaţiei județului Cluj asupra problemelor actuale din domeniul sănătăţii. În acest sens, IPS organizează în fiecare an următoarele acţiuni: A. CAMPANII Ø Campania AntiDiabet ( Ziua Mondială a diabetului – 14 noiembrie ) Ø Campania AntiTuberculoză ( Ziua Mondială de combatere a tuberculozei – 24 martie) Ø Campania Anti HPV și cancer de col uterin ( Săptămâna Europeană de Prevenire a Cancerului de Col Uterin – 19-25 ianuarie) Ø Campania AntiHTA (Ziua Mondială a hipertensiunii arteriale – 17 mai) Ø Campania Antifumat ( Ziua Mondială Antifumat – 31 mai ) B. SCREENING–uri de monitorizare a stării de sănătate la populaţia din mediul rural a județului Cluj : anamneze, măsurarea glicemiei, măsurarea tensiunii arteriale, electrocardiogramă, examen obiectiv, ecografie abdominală și pelvină, examen fund de ochi, recomandări medicale.


WorkCamp 2015 – Bulzan Ramona

Anul acesta a fost cel de al XII-lea an consecutiv în care organizaţia noastră îşi răsplăteşte voluntarii prin taberele organizate pentru ei. Scopul taberei noastre din acest an a fost nu doar de instruire a voluntarilor, ci şi de punere în practică a cunoştinţelor acumulate în tabără. În această tabără au participat tineri care activează în organizaţia noastră, voluntari care îşi dedică din timpul lor liber timp pentru ajutorarea semenilor.

Tinerii se întâlnesc pe parcursul activităţii lor cu o mulţime de probleme pe care uneori chiar şi un specialist le rezolvă cu greu. De aceea considerăm că datorită faptului că voluntarii noştri nu doar au auzit de la angajaţii organizaţiei noastre cum este să lucrezi cu persoane vârstnice, cu copii cu multiple nevoi sociale, cu copii, ci şi au avut ocazia să îşi fructifice cunoştinţele acumulate, voluntarii au plecat acasă cu forţe şi cunoştinţe înnoite. A fost o experienţă foarte plăcută pe care o pot folosi în munca lor de zi cu zi. Considerăm că prin organizarea taberelor noastre contribuim la educarea şi responsabilizarea tinerilor noştri. Mulţi participanţi ne-au mărturisit faptul că acasă nu ar fi dispuşi pentru astfel de activităţi, dar aici au avut ocazia să încerce ceva nou.

Aceşti tineri au lucrat cot la cot cu voluntarii noştri mai în vârstă şi au reuşit să îi determine pe localnicii din Petroşani să li se alăture. Voluntarii au contribuit nu doar la înfrumuseţarea localităţii, ci şi la programele de timp liber organizate pentru copiii din Petroşani.


Don’t Hate. DEBATE! – Club IMPACT Naţional Iaşi Lidia Bondiuc, Manager de Proiect, Funatia Noi Orizonturi

Descrierea problemei: Voluntarii Clubului IMPACT Național Iași au constatat că în Iaşi ia amploare un fenomen destul de răspândit în România: conform studiului „Fenomenul bulying în unităţile de învăţământ” 46% dintre copiii români au fost victime ale bulying-ului. Bulying-ul este o formă de abuz aparte, un comportament agresiv. Cum se manifestă? Un elev este etichetat, tachinat, batjocorit în cercul său de cunoștințe sau de către colegi care îl strigă într-un anume fel. Uneori aceste tachinări se transformă în îmbrânceli sau chiar, în unele cazuri, în atacuri fizice.

