Menu

Cel mai bun proiect de business / start-up

Business

Inițiativă antreprenorială care răspunde la o nevoie identificată;
aceasta este finanțată fie din fonduri proprii, fie sponsorizată de
altcineva.

Cuprins

Fabrica de experimente – Butmalai Alexandra.

Simplon Romania – Rugina Roxana.

Elefin – the Cash Therapy app – Paslariu Marius Bogdan.


 

Fabrica de experimente – Butmalai Alexandra

Numele meu este Alexandra Butmalai, am 18 ani si sunt eleva in clasa a 12-a la Colegiul National Sf. Sava din Bucuresti. Pentru a-mi intelege mai bine pasiunea pentru “Fabrica de experimente”, vreau sa merg cativa ani in urma cu povestea mea, mai exact sa va descriu putin nemultumirea fetitei Alexandra in “lupta” ei cu scoala cea de toate zilele.

Daca pentru multi copii varsta intrebarilor “trece” la un moment dat, eu inca n-am depasit-o! Intotdeauna am pus intrebari , dar de cele mai multe ori am primit doar raspunsuri conventionale, sau chiar mai rau: “noi asa facem pentru ca asa se face!”. M-am conformat, ce puteam sa fac? Am invatat sa scriu, am invatat ca merele cad din pom si nu se ridica la cer, am invatat ca apa nu se amesteca niciodata cu uleiul, dar am si uitat foarte multe astfel de reguli, pentru ca nu-mi foloseau sau EU nu le foloseam niciodata! Cati dintre noi ne mai amintim oare despre legea gravitatiei? Probabil foarte putini, insa toata lumea se “pricepe la asta”, fiindca o experimentam zilnic.

Copil fiind, eu am avut sansa sa descopar ca prin exeprimente orice teorie devine mult mai usor de inteles. Si in general, toti copiii pot intelege astfel mult mai usor greoaiele teorii din scoala. Insa, pentru fiecare experiment este nevoie de materiale specifice, pe care in general este greu sa le aduni, ele nu se gasesc in acelasi loc, trebuie sa adaptezi si sa improvizezi mult si astfel….dispare pofta. Asa am creat “Fabrica de experimente”, o idee de afacere conceputa de un copil pentru alti copii! Timp de 6 luni mi-am perfectionat conceptul sustinand un curs de experimente la Academia Kogaion din Bucuresti, in fata unui numar din ce in ce mai mare de elevi de scoala primara. A fost un mare succes, ideile mele erau deja verificate si functionau, asa ca am trecut la faza urmatoare in care, sprijinita fiind de cativa colegi de clasa am finalizat un prim plan de afacere, valabil pentru urmatorii 5 ani. Am ales un numar de 50+3 de experimente de fizica si chimie pe care sa le poata realiza orice copil cu ajutorul unei truse de materiale pe care o sa o cumpere de la noi. Trusa cuprinde tot ce este necesar, nu lipseste nimic, mai mult chiar, ea include si o carte cu explicatii stintifice si aplicatii practice pentru fiecare experiment in parte si, foarte important, fiecare experiment este explicat diferentiat pentru doua segmente de varsta(6-10 ani, 10-14 ani). Mai cuprinde si un CD cu 53 de filmulete in care eu demonstrez toti pasii de urmat pentru o reusita sigura a experimentului. In paralel , fiecare copil are acces la canalul Youtube “Fabrica de experimente” unde descopera multe alte informatii stintifice si experimente deosebite, dar care din motive practice nu puteau fi incluse in trusa. Dupa ce am pornit la drum, era mult de lucru iar noi eram putini. Asadar ne-am organizat cum am stiut mai bine si am infiintat primul trib educativ din Romania: Fabrica de experimente! Un salt spectaculos in eficienta l-am simtit in vara aceasta, imediat dupa participarea mea la taberele “Creatori de viitor” si “Aspire”, moment in care tribul nostru a devenit mult mai mare, acum suntem 20 de tineri care muncim intens pentru ca pana la mijlocul lunii decembrie 2015 sa finalizam toate pregatirile si sa ne lansam cu produsul nostru pe piata!

Ne-am organizat in grupuri de lucru, avem termene fixe si dese, sedinte online (locuim in localitati diferite de pe tot cuprinsul tarii). Insasi aceasta etapa este un mare experiment pentru noi toti! Este extraordinar sa lucrezi alaturi de asemenea tineri inspirati care muncesc atat de mult pentru o cauza. Sunt cu adevarat seriosi, insa pe langa discutiile despre cum trebuie sa fie editat un video si ce font ar trebui sa folosim, am ajuns sa ne cunoastem foarte bine, devenind buni prieteni In permanenta vom primi noi membri in tribul nostru, care vor parcurge apoi etape bine definite (in sens stintific si experimental) pentru cresterea in ierarhia tribului. Intrucat Fabrica se adreseaza in special copiilor cu varste intre 6 si 14 ani, parintii lor sunt aliati puternici, de care avem mare nevoie. Toate actiunile noastre de promovare trebuie sa tina cont de disponibilitatea parintilor, aproape neconditionata, pentru sprijinirea dezvoltarii intelectuale a copiilor lor.


