Menu

Cel mai bun proiect de educație

Educatie

Inițiativă menită să îmbunătățească nivelul calitativ al educației formale sau nonformale, care susține dobândirea unor noi competențe/cunoștințe/abilități de către grupul țintă.

 

Cuprins

InfoTech – Radu Alexandru.

Educatia Nonformala. Tot Educatie! – Bondiuc Lidia.

Concurs Naţional „Eternul Eminescu” – Marineață Simona.

Conferinţa Ştiinţifică Studenţească din Transilvania, a XVIII-a ediție – Kisgyögy Réka.

Arta pentru Toti – Gavrilescu Alexandru.

GROW – Cristina Cojocaru..

Zilele Educaţiei Medicale – Gîrbovan Anamaria.

Suntem preZENţi! – Gherman Cristina.

Rezoluţia privind viziunea reprezentanților elevilor asupra sistemului de învățământ – Ștefan Vlad 

„The cup song”-World record – Eli Anamaria Claudia.

Atelierele BUZZ-jurnalism pentru copii si adolescenti – Matfeev Ioana Cristina.

Gestionarea corecta a deseurilor si promovarea turismului durabil – Puran Vasilica.

Conferința Internațională a Studenților la Psihologie – Mocăniță Diana Luiza.

Expoziția Inventatorilor Maghiari – Antal Géza.

NeXT Hackathon – Costin Dragos Mihail

Training For LIFE: Leadership Initiative For Europe – Suciu Andreea-Daniela.

ACTitudine – Maria Carbunaru.

BEST Training Week – Chifor Tudor.

Vara Impreuna – Moraru Antonia.

Zâmbete mari pe fețe mici – Club IMPACT VOX Club de initiativa comunitara pentru tineri

Campania stradala – Fii parte la diversitate! – IMPACT Romani cu Norma Intreaga/ AREA Cluburi de initiativa comunitara pentru tineri

Universităţi de Vară pentru Elevi – Ciocotoiu Robert.

Viitor Inginer – Radu Alexandru.

Trasee culturale sătmărene – Maier Arnold.

Engineering Summer University – Radu Alexandru.

SpeakIT (Speaking Iasi Trainings) – Dorofte Mara.

Voluntar Urban – Lucrătorul de Tineret, un sprijin în dezvoltarea comunității – Sabo Diana

Festivalul international Itinerarii culturale – Vasiliu Laura Liliana.

ALTFEL DE PUZZLE – Damian Catrinel Ioana.

Digital Kids – Rugina Roxana.

SPORT SI SANATATE IN AER LIBER-IZVOR DE ENERGIE – Catalina Gagu.

Studhub – A student academic platform – Tudor Vulpe.

Omul, de la pamant la cer – Echipa Multitouchcnme.

Open Source Community Cluj – Aurelian Cotuna.

Impreuna pentru aventura – Club IMPACT Lego.

 

 


 

InfoTech – Radu Alexandru

INFOTECH- Dă o șansă carierei tale! InfoTech reprezintă unul dintre proiectele desfășurate în cadrul Zilelor Universității Tehnice (ZUT), realizat de Organizația Studenților din Universitatea Tehnică (OSUT), în colaborare cu Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca.

Proiectul este structurat pe cele patru ramuri mari ale universității – electro, mecanic, construcții și instalații – și constă în prezentări ale companiilor cu profile axate pe specializările facultăților din UTC-N, sesiuni de comunicări științifice, oferirea de locuri de muncă sau de intership pentru studenții și absolvenții care participă la aceste prezentări. În acelaşi timp se încearcă şi organizarea unor activităţi practice adresate studenţilor, în colaborare cu firmele participante. • ElectroTech Ajuns la a XX-a ediție, oferă studenților de la profilul electro (Facultatea de Automatică și Calculatoare, Facultatea de Electronică, Telecomunicații și Tehnologia Informației și Facultatea de Inginerie Electrică) șansa de a participa la prezentările companiilor de top din acest domeniu, precum și posibilitatea de a aplica pentru intership-uri sau de a participa la workshop-uri. ElectroTech se va desfășura în perioada 23 noiembrie – 2 decembrie, pe strada George Barițiu, nr. 26-28. În cadrul ElectroTech, se mai desfășoară și PoliHack un eveniment ajuns la cea de a doua ediție, un hackathon dedicat studenților din Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca.

Concursul se va desfășura pe 3 secțiuni: Embedded Development, Desktop/Web Application Development si Mobile Application Development, pe parcursul a 48 de ore. Ca noutate, această ediție aduce un plus prin secțiunea de Junior Programming care va fi adresată elevilor de liceu pasionați de programare. • ConstructInfo Acesta este proiectul dedicat studenților și absolvenților ramurii ”Construcții” (Facultatea de Construcții și Facultatea de Arhitectură și Urbanism) a Universității Tehnice. Cea de-a XXIII-a ediție se va desfășura în perioada 23-27 noiembrie. Prezentările de companii și workshop-urile se vor desfășura la Facultatea de Construcții de pe Strada Bariţiu nr 25. • MecanicTech A XVIII-a ediție MecanicTech se va desfășura în perioada 15-19 noiembrie, participanții fiind studenții cu sediul facultățiilor pe Bd. Muncii (Facultatea de Construcții de Mașini, Facultatea de Ingineria Materialelor și a Mediului și Facultatea de Mecanică). • InstalTech Proiectul cel mai nou din familia INFOTECH se adresează studenților Facultății de Instalații. A XI-a ediție, se va desfășura între 15-18 noiembrie, pe Str. 21 Decembrie, nr. 128-130.

 


 

Educatia Nonformala. Tot Educatie! – Bondiuc Lidia

Romania se confrunta cu o lipsa a oportunitatilor si contextelor de invatare prin care noile generatii sa isi dobandeasca competentele necesare implicarii in comunitate sau chiar in initierea unor demersuri de advocacy. Prin proiectul „Educaţie nonformală. Tot educaţie!” Fundaţia Noi Orizonturi îşi propune dezvoltarea spiritului civic şi a respectării drepturilor omului printre cetăţeni în rândul a 400 tineri ca strategie pentru susţinerea culturii democraţiei participative.

Tinerii din cluburile de iniţiativă comunitară IMPACT au fost provocaţi să implementeze campanii de advocacy la nivelul comunităţilor locale, ca instrument de învăţare, dar şi cu rezultate concrete în comunitate prin adresarea problemelor reale, având un estimat de peste 25.000 de beneficiari direcţi. Pentru îndeplinirea obiectivului (dezvoltarea spiritului civic şi a respectării drepturilor omului), am format în domeniul advocacy 96 de persoane, profesori (Lideri IMPACT) şi parteneri locali ai cluburilor IMPACT, pentru a putea ghida astfel implementarea campaniilor de advocacy de către tineri. 400 de tineri au analizat comunitatea în care trăiesc, au identificat probleme, au propus soluţii pe care să le adreseze autorităţilor, au conceput petiţii şi scrisori deschise, au iniţiat întâlniri cu autorităţile locale şi au organizat diferite activităţi în care au consultat comunitatea în diferite probleme.

Astfel, ei au militat pentru diverse cauze: campanii pentru reducerea absenteismului şi abandonului şcolar, transformarea unui cinematograf vechi într-un centru de tineret, renovarea unei şcoli, reducerea fenomenului de bulying în şcoli, instalarea cişmelelor de apă, instalarea rastelelor pentru biciclete ,implementarea unor treceri de pietoni, amplasarea de coşuri de gunoi, a unor piste de biciclete etc. În demersurile lor au implicat 13.120 de cetăţeni, au strâns 10.263 de semnături, au lucrat cu 51 de parteneri locali.

Campaniile lor de advocacy estimează un număr de 25.000 de beneficiari, şi peste 380.000 de ore de voluntariat acordate de cei 400 de tineri şi 40 de profesori Activitati le proiectului: – Organizarea unei competitii nationale de proiecte de advocacy (inscrisa in CAEN), la care au fost invitate sa participe toate cluburile IMPACT din tara. In baza aplicatiilor primite am selectat 18 cluburi IMPACT care au implementat campanii de advocacy (noiembrie 2014- ianuarie 2015) – Organizarea a 4 traininguri de Advocacy pentru liderii IMPACT si partenerii locali ai acestora, in 4 locatii diferite (Cluj, Iasi, Petrosani si Galati), la care au participat 86 de persoane (februarie 2015) – Implementarea a 18 campanii de advocacy de catre 400 de tineri dn cluburile de initiativa comunitara MPACT, impreuna cu profesorii lor si partenerii locali (martie- iulie 2015) – Participarea la un eveniment de Schimb de bune practici in Advocacy, ca followup in urma implementarii campaniilor de advocacy, in care 40 de reprezentanti ai cluburilor IMPACT, impreuna cu experti in advocacy si-au prezentat rezultatele campaniilor si au cules bune practici ce pot si implementate i proiectele viitoare (septembrie 2015).

 


 

Concurs Naţional „Eternul Eminescu” – Marineață Simona

Concursului Naţional Eternul Eminescu, aflat la a opta ediţie, a avut iniţial o singură secţiune: creaţie literară, coordonată de mine, prof. Simona Marineaţă. Începând cu anul şcolar 2014-2015, i-am adăugat a doua secţiune: creaţie jurnalistică, coordonată de doamna profesoară Mihaela Grigore, iar în anul şcolar în curs am extins prin secţiunea de interpretare teatrală a doamnei profesoarei Violeta Bocancea.

Pe lângă aceste activităţi, proiectul a cuprins, în fiecare an, şi sesiune de comunicări ştiinţifice, ateliere de creaţie literară şi creaţie jurnalistică, expoziţie cu lucrările elevilor, premiate în concurs. Etapele proiectului au fost în următoarea ordine: întocmirea proiectului, constituirea echipei extinse a proiectului, lansarea proiectului, popularizarea concursului, desfăşurarea lui, realizarea workshopurilor, a expoziţiei, a sesiunii de comunicări ştiinţifice, organizarea unor evenimente de diseminare în unităţile partenere.