 În ultimul timp el s-a răspândit și pe rețelele de socializare (cyberbulying) și se manifestă mai agresiv și mai discret în același timp prin intermediul unor aplicații folosite de tineri pentru a comunica feriți de supravegherea adulților. Printre efectele fenomenului bulying, s-au înregistrat: depresii şi tulburări de comportament, excludere şi dificultate în relaţionare , gânduri suicidare, frică şi anxietate, criză de identitate şi singurătate. Tinerii din IMPACT au considerat ca este timpul să spuna STOP bulyingului in scoli, care pare distractiv dar este atât de distructiv! Prin proiectul lor, tinerii doresc să faca cunoscut în comunităţile şcolare acest fenomen şi efectele lui distructive, dar în acelaşi timp să propuna măsuri disciplinare şi alternative pentru descurajarea lui. Solutia propusa de tineri: Autoritățile responsabile cu desfășurarea în condiții optime a procesului de învățământ (Instituțiile de învățământ, Asociațiile de părinți, Consiliile Elevilor, etc.) trebuie să contribuie mai eficient la stoparea sau diminuarea fenomenului ”bulying” în școlile și liceele din România.

Pe lângă cunoașterea fenomenului la o scară mai largă în rândul elevilor, părinților și a profesorilor prin organizarea de seminarii, conferințe și alte activități de informare, este necesară și prevederea în regulamentele de ordine interioară a școlilor a unor măsuri disciplinare clare de descurajare a bulying-ului. Prin preşedinţii Consiliului elevilor, reprezentanţi în Consiliile de Administraţie ale şcolilor partenere, tinerii doresc să propuna introducerea în Regulamentele de Ordine Interioară a unor măsuri ferme de sancţionare/descurajare a bulying-ului şi cyberbulying-ului. Astfel vor atrage atenţia profesorilor, părinţilor şi elevilor asupra consecinţelor grave pe care le poate avea acest fenomen. Scop, Obiective, Activitati: Scopul proiectului: Descurajarea fenomenului Bulying în rândul liceenilor a 5 licee din Iaşi;

Obiectivele proiectului: O1. Informarea a 50 de profesori, 100 de părinţi şi 300 de elevi din 5 licee ieşene cu privire la bulying şi efectele acestuia in perioada martie- iunie 2015; O2. Convingerea directiunii scolii de necesitatea menţionarii în Regulamentele de Ordine Interioară a liceelor partenere în proiect, a unor măsuri de descurajare a Bulying-ului; O3. Oferirea de alternative la comunicarea agresivă prin comunicarea constructivă şi asertivă manifestată în cadrul unei competiţiii de dezbateri în format World Schools între elevii din cele 5 licee partenere;

Activitati: A1. Organizarea de seminarii de informare şi dezbateri cu privire la bulying şi efectele acestuia în rândul profesorilor, părinţilor şi elevilor din cele 5 licee partenere în proiect, in jur de 500 de persoane implicate in aceasta activitate; A2. Participarea reprezentanţilor elevilor la şedinţele Consiliilor de Administraţie a liceelor partenere cu scopul prevederii în R.O.I. a unor măsuri de descurajare/sancţionare a bulying-ului; A3. Organizarea unei competiţii de dezbateri în format World Schools cu tema “STOP Bulying! ”, între elevii din cele 5 licee partenere, de unde au fost culese cateva strategii de reducere a fenomenului de bulying; A4. Redactarea unei scrisori adresata directiunii scolilor pentru includerea in ROI a unor reglementari in vederea reduerii bulyingului in scoli: organizarea unor campanii antibulying; diversificarea strategiilor de educaţie anti-violenţă prin realizarea unor programe cu implicarea directă a elevilor; formarea şi dezvoltarea aptitudinilor sociale şi a inteligenţei emoţionale ale elevilor prin realizarea unor training-uri de cunoaştere a metodelor educaţiei non formale ( de exemplu – prin dezbaterile academice) sau a metodelor de comunicare asertivă.