Simplon Romania – Rugina Roxana

Simplon înseamnă o comunitate de oameni pasionaţi care îşi doresc să împărtăşească din experienţa lor cu ceilalţi în scopul de a contribui la educaţia tinerilor şi a încuraja ideile şi diversitatea în domeniul tehnologiei.

Concret Simplon organizează cursuri de instruire și specializare în IT, contribuind direct la ocuparea forței de muncă și îmbunătățirea nivelului de pregătire al tinerilor din Cluj. Simplon România este afiliat la o reţea de şcoli alternative internaționale: Simplon – care propun cursuri de formare intensive și practice în urma cărora participanții pot creea site-uri web şi aplicaţii mobile sau pot deveni developeri entry-level şi project manageri în IT.

Cursurile noastre se adresează tinerilor sub 25 de ani, fără diplome superioare, celor care au nevoie de o calificare sau şomeri care caută de lucru, fetelor şi femeilor, celor care vin din mediul rural sau din familii cu venituri mici, aflaţi în dificultate financiară şi tuturor celor care nu sunt reprezentaţi în domeniul IT şi tehnic. Site-ul nostru: http://ro.simplon.co/

În spatele echipei Simplon, stă un model de business flexibil capabil să asigure bursele oferite internilor, din furnizarea de servicii web, parteneriate B2B, sponsorizări și organizare de evenimente. Cu un model de finanțare mixt public-privat și o strategie de tip lean startup, Simplon se adresează atât startup-urilor creative cât și companiilor din industria de IT și marilor jucători care doresc să investească în oameni bugetul lor de CSR și training . În organizarea afacerii se regăseşte: colaborarea ca parte din ADN-ul business-ului la toate nivelurile organizarea pe orizontală cultură organizațională bazată pe experimentare spiritul open culture și DYI Modelul nostru de afaceri hibrid / mixt (privat / public) include venituri din: Servicii web, training și organizare de evenimente Consultanță Sponsorizări (non-profit) Cifra de afaceri Simplon în primul an 2014 a fost de aproximativ 20.000 de euro. 100% din profitul Simplon România este astăzi reinvestit în susținerea și dezvoltarea programelor educaționale.


Elefin – the Cash Therapy app – Paslariu Marius Bogdan

Elefin ajută antreprenorii să se relaxeze și dețină controlul cash-flow-ului companiilor lor printr-o aplicație ușor de înțeles și utilizat care susține colaborarea, încredere și eficiența. am început lucrul la această soluție acum mai bine de doi ani, cu scopul de a oferi imm-urilor aceleași beneficii pe care le au corporații din utilizarea acelor scumpe enterprise resources management software, sau cu ajutorul unor armate de oameni: managementul cash-flow ului și a bugetelor, programarea și proiecția lor în timp real oriunde și oricând.

Aplicația a fost dezvolată răspunzând nevoilor reale ale antreprenorilor, oferindu-le: informații relevante din afacerilor lor, ușor de înțeles și utilizat un ecosistem intern bazat pe transparență și corectitudine posibilitatea de a obține maximul de profit din afacerea lor și de a se concentra pe acele lucruri care fac diferența oportunitatea de a lua decizii pe informații instant din business posibilitatea de a profita la maxim de smartphone-urile lor pentru a-și ține sub control afacerile economie de timp, energie și bani pentru a-și trăii viața pe lângă afaceri relaxare și posibilitatea de a scăpa de blocajul biroului și de a-și manageria eficient afacerile oriunde și oricând. Asocierea în afaceri a fost întotdeauna o mare provocare, cu atât mai mult în România unde unul din principalele sfaturi date de consilieri în ale antreprenoriatului este acela de a nu te asocia cu nimeni, și dacă totuși trebuie măcar să nu fie cu familia că „prieteni mai găsești, dar familie ai doar una”.

Pe lângă asta cea mai des întălnită problemă în zona imm-urilor este managementul cash-flow-ului, fiind responsabilă de 80 % din eșecuri. chiar dacă profitul potențial poate fi considerabil la final de exercițiu financiar firma poate să moară înainte de a ajunge acolo pentru că nu și-a gestionat resursele eficient pentru a supraviețui până atunci. provocarea noastră a fost aceea de a creea o soluție de management financiar colaborativ care să creeze încredere între asociați sau asociați și management, bazată pe transparență totală în interiorul firmei privind tranzacțiile financiare. Vrem să redăm antreprenorilor controlul afacerilor lor, pentru că atunci când simt că nu mai au control deja e prea târziu. pentru a ține sub control și optimiza fluxurile, proprietarii și managerii de imm-uri au nevoie de informații specifice instant, ușor de accesat și înțeles despre afacerile lor; informații pe care de cele mai multe ori nu le poate furniza în timp real sau formă adecvată. Lucrurile se complică exponențial când sunt implicați mai mulți asociați și/sau manageri care au nevoie de mobilitate maximă sau dețin mai multe afaceri.