 


 

Conferinţa Ştiinţifică Studenţească din Transilvania, a XVIII-a ediție – Kisgyögy Réka

În anul 2015 a fost organizată Conferinţa Ştiinţifică Studenţească din Transilvania, a XVIII.-a ediţie, constituie cel mai însemnat eveniment ştiinţific organizat de Uniunea Studenţească Maghiară din Cluj. Conferința s-a derulat paralel la mai multe secții de prezentare realizate conform diferitelor arii științifice.

La conferință au participat 296 studenți (participanții Conferinței, cei care își prezintă lucrările) de la 7 facultății, 75 organizatori al evenimentului, 152 profesori în juriu și coordinatori, iar numărul beneficiarilor indirecți ajunge la 1500 (Conferința fiind un eveniment deschis tuturor interesați, la ea participă un număr mare de spectatori, studenți care sunt interesați de prezentările colegilor). Lucrările studenților nu au fost doar prezentate, dar și calificate de către juriul fiecarei secții. Studenții clasați pe primele trei locuri din fiecare secție primesc o retribuție bănească, respectiv au șansa de a participa la o conferință studențească internațională din Ungaria.

 


 

Arta pentru Toti – Gavrilescu Alexandru

Proiectul are ca si grup tina doua sectoare, tinerii prin vluntariat si copii prin dezvoltarea simtului artistic. Tinerii volunatri merg in Complexul de Servicii Comunitare Tarlungeni, la 24 de copii, cu varste intre 4-16 ani si desfasoara activitati de dezvoltarea abilitatilor de desen si pictura. Vor fi organizate ateliere de desen si pictura, unde copii, impreuna cu voluntarii vor facilita dezvoltarea simtului artistica. Proiectul are ca durata 6 luni.

 


 

GROW – Cristina Cojocaru

GROW este un program inovativ de educație non-formală din România susținut în limba engleză construit pe un model de învățare de tip: Practice-Learn-Step-up, care se adresează adolescenților din Romania. Modelul de invățare ce stă la baza tuturor atelierelor desfășurate în cadrul programului, este unic și și-a dovedit eficiența în cei 5 ani de desfășurare a programului GROW.

Acesta combină învățarea activă cu învățarea prin reflecție, exercițiile practice individuale cu lucrul în echipă și contribuie la dezvoltarea unui caracter puternic, bazat pe autenticitate și valori solide. Proiectul GROW este alcătuit din 4 module complementare educației primite în anii de liceu și contribuie la transformarea adolescenților în adulți responsabili și hotărâți. Fiecare modul conține peste 30 de ore de ateliere susținute în limba engleză de formatori internaționali special selectați și pregătiți. Acești tineri vin cu o motivație puternică de a se implica voluntar fiind în educația liceenilor din România, trec printr-un program de formare intens de 5 zile și susțin apoi atelierele GROW după un manual standard. Perspectiva internațională este un ingredient unic în România.

Proiectul este implementat tip de 6 luni de către tineri voluntari din cadrul organizației AIESEC din 13 orașe ale Romaniei. GROW este un program educaţional dezvoltat de Școala de Valori în colaborare cu AIESEC România. Mai multe: www.growedu.ro

 


 

Zilele Educaţiei Medicale – Gîrbovan Anamaria

Proiectul naţional Zilele Educaţiei Medicale al departamentului SCOME (Standing Comitee on Medical Education) din cadrul FASMR cu scopul de a promova educaţia medicală în rândul studenţilor medicinişti.

La ora actuală sistemul de învăţământ medical se află într-o perioadă de modernizare, căutându-se modalităţi de adaptare şi integrare a versiunii europene de predare şi practică. În acest context, studentul medicinist este nevoit să apeleze la propriile abilităţi pentru a accesa oportunităţi educaţionale suplimentare în vederea formării şi dezvoltării profesionale. În acest sens, în cadrul proiectului nostru se organizeaya conferinţe susţinute de către cadre medicale de excepţie pe diverse teme menite sa contribuie la bagajul de cunoştiinte al studentului medicinist. Mai mult, prin intermediul workshop-urilor, studenţii au posibilitatea de a işi testa aptitudinile practice, de a deprinde manevre şi de a îşi însuşi cât mai multe aspecte practice indispensabile viitoarei profesii.

 


 

Suntem preZENţi! – Gherman Cristina

Proiectul a vizat cei peste 760 de elevi ai colegiului si cele 46 de cadre didactice, urmarind experimentarea metodelor de educatie nonformala, astfel incat eficienta programului SCOALA ALTFEL sa creasca de la an la an. In 2015 am experimentat flashmobul muzical si am continuat cu alte metode cunoscute deja din anii anteriori. Astfel ii incurajam pe bobocii din clasele a IX-a sa se integreze mai usor in comunitatea scolara.

 


 

Rezoluţia privind viziunea reprezentanților elevilor asupra sistemului de învățământ – Ștefan Vlad

Rezoluţia privind viziunea reprezentanților elevilor asupra sistemului de învățământ a fost realizată de către Consiliul Național al Elevilor (CNE), structura reprezentativă a elevilor la nivel național, for consultativ independent decizional. Scopul principal al Consiliului Național al Elevilor este de a apăra și promova drepturile și interesele elevilor și de a implica elevii în actul educațional, viața civică, socială și culturală.

În contextul dezbaterilor tot mai dese în domeniul educației, privind adoptarea unei noi Legi a Educației Naționale care să fie construită în baza unor discuții la care să participe toți actorii relevanți ai sistemului, luând în considerare istoricul Legii 1/2011 în vigoare ce s-a aprobat fără a fi trecută prin Parlament, forul legiuitor al țării, fără ca opinia publică sau structurile reprezentative să aibă timp îndeajuns să reacționeze, Consiliul National al Elevilor a considerat necesar să lanseze acest raport ce vine ca o platformă susținută de către reprezentanții elevilor, atât în cadrul eventualelor discuții privind Legea Educației Naționale, cât și în oricare alt demers ce se corelează cu schimbarea unui aspect referitor la punctele menționate în cadrul rezoluției.

Documentul oficial cuprinde 16 problematici de actualitate din climatul educațional românesc, sesizate de elevii din România, prin intermediul a 7000 de chestionare impementate în 20 de județe și realizate în parteneriat cu Institutul Național de Statistică, pe baza unui eșantion relevant. În urma analizei răspunsurilor principalilor beneficiari ai educației și a dezbaterilor cu experții în educație din România, (ARACIP, Ministerul Educației și reprezentanți ai ONG-urilor de profil) am reușit să găsim soluționări ce privesc problemele semnalate. Mai mult decât atât, considerăm acest raport atât un punct de pornire, un cadru general al problemelor, așteptărilor și soluțiilor pe care le propun elevii, pentru ca în cursul acestui an structura reprezentativă a elevilor la nivel național să lanseze diferite poziții proactive punctuale, specifice, cât și un indicator pentru instituțiile relevante a vocii puternice pe care o dețin elevii din România, a maturității așteptărilor, cererilor și doleanțelor lor, un instrument care poate fi utilizat extrem de eficient.

 


 

„The cup song”-World record – Eli Anamaria Claudia

Vineri 22 mai 2015, ora 18:00, în Piaţa Unirii din Cluj-Napoca aduce in Capitala Europeana a Tineretului fenomenul „The Cup Song”. Proiectul educativ, “CUPS SONG”, primul proiect de acest gen din România. Proiectul face parte din programul 2015 Cluj Capitală Europeană a tineretului, în parteneriat cu Primăria Municipiului Cluj, Inspectoratul Școlar Județean Cluj, Federația Share.

Scopul proiectului este de a conduce la rezultate pozitive , cum ar fi încredere, bucurie, coeziune socială prin munca în echipă. Acesta oferă elevilor si profesorilor comunității Clujene, un sentiment de valoare, prin motivarea unei execuții publice și oportunitatea de a fi implicate în proiect într-un mod foarte real. Obiective : Implicarea a peste 1500 de elevi înscriși în sistemul de învățământ privat și de stat din municipiul Cluj- Napoca pentru a doborî un record european.

 


 

Atelierele BUZZ-jurnalism pentru copii si adolescenti – Matfeev Ioana Cristina

Proiectul si-a propus continuarea activitatilor de susținere si promovare a copiilor și tinerilor cu talent literar și potențial jurnalistic, precum și crearea unui cadru propice dezvoltării acestora din acest punct de vedere. Asociatia Buzzmedia care a implementat proiectul, a continuat practic, astfel seria de activitati prin care sprijina tanara generatie de a imbratisa profesia de jurnalism sau comunicare.

Activitatile create in cadrul proiectului au avut ca scop initierea adolescentilor cu varste de la 12 pana la 18 ani cu ceea ce inseamna munca de jurnalism. Acestia au invatat sa scrie o stire de presa, sa obtina si sa sa realizeze un interviu, sa creeze structura unui site de stiri etc. Participantii au avut parte de doua concursuri dotate cu premii in bani, respectiv unul de reportaje video, pe teme date si unul de proiecte privind constructia siteului care va gazdui televiziunea adolescentilor din Botosani. Siteul este www.telebuzz.ro si a fost creat cu scopul de a-i implica pe tineri in realizarea de emisini, de transmisii live de la evenimente etc. Consideram activitatile proiectului o modalitate de invatare non-formala a unei profesii cu o deschidere tot mai larga.