Tinte: Consiliul Judeţean al Elevilor care a fost informat de către membrii IMPACT Naţional de iniţiativa proiectului şi din rândul căruia s-au identificat liceele partenere; Consiliul Elevilor din cele 5 licee partenere; Consiliile de Administraţie din cele 5 licee partenere – care vor menţiona la cererea elevilor din Consiliul Elevilor în R.O.I. măsuri de descurajare/sancţionare a bulying-ului. Parteneri: Colegiul „Costache Negruzzi”, Colegiul Naţional „Mihai Eminescu”, Colegiul Naţional „Garabet Ibrăileanu”, Liceul Teoretic „Miron Costin”, Liceul Teoretic „Vasile Alecsandri”, Colegiul Naţional Iaşi, Clubul de Dezbateri Academice Iaşi, Consiliul Judeţean al Elevilor Iaşi.


The Perspective of the Dice – IMPACT Perfect Lis club de initiativa comunitara,proiect nominalizat de Lidia State

Problema identificată de tinerii de la IMPACT Perfect Lis, a fost că în societatea actuală mediul școlar nu asigură în totalitate educația tinerilor pentru viață. Școala nu oferă întotdeauna posibilități de dezvoltare personală în direcțiile dorite de tineri, nu abordează probleme concrete cu care se confruntă tinerii în viața de zi cu zi.

Din cauza cadrului riguros, a centrării pe performanțele înscrise în programe, educația formală lasă prea puțin loc creativității, dezvoltării și exersării capacităților intelectuale și a abilităților practice, în condițiile în care, după absolvire, tânărul trebuie să facă față unui mediu competitiv caracteristic pieței forței de muncă. De cele mai multe ori, școala nu răspunde tuturor nevoilor de informare pe care le are adolescentul ca membru al comunității, nu-i permite acestuia să se exprime liber, să-și folosească imaginația, să învețe prin experiență. De aceea se face tot mai simțită nevoia completării educației formale primite în școală cu educația nonformală și informală mai aproape de interesele tinerei generații. Desfășurate într-un mediu adecvat și securizant, cele trei forme de educație contribuie la dezvoltarea personalității tinerilor și, evident, la dezvoltarea durabilă a societății.

În orașul Panciu, nu există un astfel de loc care să creeze mediul adecvat și securizant atât de necesar dezvoltării armonioase și integrării sociale a tinerilor, care să le asigure acestora accesul la o informare completă și fiabilă, la documentare, care să-i ajute să facă alegeri potrivite în viață, să le faciliteze autonomia și participarea activă în comunitate. Un loc în care tinerii să beneficieze de consultanță și consiliere, de educație nonformală care să vină în întâmpinarea nevoilor lor reale. Tinerii au variante puține de petrecere a timpului liber. În cadrul liceelor activează o serie de cercuri şi cluburi dar care au o ofertă limitată, în special vocaţională, şi o capacitate redusă de absorbţie a tinerilor. Nici Casa de cultură şi nici biblioteca oraşului nu au oferte prea variate şi atractive, astfel încât, cei mai mulţi adolescenţi încearcă să alunge plictiseala şi să socializeze în cele câteva baruri care funcţionează în oraş. De multe ori ajung să intre în anturaje nefaste cu efecte devastatoare asupra lor şi asupra familiilor.

Consumul de alcool şi de tutun devine un hobby, iar orele petrecute la bar rivalizează cu orele de curs. Şi de aici până la infracţionalitate e doar un pas pe care unii dintre tineri îl fac fără să conştientizeze consecinţele. Soluţia propusă de IMPACT Perfect Lis autorităților este înființarea unui Centru pentru Tineret în clădirea în care a funcționat în trecut un cinematograf și care se află în apropierea a două licee. Amenajată corespunzător, această incintă poate deveni un spațiu sigur și confortabil, deschis inițiativelor tinerilor, în care să beneficieze de consiliere privind orientarea în carieră, de servicii de consultanță variate, să se poată informa și documenta în diferite domenii de interes. Centrul poate fi un loc de întâlnire și de petrecere a timpului liber într-un mod cât mai plăcut, socializând şi desfăşurând activităţi educative favorabile dezvoltării lor personale, un loc în care pot participa la cursuri și traininguri, pot concepe şi pune în aplicare proiecte variate, în care pot organiza întâlniri şi dezbateri pe teme specifice vârstei lor.