 


 

Gestionarea corecta a deseurilor si promovarea turismului durabil – Puran Vasilica

Proiectul reuneste elevi/tineri voluntari in organizatii neguvernamentale din tara si strainatate care derulează activitati de protejare si conservare a mediului , promovare alimentatiei sanatoase/traditiilor culinare; ecoturismului; – Are caracter interdisciplinar , se deruleaza pe parcursul a trei zile si cuprinde 6 secţiuni atât pentru elevi cât şi pentru cadrele didactice. Activităţile proiectului:

1.Constituirea unei baze de date cu profesori din tara si strainatate care activeaza in domeniul mediului;

2.Festivitatea de deschidere a Concursului national cu participare internațională ,, Gestionarea corectă a deșeurilor si promovarea turismului durabil ”- eveniment cultural – artistic

3.Elaborarea si editarea Revistei Ecoturist

4.Elaborarea unui buletin informativ cu lucrarile ce se prezinta in cadrul concursului;

5.Concurs Naţional Proiecte de Mediu „Deşeurile, o ameninţare pentru toţi!” Secț. I – liceu /gimnaziu

6.Organizarea unei expoziţii cu obiecte din deşeuri;

7.Concurs Naţional Proiecte de Turism /Alimentaţie Publică „Promovarea turismului durabil prin tradiţii gastronomice specifice”

8.Organizarea unei expoziţii cu preparate culinare traditionale

9.Realizarea de către profesorii din cele 50 unități școlare participante , a unor materiale cu caracter stiintific, interdisciplinar : Interdisciplinaritatea – succes garantat !

10.Prezentarea exemplelor de bună practică – de către profesorii din cele 50 unități școlare participante

11.Organizarea unei expeditii pentru cunoașterea și promovarea biodiversității ostroavelor Dunării “Ecoturism la Dunărea de jos”

12.Workshop pentru diseminarea experienţei pozitive şi premierea participanţilor

Educația poate conduce indivizii și comunitățile să ia decizii în cunoștință de cauză, pentru a acționa în vederea combaterii impactului negativ al deșeurilor asupra mediului si adaptarea la o dezvoltare durabilă. Promovarea tradițiilor culinare, promovarea turismului ecologic, reducerea emisiilor de GES și adaptarea la schimbările climatice necesită cunoștințe adecvate , abilități și obiceiuri noi pe care numai prin educație le putem obține. Astfel, activitățile propuse contribuie la dezvoltarea activismului civic si ecologic la tinerii din grupul țintă al proiectului.

 


 

Conferința Internațională a Studenților la Psihologie – Mocăniță Diana Luiza

Conferința Internațională a Studenților la Psihologie este un proiect cu tradiție al Asociației Studenților Psihologi din România (ASPR Cluj-Napoca), coordonat în acest an de către Diana Mocăniță. Proiectul a avut loc în 15-17 mai 2015 în Cluj-Napoca, reunind peste 50 de studenți la psihologie și nu numai, din România și din străinătate, având ca scop dezvoltarea în plan științific și profesional a studenților, cunoașterea și colaborarea studențească, promovarea psihologiei ca știință pentru participanții interesați de domeniu, dar și promovarea orașului Cluj-Napoca, în special având titlul de Capitală Europeană a Tineretului 2015.

Desfășurarea evenimentului a constat în programul științific care a inclus prelegeri și workshopuri pe teme diverse din psihologie, susținute de invitați din Cluj și din alte orașe, dar și o sesiune de comunicări științifice în cadrul căreia studenții au avut ocazia să își aducă aportul în știință prin prezentarea propriilor lucrări științifice. Pe lângă programul științific, participanții s-au bucurat de un program social care facilita cunoașterea interculturală prin activități de socializare, dar și cunoașterea orașului și a culturii noastre, prin seri sociale cu teme specifice.

 


 

Expoziția Inventatorilor Maghiari – Antal Géza

La începutul secolului XX. sfera științifică și academică maghiară a arătat un progres semnificativ, luând în considerare numărul ridicat a studenților și elevilor care și-au finalizat studiile în perioada respectivă. Cercetătorii maghiari, din întreaga lume, au avut o contribuție imensă în lansarea noilor tehnologii, prin valorificarea rezultatelor cercetătorii maghiari, din întreaga lume, au avut o contribuție imensă în lansarea noilor tehnologii prin valorificarea rezultatelor cercetătorilor făcute și în același timp putem afirma că aceste noutăți tehnologice ne definesc și azi viața de zi cu zi. Expoziția noastră multilingvă prezintă o parte dintre acești inovatori care prin invențiile și ideiile sale au influențat lumea științifică, printr-un impact semnificativ începând în secolul XX până în prezent.

 


 

NeXT Hackathon – Costin Dragos Mihail

Având în vedere interesul tot mai vizibil al adolescenților în domeniul informaticii și ținând cont de acțiunile îndreptate spre dezvoltarea unei societăți tinere bazate pe cunoaștere ale asociației, aceasta propune atenției elevilor pasionați de informatică din cadrul județului. Inspirat din ideea de hackathon a marilor firme de IT, acesta a avut loc în data de 3 octombrie 2015 în incinta clădirii Colegiului Național Mircea cel Bătrân Rm. Vâlcea și s-a rezumat la o probă de 12 ore în care participanții au creat o aplicație pe tema „dezvoltare personala”, având la dispoziție anumite limbaje de programare precum C#, Java, Phyton și platforma Unity.

Aplicatia castigatoare este formata dintr-un joc creat pe platforma Unity ce consta in crearea unui caracter cu insusirile unui luptator medieval ce are ca scop infrangerea dragonilor din regatul sau. Jocul este structurat pe 3 nivele, de la usor la greu, iar la fiecare nivel exista posibilitatea de a imbunatatii 2 din calitatile predisupse sau armele. Jocul se sfarseste cand eroul este prins de catre dragoni. Acestia s-au bazat, in crearea jocului, pe dezvoltarea continua a eroului prezentat, astfel, indeplinind toate criteriile de punctare stabilite. Suma castigata de catre locul 1 a fost de 300 RON, urmata de locul 2 cu 200 Ron si locul 3 cu 150.

 


 

Training For LIFE: Leadership Initiative For Europe – Suciu Andreea-Daniela

The Comenius Multilateral School Partnership „Training for LIFE: Leadership Initiative For Europe” addressed secondary school students age 13-18 who learnt in the following partner countries: Romania (Coordinator), Poland, Portugal, Lithuania, Latvia, Denmark, Croatia, Turkey, Hungary and Italy. A total of 2000students were impacted directly by the leadership lessons and entrepreneurial activities organized in each school.

The aim of our project was to activate, increase, coach and develop students’ leadership and entrepreneurial skills, providing for them a platform for thinking and making clear decisions about their future career, helping them to identify their values, strengths, weaknesses, their personal and professional goals. The teachers in each country prepared two leadership lessons, one in each year.All 20 lessons are available and free to download on our website: http://training-for-life.wikispaces.com/ The official language of communication was English. The use of interactive methods (presentations, role-plays, discussions, quizzes/questionnaires, case studies, debates) helped students improve their communication skills, language skills, presentation skills and arise self-confidence.

Students improved their ICT and English skills and they researched available databases on Leadership in order to create their own materials (articles, presentations, essays etc) in English on the following big themes: DEVELOP YOURSELF AS A LEADER (5 lessons) DISCOVER THE PRINCIPLES OF LEADERSHIP (5 lessons) DEVELOP THE LEADERS AROUND YOU (5 lessons) DISCOVER THE PRINCIPLES OF TEAMWORK (5 lessons) There were 8 end products: – the project’s WEBSITE; – Four BROCHURES, one for each of the four themes; – a MONTHLY ELECTRONIC NEWSLETTER to be distributed throughout the schools and local community; – all pedagogical materials will be compiled in a BOOK to be used as NEW CURRICULA; – each of the 10 schools has set up a CLUB for LEADERSHIP INITIATIVE through PROJECTS (CLIP) where students were engaged in practical leadership and entrepreneurial activities (fairs, mentoring younger students, initiating projects, volunteering for NGOs etc) For example, our school, Colegiul Tehnic Ana Aslan Cluj-Napoca, Romania who was the European Coordinator of this partnership encouraged students through this CLUB to take an active position in the society, by volunteering. Our students volunteered for cluj2015-European youth capital, through the formal agreement that we signed with SHARE Federation in more than 10 of their events and each of them gathered around 80 hours of volunteering this year. So, besides having the theory lessons on 20 leadership lessons such as VISION, STRATEGY, EFFICIENT COMMUNICATION, TEAMWORK etc they were also encouraged to put them into practice while volunteering. Pleaseaccess the following links to see the products included in the portofolio:

The WEBSITE:

 http://training-for-life.wikispaces.com/

The4BROCHURES:

http://training-for life.wikispaces.com/BROCHURE+1+DEVELOP+YOURSELF+AS+A+LEADER

 http://training-for-life.wikispaces.com/BROCHURE+NO.2+-+DISCOVER+THE+PRINCIPLES+OF+LEADERSHIP

http://training-for-life.wikispaces.com/BROCHURE+NO+3+-+Develop+the+Leaders+Around+YOU

http://training-for-life.wikispaces.com/Brochure+no.+4+-+DISCOVER+THE+PRINCIPLES+OF+LEADERSHIP

 The Book: http://training-for-life.wikispaces.com/TRAINING+FOR+LIFE+%28The+Book%

 


 

ACTitudine – Maria Carbunaru

ACTitudine este un program de educație non-formală care creează un mediu activ de învățare unde tinerii din Cluj – Napoca folosesc metoda teatrului de improvizație în autocunoaștere și dezvoltarea competențelor. Programul a fost inițiat sub egida Asociației Dreams for Life în 2014 și din 2015 continuă sub umbrela Asociației Education Studio.

Teatrul de improvizație este o tehnică inovativă de teatru pionierată de Keith Johnstone și Viola Spolin, prin care participanții crează povești, scene, cântece, poezii și personaje, în mod spontan, fără nimic pregătit anterior, bazat pe sugestiile audienței.

Programul ACTitudine este structurat conform unui curriculum pentru o perioadă de 3 luni, și conține o paletă diversă de activități:

– Ateliere săptămânale de dezvoltare prin teatru de improvizație;

– Sesiuni de teambuilding;

– Întâlniri cu invitați speciali din domeniul teatrului, improvizației sau educație non-formale.

 -Reprezentație finală cu public;

– Mentorat și informare.

Cele 3 luni conțin module de dezvoltare cu obiective de învățare specifice:

– Modulul 1. Obiective: Cunoaștere, construirea grupului, creșterea gradului de confort și punerea bazelor prieteniei, începerea procesului de autocunoaștere, introducere în improvizație.

– Modulul 2: Obiective: Familiarizarea și practicarea principiilor de bază din improvizație, creșterea acceptării și coeziunii de grup, conștientizarea comportamentului de comunicare ( verbal, nonverbal și paraverbal).

 – Modulul 3: Obiective: Dezvoltarea spontaneității și a competențelor necesare improvizației, pregătirea pentru reprezentație în fața publicului, evaluare și planuri de viitor. Competențele pe care improvizația le cultivă sunt nenumărate și interconectate: – Autocunoaștere și conștientizare; – Comunicare și lucru în echipă; – Acceptare; – Rezolvare de probleme; – Gândire laterală; – Spontaneitate; – Vorbit în public etc. Participarea la program are loc pe bază de aplicație. Procesul de selecție este concentrat pe 3 criterii principale: nevoile de dezvoltare personală, motivație și disponibilitatea de a lua parte la un program pe termen mediu. Nu ne adresăm persoanelor cu experiență în domeniul artelor teatrale, drept pentru care experiența nu constituie un criteriu de selecție. Pe tot parcursul programului, dincolo de atelierele săptămânale, trainerii ACTitudine creează și mențin vivant procesul de dezvoltare a participanților prin oferirea de: – resurse informaționale: cărți, video, emisiuni etc. – teme și întrebări de reflecție, – provocări și misiuni.

ACTitudine se desfășoară în 2 ediții anuale: ediția primăvară-vară și ediția toamnă – iarnă. Din 2014 au avut loc 3 ediții, iar ediția a 4-a are loc chiar acum. Ce este unic la ACTitudine este atmosfera confortabilă care se creează, prietenia , buna dispoziție și relațiile solide care se construiesc. Toate conduc la un progres atât de natural și de autentic pentru fiecare dintre absolvenții programului, încât rezultatele sunt surprinzătoare. Tinerii care la începutul primului atelier stăteau retrași, vorbeau timid și neîncrezător creează trei luni mai târziu un spectacol pe loc, fără nimic pregătit, în fața unui public nou. Din 2014, programul se îmbunătățește continuu. La fiecare ediție monitorizăm aspectele care funcționează și cele care pot fi îmbunătățite. Deși am început cu pași mici, acum avem două grupe de improvizatori în program. Cu fiecare grupă lucrează 2 traineri. Aceștia sunt sprijiniți de un asistent voluntar asociat fiecărei grupe. Asistenții sunt recrutați dintre foștii absolvenți ai edițiilor anterioare, prin strategia de sustenabilitate a programului. La prima ediție, ideea unui program structurat de dezvoltare prin improvizație era nouă în Cluj, nu știam ce impact va avea și nu anticipam cum vor răspunde tinerii din comunitate. Am fost surprinși să vedem cum, încă de la început reacțiile au fost copleșitoare. De atunci, în fiecare sezon crește numărul de înscriși și dorința tinerilor de a avea experiența ACTitudine, ceea ce este surprinzător, cu atât mai mult cu cât necesită implicare constantă și dedicare din partea lor pentru o perioadă mai îndelungată. Detalii și materiale despre program: Pagina de Facebook ACTitudine: https://www.facebook.com/actitudine Site-ul Education Studio: educationstudio.ro

 


 

BEST Training Week – Chifor Tudor

BEST Trainig Week este un eveniment care are ca scop dezvoltarea studenţilor atât pe plan academic, cât şi pe plan personal. Evenimentul pune la dispoziţia studenţilor din Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca sesiuni de training de soft skills, pentru a-şi imbunătăţi capacităţile de comunicare, gândire sau planificare a activităţilor, precum și sesiuni de training tehnice prin intermediul cărora vor avea ocazia să învețe noi programe. Toate sesiunile de training oferite studenților sunt gratuite.

 


 

Vara Impreuna – Moraru Antonia

Scopul: Oferirea condițiilor prielnice pentru ca voluntarii să fie mai activi în domeniul artei și culturii în timpul vacanței de vară. Obiective: – oferirea unui program de artă și cultură, în special pentru voluntarii care au o situație materială ce nu le permite să petreacă o perioadă a vacanței într-o tabără sau sunt marginalizați; – dezvoltarea personală a abilităților spre artă și cultură; – descoperirea noilor capacități personale pe plan de artă și cultură. În luna ianuarie voluntarii au făcut publicitate la proiectul pentru voluntariat „Vara Împreună”; din februarie până în iunie a urmat pregătirea pe cele patru echipe, pe activități și jocuri.

Între 22 iunie – 17 iulie, zilnic de la 9.00 – 17.30, voluntarii și-au prezentat activitățile pe le-au pregătit. La orele 9,00 voluntarii intrau în ședința zilnică, iar la 9,30 începeau „bansurile de primire”, adică dansuri de grup în care se învățau aceleași mișcări pe ritmul muzicii. La 9,45 erau turneele de dimineață de basseball, basket, rațele și vânătorii; urma la 10,15 un scurt metraj, explicația acestuia și discuțiile pe grupuri de vârstă, ce reprezenta viata lui Ioan Bosco, împărțită în 16 episoade, iar actorii erau chiar voluntarii ce au pregătit încă din februarie acest lucru. Până la prânz se desfășurau activitățile propriu-zise:

Activități din domeniul artă: – aluat cu sare: aluatul devenea asemănător cu plastilina, doar că era din făină și sare…, pentru a modela diferite figuri (animale, flori, etc); – art fantasy: s-au realizat diferite lucrări, în special origami și tehnica șervețelului pentru rame; – brățări chocher: realizate din fir de plastic împletit… armonic; – brățări elastice: combinând fire elstice din diferite culori; – brățările prieteniei: brățări din ață sau sfoară colorată; – cupru și ojă: s-au realizat copăcei din sârmă de cupru; frunzele erau făcute dând un strat de ojă acolo unde era făcută o mică buclă a cuprului îndoit; – desen: voluntarii au avut posibilitatea de a se exprima, într-un mod simplu și plăcut, de a visa; – pictură pe carton: alegând culori frumoase și prin armonizarea lor pe cartonul de culoare albă, voluntarii au realizat lucruri deosebite; – pictură cu nisip: se realizează o frumoasă pictură, după care se împresoară nisip colorat; – pirogravură: cu ajutorul fierului încins se „desenează” pe placaj, și, de asemenea, activități din domeniul cultură: – limba engleză (împărțiți în trei grupe: începători, medii și avansați); – informatică power-point; – informatică movie-maker. În timpul pauzei de masă, începând cu orele 12,00, voluntarii puteau să joace „jocuri libere” sau să aleagă unul dintre cele patru ateliere: teatru, clowni, tobe și dans. Începând cu orele 14,00 se dansau din nou bansurile, iar la 14,30 se organiza în fiecare zi câte un „Joc Mare”. După orele 16.00 era verificarea pe echipe, anunțurile, discuții libere îndeosebi despre importanța școlii, a familiei, etc. În fiecare vineri seara, voluntarii au organizat diferite scenete, cântece, jocuri speciale pentru cele patru „Serate cu părinții”. În a doua parte a vacanței vară, voluntarii și-au făcut ei înșiși temele de vacanță și au ajutat și pe alții să le termine și să le facă cât mai corect. De asemenea, voluntarii au reașezat materialele și sălile de activitate în perioada 20-26 iulie.

În perioada 27 iulie – 2 august, voluntarii au avut ultimele pregătiri pentru schimbul de experiență cu voluntarii din Chioggia (Italia), care s-a desfășurat între 3-19 august; la acest schimb de experiență, voluntarii noștri i-au primit cu căldură pe cei 28 voluntari din Chioggia, au făcut cunoștință prin domeniul artei și culturii (prin unele activități de mai sus), au vizitat împreună Constanța și stațiunea Mamaia. În a doua parte a experienței, tinerii voluntari români au vizitat Chioggia și au luat parte la viața de voluntari ai tinerilor italieni. Prin realizarea unei tabere de voluntari la sfârșitul vacanței de vară la Roman – Lacul Roșu – Bacău se încheiau activitățile din Vara Împreună. Odată cu începerea anului școlar, au început și verificările voluntarilor asupra Verii Împreună; prin sărbătoarea Zilele Oratoriului, 18-20 septembrie, s-a marcat reîntâlnirea oficială a voluntarilor ce au început verificarea detaliată a Verii Împreună.

 


 

Zâmbete mari pe fețe mici – Club IMPACT VOX Club de initiativa comunitara pentru tineri

Scopul proiectului a fost de a-i ajuta pe copiii internați la secția de pediatrie a Spitalului Municipal Caransebeș să depășească problemele medicale mai ușor, oferindu-le sprijin moral pentru a le crea o stare de spirit prielnică însănătoșirii.

Obiectivele proiectului au fost: 1. Vizitarea de către membrii Clubului Impact VOX în 3 week-end-uri, în perioada 30 mai – 15 iunie 2015, a 90 de copii cu vârste cuprinse între 3 și 18 ani, internați la Secția de Pediatrie a Spitalului Municipal Caransebeș. 2. Oferirea de către membrii Clubului Impact VOX de cadouri (fructe, dulciuri, jucării), la fiecare întâlnire, în funcție de recomandarea medicilor și după vârstă, celor 90 de copii cu vârste cuprinse între 3 și 18 ani, internați la Secția de Pediatrie a Spitalului Municipal Caransebeș. 3. Organizarea a patru ateliere cu activități distractive, timp de o oră și jumătate, la fiecare întâlnire a membrilor Clubului Impact VOX cu cei 90 de copii, cu vârste cuprinse între 3 și 18 ani, internați la Secția de Pediatrie a Spitalului Municipal Caransebeș, în funcție de vârstă și tinând cont de recomandarea medicilor.