Obiectivele proiectului: O1. Consultarea comunităţii în cadrul a două evenimente organizate în perioada martie – iunie 205, în privinţa necesitaţii deschiderii unui centru de tineret O2. Convingerea primăriei cu privire la necesitatea înfiinţării unui Centru pentru Tineret în orașul Panciu, până în iunie 2015 Ţintele: Ținta primară: Primarul orașului Panciu, dl. IULIAN NICA Ținta secundară: consilier local, dl. Tătaru Ion

Activităţile proiectului: A1. Realizarea Materialelor promoționale (pliante, afişe, fluturaşi, mape de prezentare, tricouri, filmuleţ de prezentare) pentru popularizarea campaniei de Advocacy şi atragerea de aliaţi A2: Distribuirea materialelor promoţionale în școală și în comunitate ; A3. Realizarea unor activităţi pentru a atrage atenţia asupra problemei autorităţilor şi comunităţii, având şi scopul de a atrage aliaţi: Animație stradală, Expoziție vie; A4: Realizarea unui Sondaj de opinie pentru că tinerii IMPACT să afle dacă comunitatea îşi doreşte într-adevăr un astfel de centru; A5. Realizarea a două evenimente în care a fost consultata comunitatea în privinţa soluţiei propuse de clubul IMPACT Perfect Lis: Cafenea publică și Masă rotundă cu tema Tinerii și comunitatea. Locul și rolul tinerilor în comunitatea locală ,la care au participat şi primarul Iulian Nica și consilierul Ion Tătaru; A6. Documentarea în vederea redactării scrisorii adresate primarul Iulian Nica și consilierul Ion Tătaru, însoțită de tabelele cu semnăturile de susținere strânse atât în comunitate cât și în liceu pe parcursul derulării evenimentelor; A7: Întâlnire cu primarul oraşului căruia i s-a înmânat scrisoarea însoţită de semnăturile susţinătorilor; A8: Întâlnire de evaluare a proiectului la care au participat toţi membrii IMPACT implicaţi în implementare. Parteneri: Liceul Teoretic Ioan Slavici și Asociația Lumea lui Pinocchio


Club de jurnalism on-line YOUth on-line – Mufturel Augustin Mihai

Locatie: Dr.Tr.Severin, MH Perioada: 01.07.2015-15.10.2015 (perioada cf proiectului finantat, proiectul este, in realitate, in derulare pe perioada nedeterminata) Initiator proiect: A.N.D.A. (Asociatia NIKE de Dezvoltare si Ajutorare) Parteneri: Piata Severineana (bisaptamanal), Bibilioteca Judeteana Mehedinti Proiectul s-a derulat cu finantare MTS prin DJST MH in cadrul CLP 2015. S-a format o echipa de 10 tineri care au fost invatati sa „manuiasca” o unelta pusa la dispozitia lor pentru a-si expune creatiile – o revista online pe platforma WordPress (www.yup.one). Siteul a fost realizat de la zero impreuna cu tinerii implicati (logo, sigla, structura site, etc). Tinerii au postat articole din diverse domenii, toate articolele fiind creatii proprii, fie ca vorbim de articole scurte, proza, poezie, fotografie, chiar si un clip video.