Pentru atingerea obiectivului 1, activitatile au fost: 1. Obținerea acordului de la medicului șef al secției de pediatrie pentru de a realiza proiectul în secție: confirmarea vizitelor, informații despre starea pacienților, numărul de pacienți și informații legate de orarul de vizită al spitalului, stabilirea unui interval orar pentru a desfășura activitățile recreative cu copiii internați, fără a deranja activitatea medicală a secției (în week-end). 2. Vizitarea în 30 mai, 6 iunie și 13 iunie, între orele 10 -11.30, a 90 de copii cu vârste cuprinse între 3 și 18 ani, internați la Secția de Pediatrie a Spitalului Municipal Caransebeș.

Pentru atingerea obiectivului 2, activitatile au fost: 1. Popularizarea în rândul elevilor și profesorilor școlii a proiectului și solicitarea de donații de jucării noi, cărți pentru copii și dulciuri, prin intermediul anunțurilor la stația școlii, afișe ale proiectului, întâlnire cu șefii claselor etc. 2. Organizarea unui stand de colectare a cadourilor în școală (cărți, jucării, dulciuri, fructe): Școala de poveste (toți copiii școlii pot veni costumați în 29 mai la școală) 3. Pregătirea cadourilor pentru copiii internați, după recomandări.

Pentru atingerea obiectivului 3, activitatile au fost: 1. Procurarea materialelor necesare desfășurării activităților recreative în atelierele de lucru (hârtie colorată, baloane, lipici, foarfece etc). 4. Stabilirea unor modele ușor de executat și exersarea confecționării. 5. Pregătirea costumelor pentru voluntarii implicați în proiect (personaje din desenele animate, clovni, măscărici, magicieni etc.). 6. Împărțirea voluntarilor pe echipe și realizarea programului de vizită (4 echipe de câte 6-8 voluntari în 3 vizite). 7. Desfășurarea atelierelor practice recreative cu copiii internați: desen, facepainting, coregrafii (în funcție de posibilitățile fizice), origami, modelarea baloanelor cu heliu, cântece. 8. Organizarea unui mini spectacol de teatru interactiv cu voluntarii costumați și copii internați. 9. Organizarea unor jocuri amuzante care nu implică efort fizic din partea copiilor.

 


 

Campania stradala – Fii parte la diversitate! – IMPACT Romani cu Norma Intreaga/ AREA Cluburi de initiativa comunitara pentru tineri

Prin acest proiect organizat in Petrosani de cele doua cluburi IMPACT, acestea si-au dorit sa atraga atentia cetatenilor asupra stereotipurilor si prejudecatilor din comunitate. Proiectul s-a desfasurat sub forma unei campanii stradale, timp de 3 zile in centrul civic al orasului. Prin aceasta campanie, AREA si RCNI si-au dorit sa promoveze diversitatea in randul membrilor comunitatii locale.

Proiectul si-a propus organizarea unor activitati de atragere a atentiei cetatenilor asupra problemelor din comunitatea in care traim. Obiectivele proiectului au fost: O1: Colaborarea eficienta a celor doua cluburi IMPACT: AREA SI Romani Cu Norma Intreaga. O2: Explicarea si constientizarea problemei abordate. O3: Implicarea membrilor IMPACT in activitatile de pregatire si organizare a zilei “Paradei povestilor de 1 iunie”. O4: Incercarea de integrare a grupurilor dezavantajate in comunitate. O5: Colaborarea eficienta cu partenerii proiectului. O6: Dezvoltarea unor competente, abilitati si aptitudini noi a membrilor IMPACT

Activitatile care au condus a atingerea obiectivelor propuse au fost: A1: Primirea autorizatiei pentru locatie si data de desfasurare A2:Repartizarea pe grupe si impartirea sarcinilor de lucru in echipa A3:Organizarea unui flashmob pentru promovarea proiectului A4:Confectionarea unor poi-poi-uri A5: Incheierea contractului de parteneriat cu Teatrul “I.D.Sarbu” Petrosani A6: Pregatirea pentru “Parada povestilor de 1 iunie” cu ajutorul actorilor de la teatru. A7:Pregatirea unor coregrafii pentru momentele de dans A8:Realizarea unor scenete de teatru combinate din mai multe tipuri de teatru( de impovizatie respectiv teatru de strada) A9:Pregatirea pentru a infatisa statui vii A10:Pregatirea unor concerte live (chitara+voce) A11: Pregatirea unui flashmob pentru CS A12: Pregatirea membrilor care doresc sa fie mimi A13:Alegerea unor energizante specific tematicii A14: Ateliere de jonglerie+poi-poi A15: Amenajarea unui info point A16: Consolidarea unui plan B A17: Realizare materiale vizuale (banner+afise+flyere) si alte materiale necesare A18: Contracte de parteneriat cu mass-media locala si alte firme\ ONG-uri A19: Promovarea Campaniei Stradale (flashmob, distribuire afise, flyere, realizare reportaje tv, comunicate de presa, eveniment Facebook etc.) A20: Realizarea unei repetitii generale inainte de eveniment A21: Amenajarea locatiei pentru Campania Stradala A22:Desfasurarea campaniei stradale in centrul civic al orasului Petrosani A23: Evaluarea proiectului si monitorizarea proiectului asupra comunitatii.

 


 

Universităţi de Vară pentru Elevi – Ciocotoiu Robert

Programul Universităţi de Vară pentru Elevi, desfăşurat de Alianţa Naţională a Organizaţiilor Studenţeşti din România – ANOSR, a avut ca activitate principală simularea procesului de predare, învăţare şi evaluare în 10 centre universitare din ţară (Alba Iulia, Bucureşti, Cluj-Napoca, Constanţa, Galaţi, Iaşi, Oradea, Suceava, Târgu Mureş, Timişoara), pentru un număr de 2000 de elevi din toată ţara, absolvenţi ai clasei a XI-a. Aceştia au urmat un program de cursuri, seminarii şi laboratoare reprezentative pentru anul I de studiu, susţinute de profesori şi doctoranzi. Cursurile au fost predate în cadrul facultăţilor pentru care elevii au optat în formularul de înscriere.

Pe lângă programul de educaţie formală oferit, proiectul a urmărit crearea unui cadru de dezbateri şi educaţie non-formală prin intermediul activităţilor propuse: sesiuni de informare, activităţi de socializare, discuţii pe teme educaţionale etc. Proiectul a venit în ajutorul elevilor indecişi cu privire la facultăţile între care au de ales pentru a-şi continua studiile la nivel universitar. Scopul proiectului a fost promovarea învăţământului superior în vederea prevenirii abandonului şcolar, în rândul elevilor de liceu, absolvenţi ai clasei a XI-a ,din România.

 


 

Viitor Inginer – Radu Alexandru

“Viitor Inginer”, un proiect educațional de tineret, implementat de Organizația Studenților din Universitatea Tehnică Cluj-Napoca (OSUT), în parteneriat cu Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca (UTCN), are ca scop atragerea elevilor de liceu să își continue studiile în domeniul ingineriei, ajutându-i pe aceștia să ia o decizie informată în alegerea unei facultăți din cadrul UTCN. În fiecare primăvară, timp de aproximativ 3 săptămâni, voluntarii OSUT Cluj-Napoca susțin prezentări la peste 50 de licee din țară.

Obiectivul acestui proiect este promovarea UTCN în rândul elevilor de clasa a 11-a și a 12-a, prin prezentări interactive de informare despre ceea ce înseamnă viața de student politehnist în Cluj, cât și acordarea detaliilor referitoare la admiterile la facultațile universității. Menirea este să-i determine pe elevi să-și continue studiile la universitatea de unde provin și ei, aceasta fiind recomandată de calitatea ridicată a învățământului, precum și capacitățile dezolvate ale colectivului de studenți și profesori.

 


 

Trasee culturale sătmărene – Maier Arnold

Proiectul „Trasee culturale sătmărene” are ca principal scop promovarea valorilor culturale autohtone în rândul elevilor de liceu şi vizează promovarea potenţialului turistic al judeţului Satu Mare, precum şi îmbunătăţirea competenţelor sociale, nivelul cooperării, nivelul comunicării verbale şi nonverbale, nivelul creativităţii prin: -promovarea potenţialului turistic al judeţului Satu Mare, prin promovarea traseelor tematice propuse; -dezvoltarea şi consolidarea turismului în judeţul Satu Mare prin sprijinirea promovării traseelor tematice; -creşterea numărului turiştilor care vizitează judeţul Satu Mare, prin traseele tematice propuse, acestea urmând să asigure totodată şi sustenabilitatea valorilor naturale, culturale şi istorice ale regiunii; – creşterea vizibilităţii judeţului Satu Mare pe harta turistică a României; -organizarea adecvată a ambientului educativ; -stimularea şi dezvoltarea stimei de sine, a comunicării interpersonale şi a relaţionării.

 


 

Engineering Summer University – Radu Alexandru

“Engineering Summer University” este un proiect educațional, de mare amploare, implementat de Organizația Studenților din Universitatea Tehnică. Proiectul se adresează absolvenților de clasa a XI-a, având ca scop familiarizarea acestora cu viața academică din toate punctele de vedere. Proiectul are un ecou puternic atât la nivel local cât și la nivel național, reușind să creeze un adevărat pod de comunicare între liceu și facultate, ambele părți implicate reușind să își promoveze identitatea.

La cea de a doua ediție, pe durata a 14 zile (13-26 iulie), 180 de elevi din toată țara sunt așteptați de către studenții și profesorii Universității Tehnice și vor fi inițiați în tainele studenței, parcurgând toate etapele necesare începând de la procesul de admitere în facultatea aleasă, până la procesul de examinare. Fiecare elev dornic să participe la acest proiect va completa formularul de înscriere accesibil pe site și, odată cu alegerea facultății, va susține cursuri, seminare și laboratoare într-un mod realist, ulterior fiind examinat de către profesori, întocmai ca un student. Se dorește contopirea educației formale cu cea nonformală, prin realizarea unei varietăți de training-uri și activități sociale, susținute de membrii OSUT, care vor genera o imagine animată a suportului teoretic. Mai mult de atât, aceștia vor avea ocazia să cocheteze cu viața de “student la Cluj”, să se acomodeze cu căminul, cantina studențească și petrecerile tematice cu gust de student.

 


 

SpeakIT (Speaking Iasi Trainings) – Dorofte Mara

Intentia proiectului este de a instrui 40 de liceeni cu scopul de a le dezvolta capacitatile de comunicare prin intermediul cursurilor de public speaking si body language. Urmarim sa le dezvoltam latura empatica, sa fie mai dezinvolti, astfel incat sa poata sustine un discurs cursiv in fata unui public numeros. Fiecare zi de curs incepe cu un mic team bulding pentru a crea o atmosfera prietenoasa si placuta, in care participantii sa se simta siguri pe ei sa tina un discurs.Trainerii SpeakIT sunt membri ai clubului Toastmasters Iasi care tin cursuri adaptate pentru liceeni in conformitate cu manualul Competent Communication.

De asemenea, sunt prezenti oaspeti care tin discursuri si raspund la intrebari pe temele enumerate. Acestia aduc un aport de experienta si profesionalism proiectului. In cadrul proiectului participantii dispun atat de un curs de dezbaterii, in functie de ce format prefera, cat si de o simulare a acelui tip de dezbatere. Avem scopul de a ajuta elevii sa se exprime mai usor atunci cand sunt pusi in situatia de a da un interviu televizat, avand in vedere faptul ca multi dintre liceenii din elita Romaniei ajung in aceasta postura datorita rezultatelor lor foarte bune la activitati scolare si extrascolare.

Aceasta parte a trainingului este sustinuta de reporteri ai TVR Iasi. Reclama proiectului se face prin intermediul afiselor (in scoli, biblioteci) si a mediului online. Totodata promovam proiectul si prin deplasarea in scoli cu scopul de a convinge elevii sa se inscrie. In completarea acestei activitati vin Ambasadorii SpeakIT din comunitatile din afara Iasului, cum ar fi Barlad, Bacau, Buzau si Bucuresti, unde am identificat o cerere mai mare. Acesti ambasadori sunt legatura directa dintre proiect si potentialii participanti, care pot cere pareri personale de la acestia si noutati in legatura cu desfasurarea proiectului.

Elevii aplica prin intermediul unui formular online care contine 5 intrebari pe baza carora acestia sunt selectati: Ce intelegi prin Public Speaking?, Care este motivatia inscrierii tale in proiectul SpeakIT?, Da-ne un exemplu din viata ta in care ai fost nevoit sa tii un discurs. Cum te-ai pregatit pentru acesta?, Cum ai de gand sa folosesti cunostintele acumulate in cadrul SpeakIT?. Proiectul se finalizeaza cu un eveniment in cadrul caruia toti participantii sustin un discurs, pregatit anterior de catre acestia si care este evaluat de catre ceilalti participanti pe un formular tipizat de feedback primit la finalul discursului, in vederea mbunatatirii abilitatilor cursantilor.

 


 

Voluntar Urban – Lucrătorul de Tineret, un sprijin în dezvoltarea comunității – Sabo Diana

Asociaţia pentru Dezvoltare prin Educaţie, Informare şi Susţinere – D.E.I.S. implementează în perioada aprilie 2015 – martie 2016 proiectul VOLUNTAR URBAN- Lucrător de Tineret un sprijin în dezvoltarea comunității, proiect finanţat prin granturile SEE 2009 – 2014, în cadrul Fondului ONG în România, cu suma de 31,917 €. Proiectul urmărește acreditarea și specializarea a 16 lucrători de tineret, acreditare care s-a realizat prin finalizarea unui training în luna iulie, prin care cei 16 participanți au dobândit competențele descrise în standardul ocupațional al Lucrătorului de Tineret.

Următorul pas a fost organizarea unui training în luna august, în cadrul căruia participanții și-au dezvoltat competențele de consiliere. Specializarea participanților se face pe durata a cinci luni de voluntariat în cadrul Centrului de Tineret din Baia Mare, în perioada septembrie 2015 – ianuarie 2016. În decursul acestei perioade cei 16 lucrători de tineret vor organiza activități cu și pentru tinerii băimăreni, un număr de 320 de tineri fiind angrenați în aceste activități. Vor organiza campanii de promovare a Lucrătorului de Tineret și a Centrului de Tineret Baia Mare. Timp de 5 luni participanții vor fi prezenți în mijlocul comunității noastre. Cadrele didactice, părinții, autoritățile locale, tinerii și alți membri ai comunității locale își vor crește nivelul de înțelegere asupra ceea ce înseamnă munca de tineret prin activitățile desfășurate de lucrătorii de tineret în cele 5 luni de voluntariat. Prin acest proiect ne dorim să creștem șansele ca, în cadrul comunității noastre, să activeze mai mulți lucrători de tineret pregătiți corespunzător. Cei 16 participanți, după finalizarea cursului și a perioadei de 5 luni de voluntariat, vor deveni lucrători de tineret cu competențe de consiliere în munca cu tinerii și facilitare de activități de educație nonformală și vor avea și practica necesară exercitării acestei meserii.

Asociația noastră lucrează la un program de fundraising pentru a strange fondurile necesare dezvoltării unui centru de tineret la standarde europene, din toate punctele de vedere: condiții, servicii oferite, resursă umană calificată. În prezent, în Baia Mare, Centrul de Tineret al Direcției Județene de Tineret și Sport Maramureș este în administrarea organizației noastre, iar în acest Centru își desfășurau activitatea voluntar doar doi lucrători de tineret ai asociației noastre. Am preluat gestiunea Centrului și activăm voluntar acolo pentru a reuși să demonstrăm, prin rezultate, necesitatea lucrătorului de tineret în comunitate, în educația și dezvoltarea personală și profesională a tinerilor. Acum, pe perioada acestui proiect avem în plus 16 lucrători de tineret care facilitează activități de educație nonformală pentru tineri și oferă servicii gratuite de consiliere și orientare vocațională, pe care noi îi mentorăm. Lucrătorul de tineret, prin prezența lui în comunitate, poate asigura tinerilor oportunități egale și condiții adecvate de participare la activități de educație extrașcolare. Le poate oferi, de asemenea, contexte de dezvoltare a competențelor în vederea participării active la toate aspectele vieții, prin integrare și implicare activă în comunitate și prin acces la informare și servicii de calitate în educație și în petrecerea timpului liber. Lucrătorul de tineret este și un promotor al voluntariatului în rândul tinerilor.

Un studiu al Fundației pentru Îmbunătățirea Condițiilor de Viață și Muncă (Eurofound), care ia în calcul date din ultimii 5 ani, arată că tinerii din Europa se confruntă în continuare cu dificultăți majore de pătrundere pe piața muncii. Concluzia analizei realizată pe date din 2011 și 2012, în mare parte, arată că șomajul este mai reduc în țările cu tranziție mai rapidă de la școală la locul de muncă. Problema șomajului în rândul tinerilor este o problemă la nivel UE, dar în România șansele tinerilor de integrare pe piața muncii sunt mai mici decât în alte țări mai dezvoltate. Noi considerăm că lucrătorul de tineret poate să fie o cheie importantă în a diminua această problemă. Din experiența personală a membrilor și voluntarilor organizației noastre putem să spunem că lucrătorul de tineret, prin serviciile pe care le oferă poate să facă diferența în viața unui tânăr. Lucrătorul de tineret își are aplicabilitatea în toate aspectele vieții tinerilor, nu numai în cel de orientare profesională eficientă, ci și poate influența modul în care aceștia se pregătesc pentru viață. El poate veni cu soluții, de exemplu să organizeze diferite activități pe teme de interes pentru tineri, să facă campanii de conștientizare și poate să facă sesiuni de consiliere cu tinerii care au probleme ( care nu au un diagnostic și nu necesită terapie).

Din experiența noastră consilierea unui tânăr, în special a unui adolescent, face diferența în viața lui, pentru că, prin întrebări îl conduci la soluții proprii ale problemelor sale și atunci nivelul de încredere în sine crește. Având toate acestea ca și preambul, proiectul nostru are ca și obiective următoarele: – Promovarea imaginii lucrătorului de tineret în comunitatea locală, ca promotor al voluntariatului, pe toată durata proiectului. – Specializarea a 16 lucrători de tineret în cadrul cursului de formare autorizat ANC, în a treia lună a proiectului, în Baia Mare. – Dezvoltarea competențelor de consiliere în lucrul cu tinerii la cei 16 lucrători de tineret, în Baia Mare, în a-4-a lună a proiectului – Îmbunătățirea abilităților de lucrător de tineret a celor 16, în cadrul stagiului de practică voluntară de 5 luni, la Centrul de Tineret și în alte locații din oraș, în lunile 5-10 ale proiectului. – Promovarea proiectului și a finațatorului pe toată durata proiectului, în Baia Mare, prin activitățile desfășurate, în rândul a cel puțin 1000 de persoane. Proiectul se întinde pe o perioadă de un an, timp în care atât lucrătorii de tineret cât și mebrii ai comunității și beneficiarii direcți ai activităților generate de acești lucrători vor avea ocazia să experimenteze ceea ce inseamnă impactul pe termen mediu și scurt al activității lucrătorului de tineret.

 


 

Festivalul international Itinerarii culturale – Vasiliu Laura Liliana

Ideea de a desfasura un festival international in scoala noastra a pornit de la interesul si nevoia de cunoastere a elevilor fata de arta, folclor, tradiții si obiceiuri populare. Fiind monopolizați de stiință și tehnică, ei nu constientizează că există valori tradiționale și că nu putem uita de unde venim care ne sunt traditiile, portul si arta. De aceea, pentru a evita perpetuarea efectelor negative ale problemei identificate, am considerat că este oportun să veghem ca adevăratele comori ale poporului să nu se stingă în negura timpului din uitare sau neglijenţă. Avem datoria morală de a contribui la cunoaşterea elementelor ce definesc specificul regional şi naţional, la perpetuarea tradiţiilor româneşti, transimiţându-le cu orice ocazie generaţiilor următoare.