V.I.S. pentru N.O.I. – Ristoiu Ruxandra

Consiliul Elevilor trebuie să fie cu adevărat reprezentativ față de elevi. Pentru a veni în întâmpinarea acestora, un Consiliu nu trebuie numai să le reprezinte interesele față de alți factori din sistem, ci să îi și ajute pe aceștia în viața de zi cu zi. Prin V.I.S. pentru N.O.I., CJE Prahova a reușit să-și îmbunătățească vizibilitatea pe plan local și să fie un sprijin real pentru elevi, prin activități cultural-educative, sociale și comunitare. Intenția echipei CJE a fost de a combina diferite activități particulare (concursuri, flashmob-uri, festivaluri, sesiuni de educație non-formală, etc.) într-un proiect mai larg, unde fiecare activitate reprezintă o cărămidă pusă la baza unuia dintre pilonii CJE Prahova, organizarea și promovarea la nivel local a educației non-formale, a artei, culturii și simțului civic în rândul tinerilor.


Consiliul Judetean al Tinerilor – prin dialog structurat – Ciharean Iulia

Obiectivele specifice ale proiectului ‘Consiliul Judetean al Tinerilor – prin dialog structurat ” au fost:

  1. Imbunatatirea nivelului competentelor cheie in domeniul tineretului prin promovarea dialogului structurat dintre tineri si responsabilii de la nivel judetean.
  2. Imbunatatirea politicii de tineret de la nivel local, si recunoasterea procesului de invatare non formal.
  3. Inovarea strategiei europene de tineret prin cresterea gradului de implicare in dialogul structurat, care va contribui la dezvoltarea simtului civic al tinerilor. Parteneri in cadrul proiectuluiau fost: Consiliul Judetean Bistrita-Nasaud, Inspectoratul Scolar Judetean Bistrita-Nasaud, Directia Judeteana pentru Sport si tineret Bistrita-Nasaud.

Activitatile proiectului au fost concepute astfel incat sa duca la indeplinire obiective vizate. Imbunatatirea nivelului competentelor cheie in domeniul tineretului prin promovarea dialogului structurat dintre tineri si responsabilii de la nivel judetean – s-a realizat atat prin intermediul cursurilor de formare pe tematica proiectului cat si pe parcursul dialogului structurat purtat intre participant si responsabilii de lucrul cu tinerii din judetul Bistrita-Nasaud. Imbunatatirea politicii de tineret de la nivel local, si recunoasterea procesului de invatare non formal – s-a realizat atat prin munca de cercetare efectuata de participanti cat si prin studiul individual efectuat pe parcursul proiectului. De asemenea conferintele publice desfasurate au oferit ocazia tuturor actorilor implicati in politicile de tineret de a-si exprima opinia cu privire la directiile de actiune necesare a fi intreprinse in domeniul tineretului.

Dialogul structurat a facilitat transferul de cunostinte si competente intre participanti si responsabilii politicilor de tineret. Inovarea strategiei europene de tineret s-a realizat prin cresterea gradului de implicare a participantilor in dialogul structurat, dezvoltarea simtului civic al tinerilor, sporirea increderii in sine a participantilor si implicarea lor in toate etapele elaborarii strategiei judetene de tineret.


Tutori pentru o noua generatie – Ana-Maria Petrica

„ Tutori pentru noua generație ” este un proiect de educație medicală din cadrul Organizației Studenților Mediciniști Cluj-Napoca (OSM). Integrat de doar trei ani, acesta crește de la o generație la alta.

Există două componente ale acestui proiect

  1. Tutorii Pentru fiecare grupă de studenți, (grupele se consideră aceleași ca și în mediul academic, aproximativ 14 persoane/grupă), se dorește repartizarea a câte doi voluntari din anii mai mari, de la aceeasi specializare. Voluntarii se aleg pe un an universitar, în urma unui concurs de aplicații desfășurat în timpul verii. Înainte cu o zi de începerea anului universitar, se organizează o înâlnire la care sunt chemați atât tutorii, cât și studenții beneficiari, și se face repartizarea pe grupe ( „ Keep calm and get a tutor ”), urmând ca fiecare tutore să își cunoască personal grupa, la o ieșire în oraș.