Activităţile care au fost derulate în cadrul acestui proiect ne dau posibilitatea să punem în lumină potenţialul intelectual şi creativitatea elevilor şi a cadrelor didactice implicate în proiect, în sensul promovării culturii, tradiţiilor şi valorile spirituale, atât la nivel regional, cât şi naţional.

Festivalul ITINERARII CULTURALE s-a derulat pe 4 sectiuni diferite: 1.Dans traditional 2.Parada portului popular 3. Arta prin artizanat 4. Gastronomia tradițională-artă și știință I. Dans traditional: În cadrul acestei secțiuni fiecare școală participantă a prezentat dansul tradițional specific zonei. . II. Gastronomia tradițională – artă și știință La această secţiune s-a impus prezentarea de preparate pentru fiecare școală participantă, pentru fiecare preparat a fost afişat vizibil denumirea preparatului. III. Parada portului popular Participantii au prezentat la intrarea în scenă informatii prind portul popular, accentul punandu-se în principal pe originalitatea creaţiei si interpretarea scenică. IV. Arta prin artizanat Au fost expuse obiecte de artizanat (ţesături, cusături, împletituri, obiecte de ceramică, etc) din diverse zone geografice ( Maramures, Vrancea, Cluj, Galati, Republica Moldova Bucovina) Acest proiect a dezvoltat la tinerii participanți pe cele 4 sectiuni ale proiectului (150 de beneficiari direcți și 500 de beneficiari indirecți) toleranța și spiritul multicultural, dragostea şi respectul pentru tradiţiile culturale şi culinare, și a contribuit prin dezvoltarea personala a fiecărui tânăr la dezvoltarea comunității în care tinerii trăiesc.

La festival au fost invitati sa participe cu momente de dans traditional : Ansamblurile Kleftes si Zorbas ale Comunitatii Elene din Braila, Formatia Perelele Brailei, Ansamblul Folcloric Dunarenii din Chiscani, Ansamblul Folcloric Stefan Lautarul din Unirea jud Braila, Ansamblul Stefan Voda din Republica Moldova.

 


 

ALTFEL DE PUZZLE – Damian Catrinel Ioana

DESCRIEREA PROIECTULUI: Scop: formarea atitudinii participative și crearea unui impact pozitiv al activităților organizate în școală, atât la nivelul unității de învățământ, cât și la nivelul comunității

Obiective: O1 – Dezvoltarea competențelor de comunicare și relaționare la elevii membri ai grupului țintă; O2 – Formarea de abilități privind culegerea de date și de informații de interes într-un demers jurnalistic; O3 – Dezvoltarea abilităților de interpretare și de selectare a datelor și a informațiilor cu privire la o temă dată; O4 – Formarea competențelor de redactare a unui text jurnlistic; O5 – Dezvoltarea abilităților de utilizare a tehnicii specifice jurnalismului (cameră video, aparat foto, reportofon, soft specializat, calculator); O6 – Dezvoltarea competențelor de colaborare și de lucru în echipă la membrii grupului țintă; O7 – Formarea unei atitudini civice de responsabilitate cu privire la propriile acțiuni cu impact la nivel social; O8 – Creșterea motivării majorității elevilor din școală în implicarea cu mai multă responsabilitate și creativitate în activitățile extracurriculare organizate la nivelul instituției; O9 – Creșterea calității activităților de educație nonformală organizate în școală și a impactului acestora asupra membrilor comunității școlare; O10 – Promovarea imaginii instituției prin oferirea unui exemplu de bună practică.

Echipa de proiect: prof. Olivia Gornea (coordonator) prof. Mariana Damian (coordonator) prof. Alina Mavrescu (coordonator) elev Diana Budeanu elev Vlad Cozloschi elev Mădălin Lipovanu elev Catrinel Ioana Damian Grup ţintă: • beneficiari direcţi: 134 de elevi (elevii claselor a IX-a A, XII-a G, a XI-a C, a XI-a F, a VII-a B, dar și din toate clasele de învățământ primar, gimnazial și liceal, care își vor asuma rolul de corespondent, reporter, fotoreporter, tehnoredactor) • beneficiari indirecţi: elevii școlii, părinţi, profesori, școală, comunitatea locală Durata: săptămâna 6 – 10 aprilie 2015 Activități: ”Oricine are de spus o poveste” – Număr de elevi participanți: 30 (cl. a IX-a A), 32 (cl. a XII-a G), 18 (cl. a XI-a C), 30 (a XI-a F), 24 (a VII-a B), • Ateliere de lucru • Documentare în ceea ce privește tehnicile jurnalistice ”Spune-ți povestea! ” – Număr de elevi participanți: 30 (cl. a IX-a A), 32 (cl. a XII-a G), 18 (cl. a XI-a C), 30 (a XI-a F), 24 (a VII-a B) • Identificarea activităților educative • Constituirea grupelor • Stabilirea reporterilor, a corespondenților de la fața locului, a fotoreporterilor și a echipei de tehnoredactare computerizată • Activitate pe teren ”Potrivirea pieselor” – Număr de elevi participanți: 30 (cl. a IX-a A), 32 (cl. a XII-a G), 18 (cl. a XI-a C), 30 (a XI-a F), 24 (a VII-a B) • Editarea materialelor publicistice • Reunirea și expunerea pieselor de puzzle • Tehnoredactarea computerizată a jurnalului ”Altfel de puzzle” o Resurse: • umane: cadre didactice, elevi și părinți de la Liceul Teoretic „Nicolae Iorga” • materiale/financiare: proprii Rezultate: • formarea unei atitudini pozitive faţă de activitățile nonformale; • promovarea imaginii școlii; • asumarea responsabilității; • formarea unei atitudini participative.

Descrierea activităţilor: 130 dintre elevii școlii au decis să devină „jurnaliști” pentru o săptămână și, împărțiți în echipe, să însoțească cât mai mulți dintre colegii lor în activitățile la care aveau să ia parte. După o scurtă, dar intensă documentare în domeniul tehnicilor jurnalistice și după identificarea activităților educative, tinerii „reporteri” au pornit alături de colegii lor în descoperirea unor adevărate comori de cultură, istorie, tradiție, dar și în descoperirea valorilor lumii moderne legate de cetățenie, spirit civic, ecologie, știință. Însoțiți de cadre didactice și de părinți, membrii echipei de proiect s-au aventurat în inima Bucovinei, au retrăit momentul unirii tuturor românilor la Alba Iulia, au relatat despre tradițiile regăsite în Șezătoarea străbunilor. Alți membri ai echipei de proiect au redescoperit farmecul muzicii clasice și populare, al teatrului, au însoțit echipele care s-au întrecut în vânătoarea comorilor redescoperind locuri uitate și monumente de valoare din orașul nostru, dar și instituții civice importante din Botoșani, precum Biblioteca Județeană, Jandarmeria și Unitatea de Pompieri. Echipele rămase în școală au fost alături de colegii lor atunci când descopereau „o altfel de fizică”, atunci când înțelegeau că științele exacte pot fi amuzante, că ”Violența distruge, prietenia construiește!” și că orice acțiune ecologică poate fi un prim pas spre salvarea planetei. De mare ajutor în demersul nostru jurnalistic ne-au fost instituții importante din municipiu: Biblioteca județeană, Muzeul județean, Spitalul de Pediatrie, Penitenciarul,Jandarmeria, Unitatea de Pompieri, Teatrul județean „Mihai Eminescu”, Filarmonica Botoșani, orchestra Rapsozii Botoșanilor și nu în ultimul rând, „colegii” mai experimentați de la redacția Somax TVBotoșani. Întorși în școală după ce am cules informații și am luat interviuri, atunci când am început să redactăm materialele, am descoperit că ceea ce intenționam să fie un jurnal de activitate cuprindea teme atât de variate și discipline atât de diverse încât semăna cu un „puzzle”, dar nu unul oarecare, ci unul care reda fidel varietatea și caracterul interdisciplinar al experienței noastre. Așa a devenit prima noastră încercare jurnalistică „un Altfel de Puzzle” și s-a concretizat într-o revistă și un puzzle în care piesele sunt formate din relatările noastre de la activitățile din „Săptămâna Altfel”.

 


 

Digital Kids – Rugina Roxana

Digital Kids este un program educaţional oferit copiilor pasionaţi de tehnologie care a fost lansat în 2013 în Bucureşti. Simplon Romania cu ajutorul Asociaţiei Edusfera a adus Digital Kids la Cluj în Martie 2014 unde peste 60 de copii au participat la cursurile de introducere în programare şi web development.

La Digital Kids organizăm cursuri săptămânale pentru a învăța copiii să gândească logic, să folosească calculatorul în mod util și creativ și să dezvolte aplicații și jocuri. Grupele sunt împărţite în avansaţi si începători iar la fiecare 4 copii este desemnat un trainer. Grupurile sunt de maxim 15 copii pentru a ne putea asigura de progresul fiecărui participant. Pe parcursul modulelor pregătite copiii descoperă principiile limbajelor de programare, învață cum să creeze și să programeze jocuri, animații, website-uri și aplicații de la nivel de începător până la un nivel avansat. Printre subiectele acoperite se numără HTML, CSS, Java Script, Scratch, Ruby on Rails și Python.