Atribuțiile principale ale unui tutore sunt :

– inițial – informarea bobocilor în legătură cu demersurile organizatorice în universite, burse, toate cele necesare ( see ATTACHMENT -Teme discuție ); prezentarea amfiteatrelor și a altor locații necesare;

– ulterior – menținerea contactului cu ei de-a lungul întregului an; consilierea sau îndrumarea spre o persoană specializată în caz de nevoie; informarea acestora în legătură cu activitățile desfășurate în cadrul universității; oferirea materialelor didactice necesare – cursuri, tratate, etc.

  1. Activități

Această parte avea inițial doar un concurs de tip Scavanger Hunt – cu rol în descoperirea orașului, formării unor prietenii și încurajarea lucrului în echipă. Ulterior, a fost adăugat și un concurs de cultură generală, ca o completare a primei activități.

De anul acesta :

– Împreună cu Divizia de Training OSM, s-a introdus un training pentru tutori, cu elemente de comunicare, leadership, motivație, pentru a-i pregăti pe voluntari pentru noul rol.

– Cu ajutorul echipei 3S – Sănătate Sexuală și Luptă Anti-SIDA din cadrul OSM, s-a organizat un concurs de educație sexuală pentru anii I și II, concursul fiind completat de prezentarea domnului Dr. Paul-Doru Cotutiu „ Contracepție și planificare familială ”

– În curs de organizare – Training „ Learning How to Learn”, susținut de Dr. Codruța Popescu și Dr. Sebastian Armean. Acesta va consta în câteva sugestii și sfaturi despre metodele de îmbunătățire a studiului individual. Considerăm un astfel de training absolut esențial pentru studenții anului I, care se izbesc de trecerea bruscă la curricula universitară. mult mai stufoasă și greoaie. Acest proiect este foarte maleabil și permite colaborări diverse cu restul organizațiilor studențești și cu cadrele didactice, prezentându-le totodată studenților din anul I diferite oportunități de implicare.


Road Safety – Anamaria Izabela Ionda

„Proiectul face parte din Organizatia Studentilor Medicinisti Cluj-Napoca si a fost la baza un proiect care organiza simulari de accident pentru a invata populatia sa actioneze in asemenea situatii. In urma cu 4 ani proiectul a fost reinventat si momentan, pe langa simularea de accident pe care ne propunem sa o facem, voluntariii proiectului merg la liceele din Cluj-Napoca (tin o ora teoretica si o ora practica in care copii ofera chiar ei prim ajutor) si la diferite evenimente si predau primul ajutor in caz de stop cardio respirator. Cunostiintele acumulate pot salva vieti si sunt un indicator al unei societati dezvoltate.”


Un nu raspicat uitarii sa spunem! – Dragos Lucian Curelea

Sub acest generic s-a implementat un proiect educativ cu implicații civice, atitudinale și comportamental-valorice desfășurat la nivelul comunității școlare sibiene în parteneriat pentru educație sustenabilă și de calitate cu Societatea Culturală Avram Iancu Sibiu, cu Asociația

Sibenbürghische Tör, fiecărui ppartener al proiectului reveniindu-i sarcini specifice Organizatorul activităților de tip extrașcolar a fost Asociația Națională Cultul Eroilor ,,Regina Maria”, Filiala Județeană Sibiu în parteneriat pentru educație cu Inspectoratul Școlar Județean Sibiu și cu Liceul Tehnologic ,,Avram Iancu” Sibiu. Inițiatorul acestui proiect este prof. Dragoș Curelea, care coordonează și echipa de proiect, în calitate de membru. Parteneri strategici ai acustui demers au fost: Mitropolia Ardealului. Inspectoratul Școlar Județean Sibiu, Asociația Națională Cultul Eroilor ,,Regina Maria”, Filiala Județeană Sibiu, Societatea Culturală ,,Avram Iancu” SibiuRapsodia – Revistă sibiană de identitate culturală

Always clean your HTML source to avoid bad HTML. Please subscribe to HTML G to remove this message.