Ca urmare a participării la acest program copiii sunt capabili: să utilizeze tehnologia pentru a crea, organiza, manipula şi extrage conţinut digital să creeze programe simple şi să identifice erorile să utilizeze raţionamente logice pentru a prezice comportamentul unor programe simple să înţeleagă ce sunt algoritmii şi cum sunt aceştia implementaţi ca programe pe echipamente digitale să utilizeze cel puţin două limbaje de programare să folosească tehnologia într-un mod responsabil, păstrând confidenţialitatea informaţiilor personale să-și folosească cunoștințele de programare și logică pentru a se orienta și rezolva probleme din orice domeniu și în orice situație Site-ul Digital Kids: http://ro.simplon.co/digital-kids/

 


 

SPORT SI SANATATE IN AER LIBER-IZVOR DE ENERGIE – Catalina Gagu

Proiectul “Sport si sanatate in aer liber-izvor de energie” are ca scop constientizarea in randul copiilor si tinerilor de importanta alegerii si mentinerii unui stil de viata sanatos, prin incurajarea practicarii a exercitiilor fizice,miscare si sportive in aer liber Obiective– cresterea interesului pentru practicarea de exercitii fizice, miscare pentru sanatate a peste 1000 de copii, tineri si elevi din jud.Braila prin derularea unei campanii de informare timp de 4 luni
-oferirea posibilitatii si incurajarea participarii la concursuri sportive si miscare in aer liber a minim 270 copii si tineri concurenti timp de 4 luni
– Interactiunea si socializarea dintre copii si tineri, inclusiv a celor cu diferite tipuri de dizabilitati, timp de 4 luni prin activitati fizice/sportive si privind un stil de viata sanatos.
– Cresterea nivelului de cunostinte din 3 domenii de interes (stil de viata, sanatate, beneficiile sportului) pentru 1000 de copii si tineri din Judetul Braila, printr-o campanie de informare timp de 4 luni
– Obisnuirea cu practicarea independenta si sistematica a exerciÅ£iului fizic, alternativa de petrecere a timpului liber si refacerea capacitatii de efort, promovarea unui stil de viata sanatos prin activitati outdoor, fizice si sportive; promovarea spiritului de echipa si leadership in randul a 1000 de copii si tineri din judetul Braila
– consolidarea activitatilor proiectului in randul evenimentelor de interes judetean in anul 2015

 


 

Studhub – A student academic platform – Tudor Vulpe

Studhub este o platformă online construită în scopul perfecționării procesului de găsire și distribuire a
materialelor de studiu și nu numai, între studenți(de la coleg la coleg), aceștia având posibilitatea de a căuta, adăuga, descărca, comenta, evalua și organiza resursele de la facultate(resursele fiind
încărcate de ceilalți colegi).

Comunicarea legată de resurse este deficitară. deoarece nu există un mediu propice pentru a comunica resurse si idei, s-a căutat rezolvarea în diferite rețele de socializare și platforme de depozitare de fișiere(facebook, dropbox or google drive). Acestea nu înglobează un serviciu care să avantajeze un student când vine vorba de resursele de la facultate: 1. nu există o istorie, ceea ce rezulta la postari repetate în fiecare an; 2. nu exista un context de comunicare bazat strict pe aspectul resurselor necesare studentilor (comunicare între colegi).

Cei mai mulți dintre studenți caută, descarcă și încarcă materiale de studiu într-un mod neorganizat, pe diferite platforme care au alt scop, iar în acest fel se pierde mult timp în fiecare proces realizat de student (căutare, descărcare, încărcare, întrebări, etc). Un scenariu ar fi: studentul are un dosar cu resurse pe dropbox; el dă de știre acest fapt pe facebook; acolo se comentează resursele respective și mai apar diferite referințe de google drive / încărcări pe facebook; acest proces devine din ce în ce mai complex, ceea ce duce la pierderi de timp uriașe si o foarte proastă organizare.

 


 

Omul, de la pamant la cer – Echipa Multitouchcnme

Proiect de transdisciplinaritate experimentală, derulat din anul 2010 până în prezent. Echipa Multitouchcnme a Colegiului Național ,,Mihai Eminescu’’ Satu Mare este câștigătoarea laboratorului multi- touch pe Regiunea N-V, în cadrul competiției naționale de proiecte inter și/ sau transdisciplinare, propus de Unitatea de Management al Proiectelor cu Finanţare Externă – Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului în parteneriat cu SIVECO ROMÂNIA şi Universitatea Naţională de Apărare „Carol I”, în 2011.

Din 2011 până în prezent, implementăm metodologia transdisciplinarităţii experimentale în proiecte didactice care îşi propun să schimbe paradigma educaţională din sistemul românesc. Asistăm la o de-structurare a lumii vechi, vizibilă întoate registrele vieţii, la o tranziţie spre noi paradigme, acestea constituind pattern-uri cognitive, axiologice, epistemologice. Gilbert Durand vorbeşte despre ,,civilizaţia imaginii’’, iar M. Maffesoli despre ,,Galaxia Imaginarului’’, care se opune agresiv ,,Galaxiei Gutenberg’’, în vreme ce Alvin Toffler numeşte prin sintagma ,,Al Treilea Val’’ noua paradigmă culturală , marcată de fenomenul globalizării şi al trecerii spre o civilizaţie în care decisive sunt cunoaşterea, procesarea informaţiilor şi comunicaţiile. Globalizarea a condus la un salt spectaculos al informatizării societăţii, promovând un nou concept, acela de societate a cunoaşterii. În acest context, mai multe căi se deschid în faţa Profesorului, modern Tezeu, care pătrunde în labirintul proiectărilor didactice , în dorinţa de a atinge Centrul – revelaţie. Nu parcursul linear i se oferă, ci şerpuirile dedalice, popasurile în ,,structurile de adancime’’ (P. Cornea).

Pe un astfel de traiect, Profesorul secolului 21 se simte asaltat din toate părţile de glasurile celor care l-au premers, de o mulţime de ochi, încercând să-i împrumute perspectiva propriei viziuni. De la Renaştere până în prezent, fizica a oferit modelul de înţelegere a lumii şi a societăţii. Fizica cuantică, principiul antropic şi paradigma holografică deschid o nouă viziune asupra lumii, a omului şi a cunoaşterii, cu efecte imediate în palierul educaţiei. Paradigma educaţională a sec.21 , sincronă spiritului veacului, informatizarea, propune ca posibile soluţii viabile învăţarea centrată pe elev, prin integrarea tehnologiei şi prin abordarea metodei proiectului, curriculum integrat şi constructivismul.

Viziunnea integratoare vine dinspre modelul transdisciplinarităţii, creând valoare adăugată educaţiei. În tema propusă, intitulată Omul de la pământ la cer , încercăm să valorificăm domenii ale cunoaşterii de maxim interes pentru adolescenţi, anume Universul – Zborul – Aviaţia. Abordarea este transdisciplinară, pentru că se pretează paradigmei constructiviste şi permite realizarea proiectului în format SEI, acesta constituind obiectivul nostru major. După parcurgerea temei, elevii vor avea o viziune organică şi complexă asupra domeniilor abordate, vor descoperi o profesie de elită, oportunităţi de carieră şi,înainte de toate, modele umane, care vor fundamenta valorile şi atitudinile vizate prin temă.

 


 

Open Source Community Cluj – Aurelian Cotuna

Open Source Community este un proiect infiintat in 2012 in Cluj-Napoca
Principalul obiectiv al acestui proiect a fost sa ofere o alta abordare a procesului de educatie care are la baza inspiratia si pasiunea.

In cadrul comunitatii formate in jurul proiectului, promovam idei precum munca in echipa, auto motivarea si dorinta de a invata si de a-i invata si pe altii.

Printre activitatile principale se numara: workshop-uri si prezentari, care vizeaza domeniul software, dar si dezvoltarea personala. Acestea sunt gratuite si se adreseaza tutor celor care isi doresc sa invete intr-un mod amuzant si captivant.

Workshop-urile si prezentarile care se desfasoara anul acesta se afla
sub egida: “Incepeti cariera cu inceputul: ABC” si presupune trei
workshop-uri: „Android Development”, „Beginning Development”
si „Communication Skills”.

Deviza proiectului este:
„We can always learn from each other and feel self motivated. We need to have the humility to accept feedback, and the courage to speak up! We are the community”

 


 

Impreuna pentru aventura – Club IMPACT Lego

Proiect implementat de tineri cu varsta cuprinsa intre 15-19 ani. „Proiectul a fost realizat de membrii clubului IMPACT Lego de la Colegiul National Silvania, Zalau. Tinerii au oferit o săptamână de neuitat unor copii defavorizați de la un centru de zi din oraș. Ei au pregătit pentru copii activități educative, dar și distractive: jocuri de cunoaștere, jocurile copilăriei, seară de film, vizită la muzeu, vânătoare de comori, cerc de olărit, realizare de fluturi de hârtie, marșuri îmbrăcați în armuri ale strămoșilor, tras cu arcul și multe altele.

Scopul proiectului a fost cresterea nivelului de implicare al copiilor din familii defavorizate în câte mai multe activităţi, sporind interesul lor pentru cultură şi educaţie. Obiectivele proiectului au fost: O1.Creșterea interesului a 10 familii din medii defavorizate pentru a se implica în 2-3 activități culturale, sportive și educative din cadrul proiectului. O2. Facilitarea accesului copiilor din grupul țintă la activitățile cultural-sportive ale orașului prin organizarea a minim 3-4 activități de acest caracter. Pentru atingerea obiectivului 1, activitatile proiectului au fost: 1. Crearea unor broşuri de informare cuprinzând programele cu activități gratuite ale instituțiilor cultural, sportive și educaționale din oraș (muzee, biblioteca,etc.) și a unor materiale care promovează importanța educației prin artă și cultură; 2. Întâlniri cu familiile incluse în grupul țintă; 3. Desfăşurarea unei vânători de comori în grădina Colegiului Naţional ‘Silvania’ Zalău pentru sporirea interesului copiilor față de activităţile proiectului. 4. Organizarea unor meciuri de fotbal, cursuri de tenis şi jocuri sportive la care au participat copii din grupul țintă în grădina Colegiului Naţional ‘Silvania’ Zalău. Pentru atingerea obiectivul 2, activitatile proiectului au fost: 1. Organizarea unor vizite la Muzeul Judeţean de Istorie şi Artă pentru copii din grupul țintă, în cadrul cărora au fost realizate activităţi cultural-educative cum ar fi ateliere de creaţie, olărit, tir cu arcul. 2. Organizarea unei activităţi în cadrul Bibliotecii Judeţene Zalău unde a avut loc vizionarea unui film, urmat de o seară distractivă, bazată pe jocuri recreative, în închiderea evenimentului.”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Composed with the Online HTML Editor. Please subscribe to HTML G to remove this message.